Airco voor Fikkie en meer .... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Toon
, Datum:
05.10.2023 23:00
Als je zoekt op internet naar huisdieren kom je de hond tegen.
Als je zoekt naar campingdieren, caravandieren, camperdieren is de hond nergens te bekennen,
Eigenlijk zegt dat genoeg over onze zeer geliefde en trouwe viervoeter, HUISDIER.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
10.10.2023 09:24
Heerlijk he!? zo met jouw nickname een beetje lollig doen over andere vakantiegangers. Wees een man en stap op jouw mede vakantiegangers af als jij je ergens aan ergert. Of ben jij die grijze muis die dagenlang langs loopt zonder ons te groeten en met anderen Nederlanders amicaal omgaat? Zo ja, stonden wij naast jou. 2 hondjes camper met Frans kenteken.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.10.2023 22:39
Jeetje Marijke, afgaande op jouw emotionele reactie zit er kennelijk een kern van waarheid in de posts van Jan... Waarom anders zou je je zo aangesproken voelen?
Trouwens beter lezen of de kaart niet zijwaarts leggen, Jan schrijft over oosterburen.
Heerlijk om te lezen hoe sommigen er hier zo serieus op ingaan en in opgaan.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
10.10.2023 23:26
@Jan56 je schreef in jouw laatste reactie dat je niets hebt tegen campers, niets tegen honden en niets tegen airco's, maar blijkbaar wel tegen ouderen, want die noemde je ook negatief in jouw eerste reactie.
Gelukkig maar dan dat je niet naast ons kwam staan, we reizen momenteel WEL in een camper door Frankrijk, we hebben daar WEL een airco in ( die we niet gebruiken) we hebben GEEN hond, ook GEEN tattoo's, maar zijn helaas WEL ouderen!
En we hebben regelmatig lekkere rock en blues muziek aanstaan. Mag dat wel, of mogen wij als ouderen überhaupt niet meer op vakantie van jou? Even voor de duidelijkheid, we zijn twee 81 jarigen en op 60 jarig huwelijksreis, hopelijk zie je in ons geval af van jouw strenge eisen!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
11.10.2023 08:01
Als je beiden al 81 bent, dan ga je toch niet meer drukmaken over een anoniem stukje van een zekere Jantje op dit forum.
De volgende boze reactie zal komen van een vollere vrouw, En daarna van duitse kampeerder.
Ik zag op een frans forum een reactie over typische nederlanders. Jan en Mien die op hun elektrische stella fietsen de weg onveilig maken, die hele dag verder niks anders te doen hebben dan hun medekampeerders in de gaten te houden en de caravan aan het poetsen zijn, en hun plaats helemaal afbakenen want stel je voor de nieuwe buren 1 cm van "hun terrein" proberen in te pikken.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
11.10.2023 09:27
Slimpie, ik voel mij niet zozeer aangesproken. Gaat mij meer om het type Jan mens. We kennen ze allemaal wel, ergenissen maar nooit eerlijk het probleem ter plekke oplossen. Liever achteraf l3llen via je schermpje.
Geplaatst door: conny
, Datum:
11.10.2023 09:42
.... ziet nou echt niemand de humor hiervan in ??
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.10.2023 10:04
Ik vind dat 80 plussers sowieso op een apart veldje op de camping horen te staan en ook een toeslag moeten betalen in plaats van Acsi korting te krijgen.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
11.10.2023 12:26
@Conny ,ik wel hoor.....haha....iedereen neemt dit zo serieus.....
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
11.10.2023 19:34
We hebben het hier toch over de "camper-plaag" ....... ??
Geplaatst door: wilma
, Datum:
11.10.2023 22:41
Jan, ga vooral door met je humoristische beschrijvingen van het leven op de camping. Ik wil je wel als buur hoor. 'k Denk dat we het best kunnen vinden samen. Veel plezier nog in Frankrijk en laat nog eens wat van je horen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
12.10.2023 00:24
Hahaha, zelfs als het zwart-op-wit staat aangegeven, gaan mensen nog steeds serieus in op het topic. Humor mensen! Dat komt in vele vormen en dit is er een in de categorie "sarcasme". Die is soms wat moeilijk, dat klopt. Maar als je dan twijfelt, reageer dan maar niet.
