Geplaatst door: Jan52
, Datum:
06.12.2024 18:30
Heel lang geleden stonden we naast een grotere caravan met daarin twee oudere Nederlandse mensen.
We maakten wat contact en dat was erg gezellig. Gedurende de nacht hoorden we gigantisch gesnurk uit hun caravan komen, en dat ging bijna de hele nacht door. De volgende ochtend kwam ik de buurvouw tegen en na het goede morgen wensen maakte ik de opmerking dat alle bomen nog overeind stonden. Ze keek me aan en vroeg hoezo? Nou zei ik uw man heeft de hele nacht liggen zagen..
Ze antwoordde: “dat was niet mijn man maar dat was ik”. Oeps!
We hebben er samen smakelijk om gelachen
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
09.12.2024 16:34
Voor het eerst met onze nieuwe vouwwagen naar Scandinavië. De eerste overnachtingscamping was in Denemarken, alles ging prima, goh wat waren we blij met onze nieuwe aanwinst, zoveel makkelijker dan de tent.
De volgende dag op weg naar de volgende stop. Staan we bij het stoplicht, komt er een auto naast ons staan en die mensen gebaren naar ons. Raampje open. "You lost your trailer!" We kijken achterom, weg vouwwagen! Die lag een heel stuk terug in de greppel. Die had mijn man niet goed aangekoppeld in zijn onervarenheid. Wat had er allemaal niet kunnen gebeuren als dat ding de andere kant op was geschoten en iemand er tegenop was gereden, levensgevaarlijk... Gelukkig goed afgelopen.
Mijn man is terug naar de camping gegaan en de eigenaar kwam met een tractor de vouwwagen uit de greppel slepen. Neuswiel wat gedeukt, verder geen schade. Ik kon er destijds niet om lachen... Nu wel, het is daarna nooit meer gebeurd. Altijd als we wegrijden: "Pap, heb je alles goed vastgemaakt?"
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
15.12.2024 14:45
Een jaar terug de tent ingeruild voor een caravan.
Om te proberen maar een weekendje weg op een camping.
Camping erg nat en we kregen een plekje maar dat was toch wel drassig.
Eerst even het veld verkent en een gebruik maken van de hoge gedeelten van het vel om op onze plek te komen.
Dat resulteerde is een behoorlijke omweg over het veld wat de aandacht trok.
Maar ons plan werkte en kwamen perfect op onze plek waarna ik he keurig achteruit op de plek manoeuvreerde.
Viel me op dat de overige gasten bleven kijken en ik dacht dat dit ze onder de indruk van mijn rijkunsten waren.
Maar toen ik de waterpas uit de caravan wilde pakken bleek de caravan verkeerd om te staan en de deur aan de haagkant stond.
Gelukkig had ik een mover en kon de caravan 180 graden draaien anders moest ik weer aankoppelen en was de afgang compleet geweest.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
19.12.2024 17:07
Het is alweer jaren geleden en de mover was nog maar net op de markt. Na een snikhete dag kwamen we aan op een camping in de Sächsische Schweiz, gelegen tegen de Tsjechische grens. De eigenaresse van het drukbezochte terras kwam ons hartelijk begroeten en was uitgebreid aan het praten terwijl wij beleefd haar verhaal aanhoorden. Plotseling werd de lucht wel heel erg donker. Een zware onweersbui naderde onheilspellend snel. Op zeker moment onderbrak ik haar en wees naar de lucht.
Onze caravan stond al losgekoppeld en bij de eerste dikke druppels en lichtflitsen sprongen we in ons karretje dat, zo realiseerden we ons, in een grote kuil stond. Echtgenoot reageerde snel door de mover aan te zetten terwijl hij in kleermakerszit op het bed zat en ik op het bankje. Nog voor zich in de kuil een plas kon vormen, karden we richting droog gedeelte.
Eenmaal boven kregen we een warm applaus van de gasten die zich beneden in het overdekte terrasgedeelte stonden te vergapen aan die “rare” gasten die hun caravan op voor hen wonderbaarlijke wijze hogerop hadden gemanoeuvreerd.
En wij hadden die namiddag geleerd eerst praktisch te handelen en daarna gezellig te kletsen.