Leuke campings zonder reserveren hoogseizoen
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.02.2024 17:18
Ik denk dat ik je niet goed begrijp.
Je vindt kamperen op de bonnefooi in principe best goed bevallen, maar je wilt toch een lijstje met campings om toch een week te kunnen staan, zonder reserveren.
Ik persoonlijk ken niet anders dan op de bonnefooi. En ja, ook wij hebben ontsnappings-campings, waar we eigenlijk altijd terecht kunnen. Ook in hoogseizoen, ook in de schoolvakanties, met kinderen.
Maar we hebben dan geen eisenpakket, en hoeven ook geen week te staan. Dat zijn typisch van die campings waar je nog wel 3 dagen kan staan, maar veel langer ook niet.
Wij zien het als een "nederlaag" als we naar zo'n camping gaan: levert immers geen extra pushpin op onze kaart van Frankrijk op ...
Geplaatst door: marian
, Datum:
21.02.2024 14:44
@rob, ik begrijp het wel. Altijd handig suggesties te hebben voor kansmakers. Wij reserveren ook nooit. Wel bellen we wel eens 1 of 2 dagen van te voren. Dit omdat we afhankelijk zijn van diverse factoren en niet altijd weg kunnen zoals gepland. Vakantiedata vaak lang onzeker. Wel aangevraagd, maar voorlopig geen akkoord. Dan wil je toch campings die zo dicht mogelijk bij je wensen komen en een lijst maken van opties om op het laatst te informeren.
https://www.campinglaplage-gard.com/ vinden wij een heerlijke camping .
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
24.02.2024 20:09
Als je rond de 25e kunt vertrekken ben je voor de 1e aug.op de camping. Dan kun je vaak gewoon langer blijven, dus niet dat er maar plek is tot de 1e. Onze ervaring is dan er het weekend van of na 1aug heel veel (franse) campingzoekers bijkomen en het dan dus drukker is en dus minder plek.
Net voor een weekend aankomen scheelt ook al veel. De meeste mensen komen in het weekend pas aan. Wij vertrekken daarom al jaren op donderdag namiddag, dan rijden we (ik) meteen na het werk van mijn vriend de eerste paar uur, overnachten in formule 1 oid en vertrekken vroeg in ochtend. Kunnen dan begin van vrijdagmiddag camping zoeken.. Wij zijn zitten over het algemeen ook verder vast aan de drukste weken maar dit werkt voor ons wel om toch op fijne campings uit te komen.
En ik snap ook dat het wel fijn is om een lijstje met "altijd plek campings" achter de hand te hebben. Het geeft je iets van rust dat als het nergens lukt je toch ergens terecht kunt.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.02.2024 10:05
Er is altijd ergens plek, misschien niet voor een week maar zeker is dat je nooit zonder plek komt. Wel een paar regels in acht nemen: niet aan de kust, weg van drukke toeristische plekken. En zeker eenvoudige municipalcampings hebben vrijwel altijd nog wel een plekje, zeker als je op tijd aan komt.
Geplaatst door: Petra
, Datum:
01.07.2024 03:31
Kun je zonder een camper plaats te reserveren naar zuid Frankrijk? We gaan begin juli? We hebben dit nog nooit gedaan. Vind het nu toch wel spannend
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.07.2024 09:12
Hoi Petra,
Als je niet al te hogeneisen hebt en je intentie is om veel rond te reizen (dus niet minimaal een week ergens willen/hoeven te staan) dan moet dat vast goed komen!
Koop bv een ACSI gids, dan vallen je ook de wat kleinere campings op en heb je meestal wel geluk!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
01.07.2024 11:23
Hoi Petra, als je "zelfvoorzienend" bent met je camper heb je heel veel vrijheid om een keuze te maken. Een goede app is Park4night! Daar worden zowel camperplekken als campings vermeld.
Een andere app is campercontact.
Misschien een idee om voor de 1e paar nachten iets te reserveren en dan op de bonnefooi verder
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
01.07.2024 12:56
Wij hebben geen camper, ik weet niet is het dan anders is, maar wij gaan altijd zonder te reserveren in het hoogseizoen naar Frankrijk. Het scheelt wel dat wij geen ‘eisen’ hebben zoals een zwembad, aan een rivier, mooi sanitair etc. Wij zoeken kleine rustige en eenvoudige campings, zoals inderdaad municipals. En dat lukt altijd prima, meestal ook voor meerdere dagen.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
01.07.2024 19:58
Is de app park4night vooral gericht op camperplaatsen of ook (veel) campings?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.07.2024 10:40
park4night is voor campers, omgebouwde bestelwagens