Overigens Marijke, inhoudelijk ben ik het niet met je eens. Beter is het als mensen vooraf (een beetje) rekening met elkaar houden, dan hoeft een "type mens" helemaal niet te reageren. Ook niet anoniem. Zeker vandaag de dag, met alle hulpmiddelen en technologie hoeft er helemaal geen overlast te zijn. Muziek luisteren kan je ook stil (voor de omgeving) doen met een hoofdtelefoon of oortjes. Roken is nu eenmaal ongezond en stinkt, ieder z'n ding, maar ga dan ergens zo zitten dat je niet iemand anders daar mee pest. Als een hond niet tegen kamperen kan (dat is mogelijk door spanningen), neem 'm dan niet mee of voedt 'm goed op.
OK, ik ben niet oud (tenminste niet richting de 81), maar wel een oud-roker (ook toen hield ik er rekening mee), houd van muziek (luisteren met oortjes), heb zelf geen plakplaatjes maar vrouwlief wel en we hebben een hond (de lieverd). Na ruim 40 jaar (het is er met de paplepel ingegoten) passen wij onze kampeervakantie hierop aan en proberen zo veel mogelijk ons best te doen de omstandigheden in te schatten en geen hinder te veroorzaken. Lukt dat altijd? Nee, natuurlijk niet. De hond blaft heus wel eens enthousiast en de barbecue rookt wel eens, maar we doen ons best. Wel krijg ik vaak de indruk dat "nieuwe" kampeerders echt geen besef hebben wat de impact van hun gedrag is, zowel tent-, caravan als camperkampeerders. Ter info, deze laatste alinea is dus niet sarcastisch bedoeld...
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
12.10.2023 08:58
@slimpie: prachtig geschreven!
En @jan56 blijf vooral doorgaan!
Fijne dag allemaal
Geplaatst door: Toon
, Datum:
12.10.2023 11:38
Let wel, ik heb uit zeer betrouwbare campingbronnen vernomen dat er inderdaad een apart gedeelte van de camping wordt gereserveerd voor 80 plussers.
Deze plekken worden uit gevoerd met een 2,5 meter hoge schutting,.
Deze wordt zeer fraai uitgevoerd met een super doeg isolerende laag.
Deze laag houd de meeste geluiden ( de oudjes worden wat dover en roepen (schreeuwen) dan tegen elkaar) tegen.
Ook het geblaf van honden en de airco wordt sterk gedempt.
Bij elke kampeerplaats komt een container te staan voor de luiers, deze wordt elke dag geledigd.
Aan dit laatste twijfel ik, ik bedoel de container,
Maar om nu tussen 3 schuttingmuren te kamperen, daar lijkt mij niets meer aan.
Je kunt je buren niet meer in de gaten houden en je hebt dan niets meer te mopperen.
Zijn misschien alleen maar plannen en gaat het plan gewoon de container in,
, Datum:
12.10.2023 18:02
Ik heb vandaag de golden retriever van onze Franse buren geaaid...... chapeau toch?
Gisteravond een wijntje gedronken bij onze andere buurvrouw 78+ . Maar wat voelt dan zo,n golden retriever lekker zacht.
Groeten vanuit la Douce :) France.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
12.10.2023 20:52
Heb jij nog mooi weer Jan daar in Frankrijk ?
Ben in staat om de caravan nog even aan te haken met die lange saaie winter voor de boeg
, Datum:
12.10.2023 21:46
Doortje
Het is hier nu nog mooi weer rond de 24° maar we zijn weer op de terugweg dus ook wij gaan de winter tegemoet.
Heb de buren al appje gestuurd en gevraagd of ze vanaf zondag weer rekening met ons willen houden.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
14.10.2023 17:36
@Bert, als jij niet begrijpt dat mijn reactie ironisch bedoeld is naar Jan56 toe, dan heb jij mij verkeerd begrepen. Op onze leeftijd maken we ons niet zo druk meer, hoor.
We vermaken ons wel op een camping over allerlei perikelen en ergernissen van sommige mensen om ons heen. Maar meestal staan wij " wild" in de natuur. Een paar dagen terug nog tussen de wijnranken in de heuvels met prachtig uitzicht over Reims. De wijnboer vond het prima en kwam nog even een praatje maken.