Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.03.2024 09:22
Het kan natuurlijk zijn dat mensen een andere levensfase in gaan. Bijvoorbeeld niet meer gaan kamperen of voortaan in Nederland blijven (ken meerdere senioren die dat doen). En dan ga je natuurlijk minder of niet meer hier zitten.
Wat ik zelf wel erg jammer vindt is het mindere aantal meningen bij de campings. Je moet nu gaan sprokkelen: hier, google, tripadvisor etc (hoewel ons type campings niet zo voorkomt op tripadvisor).
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.03.2024 11:35
@Hans030: Dat er mensen weg blijven omdat ze een andere levensfase ingaan begrijp ik. Maar dan verwacht ik dat er aan de "onderkant" ook nieuwe bijkomen.
Ik las laatst dat er zo veel jongeren en jonge gezinnen er weer met de camper op uit trekken.
En ikzelf heb wel meningen over campings gegeven, maar ben daar een beetje mee gestopt toen de kinderen niet meer mee gingen. Nu kom ik veel meer op campings waar niet eens meningen over zijn, zelfs niet op Google. Dat heeft ook zijn charmes.
Veel meningen zijn vaak een herhaling wat er al staat, dan heeft mijn zelfde mening geen zin. En vroeger was Tineke ook veel meer bezig om meningen toegevoegd te krijgen.
En dan is het cirkeltje weer rond: waar zijn een Tineke en Johan gebleven ?
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
16.03.2024 12:45
Op facebook komen er nog met regelmaat postings van camping Frankrijk met foto’s van campings in Frankrijk. Ik neem aan dat zij dit plaatsen. Ook werd er heel snel op mijn mail gereageerd door het verwijderen van spam hier op dit forum.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.03.2024 12:58
Ik ben nog van de ouderwetse soort.
Facebook, LinkedIn, Twitter (pardon : X), Instagram, TikTok etc heb ik niet.
Als het daar allemaal wel aanwezig is, vrees ik een beetje voor de toekomst van dit forum. Dat is me ook al overkomen met cc-club.nl, de site voor de combicamp vouwwagens.
Geplaatst door: frank
, Datum:
16.03.2024 14:20
Inderdaad hier in een andere levensfase, we zijn verhuisd van campings naar gites en hebben door het coronagebeuren ook nog eens Nederland en in mindere mate Duitsland ontdekt, maar we trekken nog steeds wel minimaal 1 keer per jaar naar Frankrijk voor een vakantie.
In de begindagen van dit Forum ging het ook over veel meer onderwerpen als alleen maar campings/kamperen en het zal wel met de "nieuwigheid" van een forum in die tijd te maken hebben dat er veel levendige discussies en aanwezigen waren.
Wat altijd al wel een beetje speelde maar voor mijn gevoel nu helemaal, is dat er eigenlijk altijd alleen maar tips en suggesties in de richting van zeg een stuk of 100 dezelfde campings gegeven worden terwijl er iets van 9.500 te bezoeken zijn (hoewel op dit moment heel veel richting verhuurparken gaat begrijp ik?). In het verleden werd ik dan vaak al wat nerveus en zocht juist campings uit die niet genoemd werden.
Ik kijk hier nog wel regelmatig even rond maar er is dan toch zelden nog een onderwerp wat mij in ieder geval aanspreekt of waar ik wat aan heb. Jongere kennissen en collega's die kamperen en ik wel eens op deze site gewezen heb vinden het hier "oubollig" en zijn meer van FB en je gelooft het niet maar ik hoor vaak dat ze gewoon lekker zelf campings afstruinen op internet en op basis daarvan een keuze maken.
Tja en wat de oude garde betreft misschien dat die elkaar nog steeds bij de "appeltaartenparty" zien?
Geplaatst door: frank
, Datum:
16.03.2024 14:37
Ik lees net dat er nog maar zo'n 8.500 campings in Frankrijk zijn. Dat is dan wel behoorlijk hard terug gelopen. Ik weet nog dat wij in 2012 een keer een FFCC gids in Nimes gekocht hebben omdat we op de bonnefooi naar de Camargue waren getrokken tijdens hemelvaart/pinksteren en we verrast werden door veel "complet" en maar een rondje zijn gaan bellen. Daar stonden er indertijd meer als 10.000 in.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.03.2024 18:26
@Frank, het is maar wat de onder de term "Camping" laat vallen.
Er zijn momenteel 5493 geclassificeerde campings, dwz campings met ster(ren) waar je met eigen kampeermiddel terecht kunt.
