Voordeel camper naast je (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.09.2023 00:01
@Hans030: Als wij op campings staan, staan we op kleine campings. Maar er zijn zo veel meer mogelijkheden, die we gebruiken al naar gelang het uitkomt. Camperplaatsen, vrije plaatsen. Vaak ook heel leuk als je geen voorzieningen nodig hebt en voor drie tientjes de gids France Passion koopt, mag je bij 2000 boeren in Frankrijk gratis overnachten. Vaak zijn er proeverijen en dergelijke, maar deelname daaraan of het kopen van produkten is absoluut niet verplicht. Je kunt dus ook als je geen alcohol drinkt gerust bij een wijnboer gaan staan.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
06.09.2023 13:24
Wat heerlijk Jan dat je zo kunt genieten van je medekampeerders;) blijkbaar heb je het ook nodig om alles goed rondom je te kunnen bekijken ;) , en hey wees nou eerlijk, “ oordelen” over elkaar op de camping doen we allemaal wel eens.
Wat zou t saai zijn als je een huisje zou huren, waar je niks zag, en helemaal alleen staat. Wat is dan de gespreksstof van de dag 🤣
Wij zijn trots op onze eriba, waar we als t moet met de kids inslapen, dus 4 in totaal. Met regelmatig een caravan of camper naast ons, met 2 personen waar onze eriba wel 2x in zou passen. Maar hey leven en laten leven . Ieder heeft zo zijn eigen reden, en zolang we geen last hebben van elkaar , heb ik nergens moeite mee.
Onze buren hadden geen gezellige kerstlichtjes zoals ons 😉 maar lazen hun boeken s avonds bij de sfeervolle tl lamp. Dat had weer als voordeel dat alle muggen niet bij ons kwamen 😂
Ook wij kregen veroordelende blikken en opmerkingen toen we om 11 uur s avonds van de camping reden met kinderen om vanuit Zuid Frankrijk naar de Ardennen te reizen, in de extreme hittegolf. Maar Ooh wat waren we blij dat we overal doorheen zoefden, en de volgende dag de enorme files hoorden op t nieuws, inclusief de hittegolf waarschuwingen.
Maar lekker leven en laten leven, en genieten van al het goeds wat Frankrijk biedt.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.09.2023 15:22
Wat zou t saai zijn als je een huisje zou huren, waar je niks zag, en helemaal alleen staat. Wat is dan de gespreksstof van de dag 🤣
@ ik kan je verzekeren dat het alles behalve saai is!!
Hoef me niet te ergeren aan campers of caravans,kerstliedjes enzo
Zwembad voor ons alleen,geen gezeur van mensen om ons heen
Kan het iedereen aanraden🙂👍
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.09.2023 18:33
Overigens kun je ook een huisje huren waar je wel wat contact met anderen hebt. Dat heeft ook altijd onze voorkeur gehad voor de zomervakantie. Het is soms wat meer zoeken, maar onze voorkeur heeft het dan dat er meerdere huizen worden verhuurd door een eigenaar of bijvoorbeeld een paar appartementen en huizen. Het liefst een plek waar ook nog table d´hotes wordt aangeboden (hoeft echt niet meer dan 2 keer per week), nog leuker. Meerdere van dit soort plekken gehad afgelopen jaren, bijvoorbeeld een mooi exemplaar in de Drome met 4 appartementen en een huisje (dat hadden wij) met verder alleen een gezamenlijk zwembad, 1 keer week een jeu de boule tournooi en twee keer per week eten. Dus het hoeft niet altijd eenzaam te zijn dat huren. Toch heb je op een camping nog veel vaker en intensiever contact met anderen. Dat wordt pas een dingetje voor ons als het TE wordt, bijvoorbeeld hutje mutje plekken. Via www.gites.nl vonden wij de beste plekjes v.w.b. huisjes.
En met de camper op een camperplaats staan. We weten dat er ook mooie zijn, maar regelmatig zagen wij onderweg gewoon een betonnen plaat waar je dan opgesteld staat als dominostenen allemaal naast elkaar met 2 meter er tussen. Nee, dan maar liever een lekker municipalletje of iets wat daar op lijkt met ruime plaatsen waar niemand van elkaar last hoeft te hebben.
, Datum:
06.09.2023 21:17
@ ik kan je verzekeren dat het alles behalve saai is!!
Hoef me niet te ergeren aan campers of caravans,kerstliedjes enzo
Zwembad voor ons alleen,geen gezeur van mensen om ons heen
Kan het iedereen aanraden🙂👍
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.09.2023 22:01
@Hans030: die schouder-aan-schouder camperplaatsen sla ik ook liefst over. Of ik gebruik ze alleen om mijn toilet te legen om daarna weer op een fantastisch plekje vrij te kunnen staan.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
07.09.2023 18:21
Vooral blijven schrijven Jan, ik zie het helemaal voor me. Die Engelbewaarder mag even hard, in de polonaise over het pad met zijn allen ;-) (en daarna weer rust, voetjes omhoog en sterren tellen)
@Mariet, hoe hard je er ook voor jullie" vrieskist" hebt gespaard, mijn uitzicht heeft een andere voorkeur. Sorry.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
07.09.2023 18:46
De vooroordelen over campers en hun bezitters is heel bijzonder.
Ik kampeer al ruim 50 jaar ( al weet ik weinig over de eerste jaren) maar eerst dus met ouders en later met man (kinderen) via tent, vouwwagen en Erina troll nu sinds 1 jaar ivm beperking/ restschade na een herseninfarct dat wij nu een camper hebben gekocht en reizen/kamperen.
Zo raar hoe we worden begroet op een camping als we met camper van nog geen 7 meter aankomen. Oftewel genegeerd! Afgelopen zomer werd hardop gezegd tussen de overburen " dat zijn camperaars, dus geen echte kampeerders"
Je kan tegen iemand aankijken maar er niet inkijken.
