Mijn favoriete bestemming in Frankrijk is...
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.03.2024 18:32
Ik denk dat de Gard mijn favoriete streek is. Al heel lang daar niet meer geweest maar als ik terugdenk: mooie dorpjes, lekkere rivier om te plonzen, het strand op een uurtje rijden ter afwisseling, lekkere temperatuur.
De Vaucluse vind ik ook heel mooi maar weinig natuurwater daar en daar houd ik ontzettend van ipv zwembad op de camping.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
25.03.2024 20:46
We gaan sinds een jaar of 23 naar Frankrijk op vakantie. Eerste 3 keer met een huurtent, nog jonge kinderen dus betaalbaar. Daarna met eigenvouwwagen. We zijn geweest in de Vendee. NIet de meest inspirerende omgeving maar leuk naar het strand ed. geweest, Veel in de omgeving van de Dordogne/Corezze geweest ivm de km en het voor ons eigenlijk altijd goede weer. Ook wel in de Ardeche en Pyreneeën gestaan.. En afgelopen jaar de Alpen.. En dat vond ik dat toch wel erg mooi..
Maar er zijn zoveel mooie plekjes in Frankrijk die we nog kunnen ontdekken.
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
27.03.2024 11:28
Wat een leuke reacties al! Onze eerste Frankrijk ervaring was op een camping in een chaletje (camping le Bocage in Valgaudemar). Daar werden we verliefd op Frankrijk, op de bergen en op het campingleven.. Prachtige omgeving daar.
Na een week reden we naar de Ardeche naar een kleinschalig vakantieparkje. De Ardeche vonden wij niet bijzonder, we zaten in een niet toeristisch stukje, lekker rustig, maar qua natuur kiezen we liever voor bergen.
Wij dachten altijd dat we niet konden kamperen vanwege de rug van mijn man, hij heeft snel last van zijn rug. Tot we zo vaak in huisjes met slechte bedden zaten.. we kwamen tot de conclusie dat je net zo goed op een slaapmat of vouwwagenmatras kon liggen als daar op...
We kochten een gezinsvouwwagen, onze Roadmaster Family, en togen het jaar erna vol goede moed (met 0 ervaring :) ) naar Frankrijk, boekten 3 verschillende campings binnen drie weken en hadden een fantastische tijd. Lac de Serre Poncon, Lac de st Croix en in de Morvan op de terugweg. Maar wát een klus om de vouwwagen op te zetten en af te breken.... Dat gingen we de volgende keer anders doen.
Door verhuizing en corona zijn we een aantal jaar niet geweest. Wat heerlijk toen we weer konden gaan! We hebben toen 2 weken op camping La Meije gestaan in La Grave, prachtige omgeving!
In oktober boekte we een week in een huisje tussen La Bresse en Gerardmer, in de Vogezen. Kan het iedereen aanraden in de herfst, de kleuren.. echt wow!
Dit jaar hopen we weer naar het Zuiden te reizen, camping du Brec in Entrevaux. Heel benieuwd! Al volop op zoek naar de mooiste wandelingen en zwemplekken tussen de rotsen...
Wat is nu mijn favoriet.. Net als jullie kan ik het niet zeggen. Alles heeft zn eigen charme, maar voor ons zijn bergen én water toch wel belangrijk op vakantie. Dat heb je gelukkig in overvloed in Frankrijk, dus we kunnen nog vooruit :)!
Geplaatst door: Katja
, Datum:
27.03.2024 19:21
Er wordt geschreven over dat de verrassing er af is.
Wij hebben ook heel streken in Italie gezien ook fantastisch.
Of kroatie.
Qua campings is Frankrijk duidelijk het beste en goedkoopste. Maar de omgeving is dan voor ons belangrijk.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.03.2024 19:45
De verrassing is er voor ons nooit af. Al heel veel streken in Frankrijk gezien, maar zelfs nu nog niet alles. Nog een hele vlek zeg maar ten zuiden van Toulouse. Wij wisselen tegenwoordig wel af met andere landen, zoals Italie, Spanje, Duitsland. Vorig jaar nog een week Zwitsersland zelfs, gecombineerd met Italie. Ook erg mooi allemaal. Wat wel herkenbaar is: wij hebben al zo vaak een kasteel gezien (als voorbeeld) dat we er hooguit 1 in een vakantie bezoeken en er moet wel iets bijzonders zijn. Zoals het kasteel met het beste verhaal (Dordogne, eigenaresse Josephine Baker). Of met de mooiste tuinen (hoewel er nogal wat zijn die dat beweren). Of een spontaan bezoek, zoals het kasteel dat naast de camping in Cormatin lag en wij ons bij 38 graden afvroegen wat er nog te doen is bij die temperatuur (binnen in schaduw in relatief koel kasteel werd het, de prachtige tuinen iets sneller gedaan...). Zo zijn wij ook "grotmoe". Maar iedere vakantie wel weer genoeg dingen die we echt nog niet gezien hebben.