Dan zijn er ook nog 953 campings zonder sterren (niet geclassificeerd) maar dan wel met meer dan 10 kampeerplaatsen.
Veder zijn er 654 "campings" op onze site met uitsluitend verhuur van accommodaties. Die noemen wij "vakantiepark"
Ook zijn er op onze site nog 508 campings à la ferme met max 10 plaatsen en 425 aires naturelle met max 25 plaatsen
Ook zijn er "campings" uitsluitend voor campers, vooral veel voormalige municipal campings. Die vermelden wij niet op onze site.
Geplaatst door: ® Els23
, Datum:
16.03.2024 20:51
Hihi...
Heb vandaag nog bij een vriendin dit forum enorm de hemel in geprezen omdat ik het zo´n superfijn forum vind!
Dat de mogelijkheid er is om al je vragen (op welke wijze dan ook) te kunnen stellen en waarbij eigenlijk altijd wel een reactie komt, vaak ook nog eens erg zinvol, vind ik top! Ik merk dat ik me niet geremd voel(de) om wat dan ook maar te vragen, ook wanneer ik zelf het hele forum of website van camping al had doorspit, of juist wanneer me iets te binnen schoot en waar ik later na dieper graven ook het één en ander zelf over terugvond (vaak al gedateerd).
Ik vind het heel fijn dat de mogelijkheid er is om beschikbaarheid te checken, om meningen te lezen, om je eigen campinggids te maken, dat op veel campings eigen materiaal aan foto's van Tineke en Johan is toegevoegd, maar vooral vind ik het fijn dat er een stukje 'je bent welkom hier' heerst.
Begon dan dit topic ook met enige verbazing te lezen en voel me geroepen om ook een andere kant te laten horen.
Misschien kunnen 'we' zelf een andere input leveren en het forum op een andere manier weer wat leven inblazen, wellicht is dit de start wel! ;)
(Lichtelijk afwijkend van start topic.... haha..)
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
17.03.2024 09:54
Misschien zou het Johan rechtstreeks gevraagd kunnen worden in een reactie aan hem gericht, dit in plaats van indirecte namen te noemen van de webhouders.
Wel zo netjes.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
17.03.2024 10:33
En dat is heel simpel via een mailtje aan info@
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
19.03.2024 08:11
Net als een paar andere mensen, die gereageerd hebben over dit onderwerp, ben ik zelf ook van de eerste lichting. Het valt inderdaad op, dat veel vragen over het zelfde onderwerp gaan en ook zie je vragen, waar vind ik de beste plaatsen om je vakantie door te brengen. Beetje zelf zoeken, zeg maar een soort voorpret in ontdekkingstocht is er niet meer bij.
De tijd vliegt voorbij, geldt ook voor de namen die deze website ingevuld hebben met leuke reisverhalen en tips.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.03.2024 22:18
Jammer dat er vele zijn die vinden dat je bepaalde vragen niet meer mag stellen. Ik vond het juist een geweldig forum waarin iedereen de mogelijkheid had om al je vragen te kunnen stellen. Ik merk dat er een vaste kliek is die vaak zuur reageert, vooral als het niet in hun straatje past (dit topic, wat juist niet over kamperen in Frankrijk gaat mag bijv wel, maar een vraag naar een geschikte camping met groot zwembad met glijbanen mag niet, want dat moet je lekker zelf gaan uitzoeken is de reactie). Een forum is om elkaar te helpen wat voor vraag je ook hebt….sommige stellen misschien wel de vraag om even die bevestiging te krijgen. Vooral die zure reacties van veelal dezelfde gasten die hier komen heeft mij doen besluiten om dit forum voor nu los te laten. Ik zal vast nog weleens een keer stiekem kijken, maar voor nu is het goed zo….en kamperen in het prachtige Frankrijk blijven wij zeker doen; want ja het is een fantastisch land en vooral geweldige campings in allerlei soorten en maten (de geweldige campings zorgen er altijd weer voor dat wij richting Frankrijk gaan).
Geplaatst door: Diana
, Datum:
19.03.2024 22:35
Ook ik was zo 'n tien jaar geleden actiever op dit forum als nu.
Ik denk dat toen de kinderen nog mee gingen, en pubers werden, ik meer op zoek was naar campings voor hen, tienercampings en zo. En activiteiten. En daar hebben we in die tijd ook veel aan gehad.
Tegenwoordig reizen we met z'n tweeën, op de bonnefooi.
En lezen we ook en vooral reviews op zoover, Acsi etc.
Er is meer aanbod.
