Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
15.04.2024 18:55
Ik vond een topic uit 2012... Heerlijk gelachen! Zijn er nog nieuwe blunders bijgekomen?
Onze ergste blunder was tijdens de eerste keer kamperen, met de vouwwagen.. Alles nieuw en onwennig (maar geweldig, we hadden dat hele gevaarte maar even super netjes opgezet :)! ) Trots dat we waren!
Eenvoudige camping nabij Serre Ponçon. Gelukkig waren we er met maar 10 andere kampeerders.
Koelkast stond in de disselbak, disselbak op een kier zodat de kabel naar binnen kon.
Fikse regenbui terwijl wij niets vermoedend aan het wandelen waren.
Bij terugkomst bleek dat we kortsluiting veroorzaakt hadden, hele camping zonder stroom. Gelukkig geen vervelende gevolgen... Voortaan dachten we iets beter na... Ach ja, al doende leert men.
Het blijft wel altijd die camping van weetjenogdiestroomkabel?!
Jullie ooit (leuke) blunders gemaakt?
Geplaatst door: Jan
, Datum:
15.04.2024 19:33
Denken dat je na zoveel jaren de route wel kent en met de caravan beland op een idyllisch Frans pleintje , keren onmogelijk is en de caravan op de mover verder gemanoeuvreerd moet worden door een heel leuk Frans stadspoortje.
Wel leuk een soort Andre Rieu concert van toeters van Renault, Peugeot en Citroën
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
15.04.2024 20:20
We komen aan op een camping. Nog voordat wij de vouwwagen uitklappen maken de buren al een praatje. Ze zijn voor het eerst met camper op pad en hebben nog nooit gekampeerd. Ze zijn heel benieuwd hoe dat nou gaat met zo'n vouwwagen. We geven aan dat ze mogen meekijken zodra we de wagen openklappen.
We draaien de wagen, stellen de pootjes, zetten alles waterpas en zeggen tegen de buren dat we gaan openklappen. Zij staan op een kijken over de heg. Man trekt de harde deksel met het bagagerek omhoog en dan breken, onder luid gekraak en gevloek, de scharnieren af. Het bagagerek fungeert normaal dus als hefboom.
Tot zo ver de fantastische demonstratie van onze fantastische vouwwagen. 😉
Geplaatst door: MKMK
, Datum:
16.04.2024 10:38
Lang geleden stonden wij op een camping in zuid Frankrijk. Rond 6 uur was er een belangrijke voetbalwedstrijd Nederland tegen ?
Ik houd niet van voetbal dus om 6 uur dacht ik, ik ga lekker fietjes bakken ( in een campingfriteuse) laat dat ding nou kortsluiting maken en de hele camping zonder stroom zetten. Ik hoor de paniek nog uit alle tenten en caravans komen.
Ik ben trouwen in de caravan blijven zitten 😄😄🙁🙁
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
16.04.2024 22:29
Geen blunders bij ons, maar ik vermaak me kostelijk met julie reacties 😉
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
17.04.2024 09:59
Jaren geleden gingen wij met ons zelf ingebouwde Renault Trafic op vakantie. Bedje overdwars in het busje (wij zijn niet zo heel lang), draaibare stoelen en prachtig voortentje. En niet te vergeten onze 2 lieve Jack-Russels. Vanaf dat wij aankwamen was er een stel dat d'r stoelen naar ons omdraaide en naar ons zaten te kijken, zonder ook maar een woord te zeggen. Op dag drie kwam mevrouw aanlopen en riep al op een afstandje: waar wij zo benieuwd naar zijn, is hoe slapen jullie dan???? Ik zei vriendelijk: u mag wel even kijken hoor. Ze liep richting de voortent waar gelijk onze twee schatten uitkwamen rennen lekker blaffend van enthousiasme. Ze slaakte een kreet, rende gillend weg: IK BEN BANG VAN HONDEN! Ze hebben nooit geweten hoe wij sliepen en ook niet meer tegen ons gepraat. Dit was meer voor hun een blunder dan voor ons.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
17.04.2024 12:11
Op campings staan altijd bordjes om je de weg te wijzen in geval van evacuatie bij bv overstroming. Mijn dochter dacht altijd dat dat de weg naar het zwembad was. Wat haar daarbij het meeste verbaasde: wij stonden en staan vrijwel altijd op een camping zonder zwembad….
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
17.04.2024 15:51
Kampeerblunder.
Enkele jaren geleden stonden we op een camping in Frankrijk met bezoekers van meerdere nationaliteiten. Al met al een zeer prettige plek om te verblijven. Onze Franse overburen, een gezin met pubers, waren zeer vriendelijk en over en weer werd gegroet. Het betreffende gezin was aangevuld met een grote herdershond. Ook die hond was makkelijk benaderbaar, dus geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen.
