Leuke campings zonder reserveren hoogseizoen
Geplaatst door: Gerard
, Datum:
19.02.2024 15:13
Hallo,
Vorig jaar hebben we voor het eerst gekampeerd zonder vooraf te reserveren. We vonden het spannend, maar het bleek goed te doen.
Het gaf vrijheid en we zijn op plekken geweest waar we wellicht anders niet zouden zijn gekomen; mooie ervaring!
Het kostte wel veel tijd om steeds weer een nieuwe plek te zoeken, we blijven bij voorkeur zo’n 7-10 dagen op dezelfde plek. Daarom probeer ik nu een lijstje te maken van opties; campings waar je in het hoogseizoen nog wel eens terecht kan zonder al maanden vooraf te moeten reserveren. Wie heeft hier ervaring mee en heeft goede campingtips om toe te voegen aan ons lijstje?
Wat wij zoeken:
-regio met kans op mooi weer, te denken aan: Franse Alpen, Ardèche, Drôme, Provence of iets anders waar we nog niet aan hebben gedacht maar wel met bergen of in ieder geval flinke heuvels.
-onze kinderen gaan niet meer mee, dus het mag wat ‘rustiger’ ;)
-natuurlijk zwemwater (meer of rivier) heeft de voorkeur, zwembad mag ook.
-leuke omgeving om te fietsen (e-bike), wandelen.
-een supermarkt op niet al te grote afstand vinden we fijn.
-schoon sanitair, maar ik weet het; dat is afhankelijk van de gebruikers.
We reizen met eigen caravan.
Alvast bedankt!
Mvg, Gerard
Geplaatst door: Herman
, Datum:
19.02.2024 16:23
Tja Gérard,
Dat wordt 'm.i. moeilijk. De regio's die je noemt zijn de populaire plaatsen, en die zijn altijd heel druk, zelfs in voor en najaar. Hier op de bonnefooi naar toe blijft een risico op lang zoeken naar een plekje. Mijn advies: kijk naar kleinere eenvoudige campings zonder vermaak e.d. Daar heb je de meeste kans. Maar nogmaals, uit ervaring, het is hier heel moeilijk een plekje te vinden, zeker in het hoogseizoen.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
19.02.2024 17:08
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
19.02.2024 17:17
Ik lees graag mee; wij gaan voor het eerst weer zonder kinderen maar met hond op vakantie. Ook zonder reservering. Spannend is het zeker!
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
19.02.2024 17:25
Hoi Gérard,
Welke periode wil je gaan?! Onze ervaring is dat als je voor 1 aug of na 15 aug aankomt er meer plek te vinden is. Daartussen ook wel hoor alleen moet je het dan vaker doen met toch vol of net van die plekjes waar je liever niet zit ;-).
Wij hebben afgelopen jaar wel gereserveerd omdat mijn kinderen naar een bepaalde camping wilden en we daarom perse een xxl plek wilden maar er was eigenlijk nog genoeg plek op de camping (gewone plekken dan ;-) voor mensen die gewoon aankwamen.
Wij zoeken wel iets vergelijkbaars verder met jou denk ik qua camping.
Wij zijn zonder reserveren minimaal 1 maar eerder 2 weken met grote gezinstent hier geweest de afgelopen jaren: Domaine Chasteuil de Verdon/provence,
Val de l'Arre /Gard,
Le Fief Anduze /Gard,
Chercheur d'or /Gard,
Durance Luberon,
Domaine Chanteraine Lac St Croix / Var
Bellerive Montfrin /Gard
Les Cigales Pezenas / Herault
Les Chaussieres /Drôme
L'Aubigue / Aveyron
Vailhes Lodeve / Herault
Gorges d'Allier Langeac /Haute Loire
En konden dan veelal nog tussen verschillende plekken kiezen. We zorgden dat we eind ochtend/ begin van de middag aankwamen. Als de camping iets verder van de route aflag hebben we ook nog wel eens vlak voor aankomst gebeld of ze überhaupt plek hadden. Eerlijk gezegd hebben we bij veel van bovenstaande campings ook nog wel buur- of in de buurt campings bekeken die ook gewoon plek hadden maar die ons niet aanspraken toen we er rondliepen. Die namen heb ik alleen niet meer onthouden.....