Neemt niet weg dat ik nog steeds regelmatig kijk op dit forum..
En, ik weet niet wie dat noemde, maar het foto spelletje van jaren terug vond ik ook superleuk.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
20.03.2024 14:37
Mijn eerste reactie en review stamt ergens uit 2002 of 2003, en sinds die tijd kwam ik toch wel dagelijks op dit forum. Kinderen zijn inmiddels de deur uit en gaan al lang niet meer mee en gaan we ook veel buiten Frankrijk op vakantie.
Het forumdeel is niet met de tijd meegegaan en wordt ingehaald door Facebookgroepen en zelf kijk ik veel op Instagram voor inspiratie en tips. Mijn bezoekjes aan dit forum zijn nu wekelijks tot 2 wekelijks maar zin om te reageren heb ik niet zo vaak. Ligt ook wel een beetje aan de vraagstelling en de niet realistische verwachting van de vraagstellers. Ook dat is denk ik een dingetje van deze tijd.
Geplaatst door: thadude
, Datum:
20.03.2024 19:42
ik kom ook graag op dit forum maar denk dat wat daphne in de vorige reactie aangeeft klopt. op facebook zijn veel groepen waarin meer en sneller gereageerd wordt op vragen. en men kies de makkelijkste weg.. zou het echter jammer vinden als het forum zou verdwijnen.
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
21.03.2024 10:42
Ik lees hier nog regelmatig, maar heb zelf niet zo veel toe te voegen. We zijn al jaren niet meer in Frankrijk geweest. Dus de campings waar ik geweest ben, die bestaan misschien niet eens meer of ze zijn heel erg veranderd, ik kan anderen niet helpen met tips.
Met campings met zwembaden met glijbanen en animatie heb ik ook niet zoveel op en ik heb de indruk dat de nieuwe aanwas vooral daar naar op zoek is, niet dat specifieke van Frankrijk.
We hebben tijdens de covid een stacaravan gekocht in Nederland en onze caravan verkocht. Op zich wel praktisch omdat we dan alle huisdieren mee kunnen nemen (we hebben twee bejaarde katten die soms wat zorg nodig hebben). Maar ja, een stacaravan gaat nergens heen.
De Veluwe is leuk hoor, maar ik mis Frankrijk en ik sluit niet uit dat we toch weer een caravan gaan kopen. Misschien af en toe eentje huren.
Ik blijf hier lezen dus ik hoop dat niet iedereen verdwijnt. :)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.03.2024 15:48
@petrahm ook ik vroeg me af waar bonasera is gebleven. En de altijd heerlijk vinnige Uylenspiegel.
Anyway ik kom hier nog heel af en toe, waar het vroeger bijna dagelijks was. Ik ben in 2018 voor het laatst in Frankrijk geweest, dus beantwoord hier vooral die Italie vragen die tussendoor schieten;-) Maar dit jaar is het weer zover: we gaan naar Frankrijk. twee x zelfs, eerst kamperen, terug naar huis om de vouwwagen op te ruimen en paar dagen later weer terug voor paar dagen olympisch spelen. Maar dan hebben we een hotel in Parijs.
En vandaag weer hier om een camping te zoeken voor de terugweg van de kampeervakantie
Zal zo een eisen lijstje inschieten ;-)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.03.2024 06:50
Mar3tent, vet gaaf dat julie naar de spelen gaan! Gaan jullie in het bijzonder nog ergens naar kijken?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.03.2024 18:26
@claudia: atletiek en atletiek. Mijn man is bloedfanatiek atleet(ondanks leeftijd). We hebben kaarten voor vrijdagochtend en vrijdagavond. De kaarten voor donderdagavond daarvan kon ons kind een jaar studeren dus dat vond ik te gek worden (nadat we de kaarten voor vrijdag al hadden gekocht). Maar die vrijdag zien we sowieso iemand waar hij veel mee heeft getraind in actie.
Officieel hebben we ook nog kaarten voor Golf. Maar dat waren gewoon de allergoedkoopste kaarten. Bij de eerste mogelijkheid om te kopen moest je nl voor drie sessies kaarten kopen.
Enige wat ik gistermiddag heb overgehouden na bijlezen op dit forum is: misschien moeten we toch treinkaarten kopen voor Parijs ipv met de auto. Misschien kunnen we idd helemaal niet handig bij het hotel komen (ook al heeft het parkeergarage)
Voor de rest hoop ik gewoon wat mee te krijgen in de stad zelf.
Geplaatst door: ignas
, Datum:
26.03.2024 12:09