Edoch...... . De ouders waren afwezig en het kroost met hond bleven achter. Normaliter ging de vader des huizes (in dit geval des tentes) met de hond op pad zodat het dier de gelegenheid kreeg buiten de camping de behoefte te doen. Het kroost was zeer aan de hond gehecht maar het dier uitlaten werd als zeer vervelend ervaren en dat gebeurde dus niet. De herdershond gaf meerdere keren aan dat hij uitgelaten moest worden maar de achtergebleven tieners gaven niet thuis. Dus.... de hond nam zelf het initiatief. Zeer waarschijnlijk was de hond geleerd niet op de eigen plek te poepen en daar gaf hij dan ook gehoor aan. Onder het toeziend oog van de bijbehorende jeugd kromde de hond zijn rug en liet een grote boodschap achter op onze plek. Het spontaan ontstane oogcontact over en weer leverde geen reactie op bij de eigenaren van de hond. Een laatste redmiddel, een non-verbale poging, zette hen ook niet in beweging. Daarom gekozen voor een doeltreffende oplossing.
Met een schep werd de "boodschap" van onze plek geschraapt om vervolgens met een sierlijke boog in de voortent van de Franse buren te belanden. Ook nu weer oogcontact en met een kleine buiging richting eigen plek gelopen. Het resultaat was dat er niet meer over en weer gegroet werd en het er niet gezelliger op werd. Na enkele dagen aan de vader uitgelegd wat er zich had afgespeeld. De boze blik van vader richting het kroost werd maar al te goed ontvangen. Kort na ons gesprek hoorden we met regelmaat "bonjour", de hond kwam zo nu en dan op bezoek en de kinderen maakten -al of niet vrijwillig- deel uit van de uitlaatcentrale.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
17.04.2024 16:09
Eerste maal met caravan op weg en eens op de camping watertank van 25 liter gevuld.
Knopje om warm water te krijgen ingedrukt en kraan opengedraaid.
Wat nu? Geen warm water… iets kapot?
Heel de waterbak erdoor gejaagd en terug vers water gevuld. Wederom 25 liter.
Weer kraan warm opengedraaid.
Nog steeds geen warm water… hmmm.
Na weer de hele watertank er te hebben door gejaagd begon mijn lampje te branden.
Thuis krijgen wij warm water door middel van een doorstroom Bulex.
In de caravan niet. 🙈
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
17.04.2024 16:10
Eenmaal op de camping in gesprek met de buurman.
Zo ook kwam de buurvrouw. Eenmaal in het gesprek kwam me een verhaal naar voren over vrouwtje lief.
Ze reden nachts, echter moest er ook wel eens getankt worden als je eenmaal op weg bent naar je Camping.
Dus hij had getankt toen vrouwtje lief lekker zat te slapen achter in, wand zoon zat immers voor in.
Na ± 30 km kam meneer er achter dat vrouwtje lief niet in de auto meer zat.
Dus omkeer naar het bewuste tankstation dacht hij.
Het bleek dan zij tijdens het tanken naar de wc moest.
Ook wel een blunder denk ik.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
17.04.2024 18:37
Niet mijn eigen blunder maar ik werd er voor gewaarschuwd door iemand anders. Ik mocht niet vragen hoe ze aan deze tip kwam.
De tip:
Stop nooit, maar dan ook nooit de vuile was in een vuilniszak als je tien minuten later aan je pubers gaat vragen nog even het vuil naar de container te brengen......
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
17.04.2024 19:00
Aangekomen op de camping mogen we zelf de plek kiezen. We kiezen plek 2 uit een rijtje van vier. De volgende dag komen er drie Spaanse gezinnen aan die ons heel duidelijk maakten dat ze naast elkaar willen staan. Wij gaan daar niet op in,alles afbreken en weer opbouwen zagen we echt niet zitten. Vervolgens installeren ze zich en gaan het zand vegen terwijl onze was er hing en met harde muziek tot 02:00 uur de volgende dag. Wij hadden s avonds ook nog pech,de pan met karbonades viel,hun ogen rolden bijna uit de kassen toen we ze gewoon afspoelden. De volgende dag staat er een kapotte koelkast voor ons plekje die we weg moeten zetten voor we er op kunnen. Na 2 dagen loeiharde muziek geven wij het op,we vertrekken. Dat betekent om 7 uur s ochtends inpakken en geheel tegen ons normale gedrag in gaat de muziek aan. De ene caravan gaat open, een man kijkt even en trekt zich dan terug,de boodschap was duidelijk.
