Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
29.04.2024 11:10
Ik ging voor de eerste keer na het overlijden van mijn man kamperen met mijn "nieuw" aangeschafte caravan. Een paar maatjes kleiner dan de vorige caravan. Bij aankomst op de camping wilde ik de watertank vullen maar het water stroomde er zo weer uit. Potdikke!, heb ik een caravan gekocht met een lek in de slang! Dan maar elke keer water halen in een thermoskan. Pas aan het einde van de vakantie kwam ik erachter dat er een kraantje zit wat je dicht moet draaien en na de vakantie open moet draaien zodat al het water weg kan stromen. Wist ik veel!
, Datum:
29.04.2024 11:45
Ik ging voor de eerste keer na het overlijden van mijn man kamperen met mijn "nieuw" aangeschafte caravan. Een paar maatjes kleiner dan de vorige caravan. Bij aankomst op de camping wilde ik de watertank vullen maar het water stroomde er zo weer uit. Potdikke!, heb ik een caravan gekocht met een lek in de slang! Dan maar elke keer water halen in een thermoskan. Pas aan het einde van de vakantie kwam ik erachter dat er een kraantje zit wat je dicht moet draaien en na de vakantie open moet draaien zodat al het water weg kan stromen. Wist ik veel!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.04.2024 17:02
@Yvonne2: Twee keer dezelfde blunder, en dat binnen ongeveer een half uur ...
, Datum:
01.05.2024 21:36
Haha, zelfs een ezel... ik kan het denk ik niet verwijderen. Ik heb dit zelf maar 1 keer geplaatst.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
04.05.2024 22:29
Na een nacht doorrijden naar de camping in de Dordogne, druk bezig de caravan op de plek te zetten. Vraagt manlief waar de stokken van de voortent zijn en er heel langzaam een gevoel bekruipt.... ehhh die heb ik even in de schuur gelegd om beter te kunnen immpakken... Geloof dat ze daar nog liggen.. 🤔😅
Tja daar sta je dan zonder voortent, met 2 jonge kids .... het werd een heel andere vakantie waarin we met wat gekunstel en gekocht bijzet tentje en zeilen en visdraad 3 verschillende campings hebben aangedaan om regen en wind te ontwijken. Al met al geleerd dat ik met veel minder ook best goed op vakantie kan. Maar dat eerste moment van besef... was wel ff een dingetje.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
06.05.2024 18:06
Als je een nieuwe tas op de markt koop in Frankrijk.
Vergeet dan niet de auto sleutels uit je ouwe tas te halen alvorens je deze weg gooit.
Waarna zoontje lief in de silo vuilnis zak van ± 2.5 meter diep moet kruipen om de tas te vinden.
Gezien niet zelf mee gemaakt.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
06.05.2024 18:09
Als je na een lange rit in Frankrijk aankomt, en vervolgens je caravan neer zet.
Vervolgens effe wat eten in het restaurant.
Bij terug komst blijkt dat de caravan verkeerd staat, met de deur naar de stuiken ipv naar het veldje.
Ook wel eens gezien.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
12.05.2024 09:41
Meer dan 40 jaar geleden, mijn zoontje was toen een jaar of 4. Het was op een Spaanse camping. De ochtend dat we naar huis vertrokken. De vouwwagen was ingepakt en stond klaar om te vertrekken aan gekoppeld aan de auto. Mijn man ging nog snel even douchen, en ik stond te praten met Duitse vrienden. Opeens zag ik de auto met aanhanger langzaam weg rijden met mijn zoontje achter het stuur via het schuine gedeelte naar beneden over een windscherm heen en nog net niet over de tent van buren. Mijn zoontje had de auto van de handrem gedaan. Wij hebben de buren nog opgezocht op het strand om de schade te vergoeden. Ze hadden geen belangstelling om het strand af te komen. Toen heb ik maar een paar flessen wijn neergezet.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
12.05.2024 10:10
Reactie op de vergeten handrem. Ok, het was niet op de camping maar net na vertrek nog even brood halen bij de bakker in Retournac (43 - Haute Loire). Vader de auto geparkeerd, de 2 kinderen met pa mee naar de bakker. Moeder bleef in auto. De boel "bewaken". Natuurlijk totaal niet nodig, zeker niet in die tijd, maar je neemt geen risico natuurlijk. Die auto met pittig beladen vouwwagen er achter begon alleen langzaam achteruit te zakken. Straatje bleek toch licht hellend en auto stond in een versnelling. M'n moeder kwam schreeuwend de bakker in dat de auto wegreed. M'n vader was net met klein geld het brood aan het betalen en werd meegesleurd. De (volle) bakkerij achter ons aan. Stonden ineens 20 mensen (inclusief de 2 personeelsleden) mee te kijken hoe mijn vader gewoon door het open raam.... aan de handrem trok. M'n moeder wist dat in de paniek even niet zelf meer te bedenken. Luid applaus. Iedereen weer naar binnen. Moeder werd getroost door Franse oudere vrouw (hoewel ze er niet alles van verstond). Kregen voor de schrik gratis croissantjes mee. En mensen dan maar zeggen dat de Fransen een rotvolk zijn. Wij hebben in al die jaren voor >95% altijd goede ervaringen met de Fransen. Natuurlijk je hebt overal wel 'ns een hork, maar bijna altijd vriendelijk.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
12.05.2024 20:49
Vele jaren geleden stonden we met vrienden in Castelane op een camping. Tijd om te verkassen. Met onze nieuwe de Waard Albatros. Poeh, wat een grote tent, en even goed opletten hoe we hem weer in de zak moesten krijgen. Na wat hulp van een mede kampeerder zat ie eindelijk in de zak. Zak in de auto, de rest van de spullen erbij. Klaar voor vertrek. Maar… waar is de autosleutel? Alles weer uit de auto, tent weer uit de zak want inmiddels was manlief er achter gekomen dat die wel eens in het binnenzakje van de tent kon zitten. En dat klopte….
Geplaatst door: Maran
, Datum:
17.05.2024 23:02
Wij waren vorig jaar op weg naar een camping in de Provence. Er waren wat wegopbrekingen en daardoor vele verkeersborden in het dorp, om die reden hadden we het bordje van de tunnel gemist. Opeens stonden we ervoor......kan ik hier onderdoor vroeg mijn man, wil jij eens kijken. Ik stapte uit en inmiddels stonden er al meerdere auto's achter ons. Ik weet het niet, ik denk niet dat het gaat lukken antwoordde ik hem. Achter ons begonnen auto's te toeteren en een tegenligger gaf aan dat we genoeg ruimte hadden. Mijn man luisterde niet naar mij, wel naar die tegenligger. Hij gaf langzaam gas en grrrrr, de caravan zat vast onder de tunnel. We moesten achteruit terug maar kwamen dwars in de tunnel te staan, we hielden het verkeer van beide kanten op. Mijn man totaal in de stress kreeg hulp van een aardige dame en zo kwamen we achteruit de tunnel uit. De vaste dakluifel was kapot, gelukkig werd die vergoed door de verzekering. We konden hem nog wel gebruiken in de Provence.