Ook ik wil graag blijven reizen en het mooie Frankrijk blijven beleven en ontdekken. Helaas kan dat enkel nog op de luxe manier van een camper...
Geplaatst door: Jan
, Datum:
07.09.2023 21:28
Ik heb me wel wat op de hals gehaald. :)
Maar natuurlijk heb ik absoluut niets tegen camperaars . Heb zelfs vanmiddag een praatje aangeknoopt met een camperaar. Wel schoorvoetend want je weer maar nooit. Maar het viel me heel erg mee.
Alle gekheid op een stokje. Een Eriba met 4 kinderen zou me absoluut niet storen en ook onze nieuwe overburen zijn met een camper en natuurlijk al even praatje mee gemaakt. Zijn kampeerders met een camper.
Het is na corona gewoon een andere wereld geworden waar niet alleen mensen met een camper maar ook met een caravan of huisje steeds minder rekening met elkaar lijken te houden.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
08.09.2023 16:32
Wij camperen nu 13 jaar inmiddels, en proberen nooit iemand tot last te zijn. Wij staan op betaalde camperplekken en gratis camperplekken, en ook op campings. Maar op een camping blijven wij dan meerdere dagen. En ja, twee hondjes en hebben altijd honden gehad sinds 1990. Maar eerlijk is eerlijk, er zitten aso's bij. Die kom je ook tegen met caravans en tenten. Niet vreemds aan.
, Datum:
08.09.2023 20:58
En die asociale zijn ook te vinden in huizen.
We zijn op dit moment in de Aude,huis gehuurd op een berg
Schuin onder ons zitten en stel duitsers.
Mensen van in de 50.
Ik liep gisteren daar langs met de hond,staat die vent in de tuin de piesen😯
Terwijl ze 3 toiletten binnen hebben.
Dus lijperiken heb je overal
Geplaatst door: Bert
, Datum:
08.09.2023 23:06
Noem je dat leip?
Die man geeft vanwege de droogte gewoon de bloemerjes wat water met extra bemesting erbij. Ook nog eens goed voor het milieu.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
09.09.2023 15:42
Voordeel? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze in het gunstigste geval de wind tegenhouden.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
11.09.2023 14:04
Ik heb niets tegen camperaars, enige waar ik me aan stoor is dat als er een plaats gezocht moet worden men met de camper zonodig rondjes moet rijden tot er een plekje is gevonden. Parkeer gewoon en loop even een rondje, is ook beter voor de bloedsomloop.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
11.09.2023 21:50
Behalve als - zoals in mijn geval - mijn partner slecht ter been is, en ze het plekje wat we uitzoeken bijna niet zal verlaten.
Ik reis met caravan of vouwwagen, dus ik rij liever ook niet rond. Maar als dat toegestaan wordt, en ik kan zelf onvoldoende inschatten of ik het goede plekje kies, dan doe ik het ook. Daarvoor hoef je geen camper te hebben.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
11.09.2023 22:03
Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
15.09.2023 11:22
Jan, wat kan je boel heerlijk relativeren. Hou wel van dit soort humor ha ha
Geplaatst door: Hansss
, Datum:
16.09.2023 23:02
Wat een gedoe allemaal zeg. Een aantal maanden geleden is er eenzelfde soort topic geweest waarbij de camperaar in een behoorlijk kwaad daglicht is gezet. In mijn ogen een beetje rare kijk op het kamperen. Ikzelf ben sedert een aantal jaar fervent camperaar na mijn gehele leven tent kampeerder te zijn geweest. Voor ons is camperen ideaal omdat wij graag rondreizen en er op de fiets uit willen trekken om veel moois van de omgeving te zien. De schotel en airco heb ik van de camper afgehaald, worden toch niet gebruikt.
Maar het is inderdaad zo dat er veel camperaars en ook caravanners tijdens corona bij zijn zijn gekomen. Vaak is deze groep niet bekend met het welzijn en omgangsvormen richting mede kampeerders. Maar die tekortkomingen zijn er ook vaak te vinden bij mensen die al langer kamperen.
Vergeet ook niet dat er hele grote caravans zijn met airco en schotel en een roedel honden. Dat zal je naast hebben staan zeg. Ik als camperaar ben dan zo vertrokken ..heb ik geen zin in. Ook ik maak vaak gebruik van campings om het kampeer gevoel en gezelligheid. Maar ook op vele hele leuke camperplaatsen is er een hoop gezelligheid te vinden. Daar kom je pas achter als je er geweest bent. En vaak super makkelijk een omgeving , stad of bezienswaard te bezoeken.
Vele campings zijn druk bezig speciale kampeerplaatsen te maken voor camperaars, omdat dit commercieel gezien belangrijk is voor de camping. Door de grote hoeveelheid camperaars genereren campings over een langere periode extra inkomsten, en in mijn ogen kunnen vele campings overleven en/of extra investeren wat iedere kampeerder ten goede komt.
Kortom, stoor je niet zo een mede kampeerder. Iedere kampeerder heeft wel eens een plekje op de camping of buren waarbij hij niet zo tevreden over is. Het is vakantie...geniet!!!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
17.09.2023 12:57
Natuurlijk schetst Jan een karikatuur van de camperaar; die joekels ("schooltandarts-campers") zie ik trouwens wel steeds vaker.
Meestal trekken die mensen rond en dan heb je er - als je er al last van mocht hebben - maar een dag of twee last van.
Maar ook caravans hebben tegenwoordig luide airco's, en tenten hebben soms ook zo'n loeiend kacheltje staan. Wat alle kampeermiddelen gemeen hebben qua overlast: mensen waar teveel alcohol in zit.