Voor alle duidelijkheid,het waren 4 plekken ver van de rest van de camping
Geplaatst door: Johann
, Datum:
18.04.2024 15:48
Voor het eerst op de camping in Beaune stond er een mooie krat naast de vuilnisbak. Vond ik zonde en dus in de auto gezet. Na een rondje te hebben gelopen bleken er meer te staan, deze bleken voor glas te zijn. Maar snel teruggezet.
Geplaatst door: Petra
, Datum:
20.04.2024 13:07
aangekomen op de camping gaan we alles opbouwen. prima tot zo ver. lekker ventilatie open bij keukenraam van de voortent ( waar ook kasten en de koelbox onder staan) Gaat het in de nacht stortregen!! Je raadt het al: vergeten ventilatieraampje dicht te doen, dus alles nat aan die kant maar dan ook goed nat.
Het was onder onder ons voortenttapijt gegaan, maar bleef liggen op ons grondzeil met opblaasbare randen die we gebruiken tegen de regen :)
nadeel extra was moeten draaien van alle gebruikte handdoeken. voordeel dat stuk van ons zeil met randen( tegen de regen :) ) was weer eens schoongemaakt
Geplaatst door: Herman
, Datum:
20.04.2024 18:20
Tja, blunders. Al heel lang geleden, de eerste keer dat wij naar Frankrijk gingen met ons schoolfrans. Mijn vrouw had gehoord dat schapenkaas lekker was. Dus bij het boodschappen doen naar zo'n balie met meer dan 50 soorten kaas. Ik word geholpen door een jong meisje, en ik vraag haar "fromage du mouchon". Zij staart mij schaapachtig aan, en haalt haar schouders op. Dus ik vraag nogmaals om "fromage du mouchon". In tussen staan er al een aantal mensen achter mij te wachten .Hoor ik achter mij iemand hard lachen, en wordt ik op mijn schouders getikt. Ik draai mij om en daar staat een Française, die mij (in het frans) uitlegt dat mouchon een mannetjesschaap is, en die geven nog steeds geen melk. Dus zegt zij vraag maar naar "fromage de brebis". Met een rood hoofd vraag ik dat, en ja,nu begrijpt het meisje me, en wijst op verschillende soorten schapenkaas, van jong tot heel oud.
Geplaatst door: rk83
, Datum:
20.04.2024 20:04
Afgelopen jaar kwamen we na een lange rit aan op een camping in de drome. na een bezoek aan de receptie doorgereden naar onze plek, het was flink warm, 35 graden dus de caravan met behulp van de (nederlandse) buren op de plek gezet en dat was nog best een gedoe omdat we 'm niet goed waterpas kregen maar uiteindelijk stond ie. ik loop naar het stroompaaltje toe en dubbelcheck nog eens de plattegrond.. euhh die is niet de juiste plek. we moeten de plek links van de buren hebben en we stonden nu rechts.. dus het hele riedeltje nog een keer gedaan. Gelukkig hadden we superaardige buren en kreeg ik daarna een koud biertje aangeboden dus dat was wel weer helemaal top.
Niet echt een blunder maar een aantal jaar geleden stonden we ook in frankrijk met toen nog kinderen in de baby/kleuterleeftijd. Aangekomen op de camping de caravan opgezet, so far so good. De dag erna wordt ik 's ochtend wakker en voel ik wat op mijn hoofd kriebelen. Bleek dat tijdens het rijden het klepje dat de stroomaansluiting van de caravan aan de binnenzijde afsluit eraf is gevallen onderweg (lag achter de kachel en niet zichtbaar) en blijkbaar hadden we bovenop een mierenhoop geparkeerd dus die waren in de nacht met de hele kolonne via de stroomkabel naar binnen gemarcheerd en hadden een hele route afgelegd via de kledingkast, aanrecht etc. We zaten in een afgelegen gebied en het was op een maandag dus veel lokale winkels dicht maar uiteindelijk heb ik wat spul gevonden om de mieren weg te krijgen en het klepje snel dichtgemaakt. Toch flink druk mee geweest. Bij dezelfde camping stond ik vervolgens te vissen bij het lokale meertje en stond op 'm slippers aan de rand in het water. Zie ik ineens in m'n ooghoek wat bewegen.. zwemt er een waterslag van ruim 1 mtr voor mijn voeten langs.. een bijzondere ervaring zullen we maar zeggen..
Ander jaar knapte er iets af bij het kraantje in de caravan waardoor deze niet meer dicht te draaien viel, het pomptje bleef lopen en er een hele sloot water achter het keukentje liep. Snel de boel afgesloten en gelukkig was het mooi weer dus het droogt wel weer. Hopelijk de komende jaren wat minder 'spannende' vakanties :).