Geplaatst door: ® Lockefeer
, Datum:
27.03.2024 21:26
Leuk topic! Wij kamperen eigenlijk altijd in Frankrijk in de zomer. Sinds de kinderen niet meer meegaan in juni en september. We hebben gekampeerd in Normandië, Bretagne, op verschilllende plekken wat zuidelijker aan de westkust, Elzas, Tarn, Gard, Drome, Dordogne, Lot, Aveyron. Dit jaar voor het eerst naar de Alpen. Allemaal mooi, allemaal heerlijk om te ontdekken. Zonder kinderen doe je weer andere dingen dan met kinderen en met of zonder hond maakt ook verschil. Wij letten sinds we een hond hebben veel meer op bijvoorbeeld wandelmogelijkheden. Op wat voor camping we staan vind ik minstens zo belangrijk als de omgeving (graag klein, groen, autovrij, rustig, vrij zicht en grote plaatsen).
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
28.03.2024 18:23
....de omgeving rondom Gorges du Verdon/ Lac st Croix. De ruigheid en het prachtige meer (en dan niet de drukke campings/plekken maar heerlijke
stukjes/ strandjes waar (bijna) niemand zit. Denk dat het daar wel op nr 1 staat. Al is het in de Gard richting Cevenne ook erg mooi en stroomopwaarts ook veel rustige ruige stukjes strandje te vinden.....
En het weer ...... voor die 2 weken zomer vakantie in juli/aug wil ik wel écht graag mooi droog en warm weer.... en dat is het daar tot nu toe altijd. Andere gebieden ook wel geweest afgelopen 28jr maar dan alleen als we van te voren wisten dat het er goed weer was (boeken nooit dus kunnen op dag voor vertrek bestemming nog wijzigen;-))
Geplaatst door: Diana
, Datum:
28.03.2024 19:26
Lastige keuze, er zijn zoveel mooie plekken. Maar als ik dan toch kiezen moet, dan noem ik mijn twee favoriete gebieden, nl de Cote d Azur en Lac d Annecy.... Daar komen we regelmatig, vaak gecombineerd met andere gebieden. Zin in de zomer
Geplaatst door: Anne
, Datum:
31.03.2024 00:11
Ik kom al 50 jaar in Frankrijk, al weet ik van de eerste jaren niet veel meer. De laatstste 15 jaar minimaal 3 keer per jaar naar Frankrijk. Ondertussen alle departementen in alle seizoenen gezien. Velen zijn prachtig maar met stip op nummer 1 is Corsica! Daar gaan we dit jaar twee keer heen
Geplaatst door: Rob
, Datum:
31.03.2024 13:20
Met de nodige moeite heb ik alle bezochte campings van de afgelopen 35 jaar vakantie kunnen terugvinden, met naam en de exacte locatiegegevens. Bij een paar campings had ik de naam niet meer paraat, maar daar heeft dit forum mij toen prima mee geholpen.
Ik heb daar vervolgens een eigen website van gemaakt, waarna een selectie van een zeker jaar tot gevolg heeft dat een google-kaartje getoond wordt met de campings en de route van dat jaar. Ik bekijk dit nog heel vaak, vooral de google-satelliet view is heel interessant. Zoals de municipal in Calais die nu verworden is tot een bouwterrein.
Ik weet dat dit enigszins off-topic is, maar het geeft mij veel plezier om sommige routes weer eens voor de geest te halen. Ook de geotagger en de gps-locatie van de hedendaagse fototoestellen bieden de mogelijkheid de fotos hier bij te gaan zetten. Wordt het eerstvolgende projectje.
Ieder jaar kijken we op ons kaartje om het grootste "gat" te vinden: dat wordt dan de volgende streek in Frankrijk die we gaan bezoeken.