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
19.02.2024 19:11
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
19.02.2024 19:18
, Datum:
19.02.2024 19:19
, Datum:
19.02.2024 19:21
, Datum:
19.02.2024 19:26
Geplaatst door: conny
, Datum:
19.02.2024 19:37
Alles wat je zoekt vindt je op Corsica.
Ik weet niet of je op de bonnefooi met de ferry kunt, anders moet je die bespreken.
Campings hoef (kun) je daar niet te reserveren.
En al aan de Midi Pyreneeën gedacht ? Pré Fixe is een mooie camping, ligt wel wat afgelegen t.o.v. supermarkt e.d. maar schitterende omgeving !
En toch maar wel even (dag tevoren) contact opnemen of er plaats is voor je ergens heen gaat.
Geniet van jullie vrijheid.
Geplaatst door: Gerard
, Datum:
19.02.2024 19:44
Hallo,
Bedankt voor de reacties tot zover!
Wij zitten helaas vanwege ons werk echt aan de drukste weken vast. Dit jaar van ca 25 juli - 12 augustus.
Ik noteer de genoemde campings!
Mochten er meer suggesties zijn, dan zijn ze welkom!
Mvg, Gerard
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
19.02.2024 20:34
Inderdaad, de door Jelijn genoemde camping in Langeac is perfect.
Verder misschien het Massif des Bauges, tussen Annecy en Chambéry. Een niet zo heel toeristisch gebied. Wij waren een paar weken terug in le Châtelard, daar in de buurt zijn 2 campings. Ik ken ze beide niet, wij zaten in een (prachtig) airbnb huis (Gîte du Petit Lynx). De camping in het dorp schijnt wat rustiger te zijn dan die bij het meer.
Een totaal ander gebied, maar wel heel leuk om te fietsen: Saint Léonard des Bois aan de rivier de Sarthe en in het gelijknamige departement.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
19.02.2024 20:38
Aan de Gorges du Tarn: de municipal le Brouillet in le Rozier
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
19.02.2024 21:11
Onze ervaring:
Laat het zwembad los en er zijn zo veel meer mogelijkheden.
Wij gaan dan graag even zwemmen in het gemeentelijk zwembad.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.02.2024 21:37
Camp du Domaine in Bormes les Mimosas heeft altijd plek! Het is een grote camping direct aan zee, maar heeft geen zwembad. Ondanks de grootte, vinden wij het wel een erg fijne en gezellige camping! Er is altijd plek is onze ervaring (behalve de plekken direct bij het strand, maar dat is logisch).
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
19.02.2024 22:42
Supergave plek, le clos du lac in saint apollinaire.
Allen smalle redrlijk steile weg erheen.. weet niet hoe groot je caravan is?
Anders echt een aanrader
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
19.02.2024 23:08
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
19.02.2024 23:24
Zoek 3sterren campings of municipals, dan lukt het meestal makkelijk.
Camping Bellevue Anduze
Camping larribal in Millau ( en diverse kleinere buurcampings zoals les erables en deux rivieres)
In de buurt van de camping die PetraHM noemt zijn nog meerdere campings waar je ook wel plek kan vinden.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
20.02.2024 16:58
Wij zijn afgelopen zomer midden in het hoogseizoen door Frankrijk gereisd met een camper hebben overal op de municipal gestaan soms 5 nachten soms 2 overal was plek je moet alleen wel voor 12 uur aankomen dan is er de meeste kans. En als er plek is kun je blijven zolang je wilt. Campings waren niet de nieuwste maar sanitair was steeds erg schoon en ook altijd warm water. Wij hadden ook steeds camping bij meer rivier of zee en vaak met gemeentelijk zwembad op loop afstand. Wij zochten campings via de app park4night. Hebben niet op camperplaatsen gestaan.