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.04.2024 21:06
Verhalen van wat langer geleden, maar toch wel leuk denk ik. Ooit met m'n ouders op vakantie, hond mee. Camping in Le Grand Pressigny (zuid Touraine). M'n vader was druk bezig met de vouwwagen opzetten. Rest hielp wel mee, maar als man van de familie lag de coordinatie toch vooral bij hem. Wat mijn moeder prima vond. Zij was van de inrichting en de catering. Maar, de hond was tijdens het opzetten even vastgeboden aan het lichte Lafuma stoeltje waar m'n broer in zat. Maar hij was opgestaan en hond schrok van iets wat omviel. Hond is de hele camping rondgerend met stoeltje achter hem aan (aan riem). Rakelings langs tenten, caravans, auto's etc. Zijn nog de hele camping langs gelopen met hond aan de lijn later om excuses aan te bieden en te vragen of ze schade hadden (ik moest mee want had al een paar jaar Frans op school gehad, wat ik minder geslaagd vond). Gelukkig was er maar 1 auto toevallig uit "75" (Parijs) die een extra deukje had naast de 7 andere deukjes en krassen (wat normaal is op een 75-auto natuurlijk, zeker in die tijd). Later met die 75-mensen nog meegenomen naar een plaatselijke soort kaatsbaan wat wel weer heel grappig was. Waar m'n vader de aangeboden likeurtjes iets te veel liet smaken wat weer een uitdaging was voor de terugreis naar de camping (maar waren dus andere tijden, zeker in Frankrijk reed niemand in die tijd nuchter na de lunch, zou nu niet meer kunnen).
Ander verhaal. Hele kleine camping in de Charente Maritime. Waren net aangekomen (weer) en m'n moeder en ik gingen lekker zwemmen toen de vouwwagen net stond. Eigenaar had bij aankomst aangegeven dat de burgemeester langs zou komen die middag. Die kwam net op het moment toen er een buitenmodel hagedis op de rand van het zwembad zat. M'n moeder vloog eruit en (bijna) zo de armen van de burgemeester in ... Bleef hele vakantie hét verhaal. En nu nog.
Maar het beste verhaal van vroeger. Nu nog op elke verjaardag na een paar wijntjes. Wij liepen in een plaatsje op zoek naar een restaurant. Maar het was rond 18.30 dus eigenlijk iets te vroeg. M'n tante ging het wel even regelen. Nous voulons manger ... NU.... Als je weet dat "nu" klinkt als het Franse "nus" en dat naakt betekent snap je de hilariteit misschien wel.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
21.04.2024 09:08
In Marokko wisselden wij kamperen en verhuur af. We waren in een kleine plaats ten noorden van Agadir waar we de boodschappen bij super kleine winkels moesten halen. Voor vlees naar een slager. Ik wilde graag kip hebben, 5 poten, maar kreeg dat niet duidelijk gemaakt. De slager wees telkens naar de kippen die daar in een hok rondscharrelen. Nee dieevleefden nog,ik wil die niet wat moet ik met een levende kip? Even later komt er een Marokkaanse vrouw binnen en die krijgt 2 poten uit een koelkast. Ik knik ijverig ja en steek 5 vingers op. De slager pakt een kip,doodt hem,plukt hem en snijdt de poten af,en herhaalt dit. Ondertussen hebben de vrouw en hij veel lol en kijken naar ons. Ik vermoed dat de lol om ons is. Overigens waren de poten niet echt lekker,ze moesten nog warm in de pan en bleven taai (. Logisch)
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
21.04.2024 12:14
Blunder met goede afloop.
Klaar voor vertrek naar onze voorjaarsbestemming in de Morvan: Alles gecontroleerd en rijden maar.
We willen overnachten tussen Reims en Troyes op die camping met hollandse molentjes. Aldaar aangekomen willen we de caravan op zijn plek moveren maar waar heb jij de afstandsbediening gelaten ? ( die hoort in de auto te liggen).
Dus dat wordt handwerk. Eerst de fietsen van de dissel gehaald. En wat ligt er in het gootje: de A.B. Helemaal meegereisd uit noord Nederland.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
26.04.2024 11:08
We zouden van de ene naar de andere camping gaan, paar uurtjes rijden en 's-morgens nog een rondje op de racefiets gemaakt. Op onze caravan zaten van die handvatten om hem op zijn plek te duwen, maar daar had ik met elastiek een waslijntje tussen gespannen. Na het fietsen mijn wielrenkleding aan het elastiekje en even douchen en verder inpakken. Onderweg werden er steeds gebaren naar ons gemaakt, wat een vriendelijke mensen zijn die fransen, toch! Bleek mijn kleding nog aan de caravan te hangen. Op de volgende camping kwam ik er pas achter, alles hing er nog en was nog perfect droog ook.