Geplaatst door: conny
, Datum:
01.04.2024 14:48
Rob: Ook wij hebben div. campings teruggevonden van ong. 40-45 jr. geleden. Zó leuk!
Op Corfu idd via streetview/onze fotoboeken gaan zoeken en ik herkende een ijzeren boog, wat ooit de ingang was; nu alleen maar onkruid/verwildering (en de herinnering).
Bij Olympia (griekenland wel de locatie en camping gevonden (en een medewerker), maar de ingang was anders n.a..v. bosbranden öns"plekje teruggevonden.... Soms is het wel zoeken naar herkenning en doet de herinnering de rest.
De camping bij Pont du Gard/Remoulins hebben wij bezocht in 1974 (?) toen 4 super enthousiaste jongelui net een stuk grond hadden overgenomen van "staatsbosbeheer"; er was een simpele w.c., verder niets. Wel leuk om aan die beginperiode te hebben deelgenomen.
Na zoveel jaar kamperen zie je wel heel veel veranderen, luxer/netter, veel verhuur en campers.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
05.04.2024 10:19
De Provençe en Bretagne zijn mijn favorieten. Neemt niet weg dat Alsace, Alpen en de Champagne/Ardennen ook zeer mooi zijn.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
07.04.2024 10:43
Wij kamperen nu ook al zo’n 25 jaar. Niet van onze ouders mee gekregen, mijn ouders hadden een boot (kamperen op het water) en/of huisje/appartement in Oostenrijk en Nederland. Destijds met onze eigen zoons het avontuur aangegaan, eerst een huurcaravan op locatie in de Lot, daarna eigen tent, vouwwagen, caravan. Geweest in de Drome, Provence, Isere, Savoie, Bretagne (allemaal mooi). Maar onze favoriete plek blijft Uzes/Gard. Wij vinden daar de omgeving prachtig, veel groen, wat heuvelachtig en meestal goed weer.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
07.04.2024 20:13
Ooit, als 6 jarige met mijn ouders begonnen op camping la Noria in Tarragona (bestaat nog steeds!). Met ouders gingen we altijd 3 weken op pad: in 1 week afzakken naar het zuiden, dan 1 week aan zee en dan in een week weer terug.
Tijdens mijn studie heb ik rivieren als de Dordogne, de Tarn, de Orb en de Allier bevaren met groepen. Fantastische tijd, ik zat gewoon 3 maanden in Frankrijk. Later, met partner, die ik leerde kennen bij een kanovereniging, kozen we onze bestemming vooral voor het wildwatervaren. Alpen, Pyreneeën, Massif Central, wildwaterbaantjes bij Sault Brénaz en Saint Pierre de Boeuf. Weekje voorjaar, zomer, week in het najaar.
Toen er kinderen kwamen zochten we vooral stromend water op dat niet uit smeltwater kwam: Allier, Lot, Dordogne, zodat de kinderen er geleidelijk aan konden wennen.
Nu we weer samen gaan staat het kanoën niet meer voorop. Daardoor weer meer keuze in gebieden. Vorig jaar de Noord-Alpen ontdekt, zowel in zomer (Belledonne Massief) als de winter (Massif des Bauges)
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
13.04.2024 14:12
In mijn jeugd gingen we met mijn ouders nooit naar een camping, altijd in een huisje of een hotel. Dat wil je je kinderen toch niet aandoen :-). Sinds ons huwelijk zijn we in de Dordogne, Ardeche, Alpen, Gard, Drome, Vaucluse, Cevennen en Cote d'Azur geweest. Wat is Frankrijk toch een mooi land! Mijn voorkeur gaat uit naar de Cote d'Azur, maar dan niet het drukke gedeelte bij Cannes en Nice, maar ten westen van Saint Tropez. Daar is het nog iets rustiger en gemoedelijker. Ook vind ik de Vaucluse erg mooi, de lavendelvelden zijn daar wel debet aan. Dit jaar ga ik na 5 jaar voor het eerst weer naar Frankrijk sinds het overlijden van mijn man. We (ik ga samen met mijn dochter) gaan met de caravan naar de Ardeche, ook een erg mooie streek. Ik verheug me er enorm op!
Geplaatst door: ans
, Datum:
04.05.2024 21:11
zonder twijfel de prachtige cote azur