Voordeel camper naast je (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
03.09.2023 20:06
Er wordt wel eens geklaagd over campers maar ik wil toch ook een voordeel benoemen.
Er staat nu links van ons een grote dubbelasser camper waarvan ik eerse dacht dat de schooltandarts weer terug was. Rechts naast ons heeft ook een camper zijn plekje gevonden dus we hebben de zijwanden van onze luifel kunnen weghalen want hebben nu schaduwrijke en windvrije plek. Vanmiddag de Formule 1 gratis kunnen meeluisteren en bij buurman rechts komt ook er ook wat leven in de brouwerij want de airco gaat aan.
Geplaatst door: Cor1956@
, Datum:
03.09.2023 20:27
Johan Cruijff zei het al: " Elk nadeel heb z'n voordeel".
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
04.09.2023 11:53
Zijn het wel aardige mensen, die buren?
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
04.09.2023 13:23
Tijd om te verkassen zouden wij denken, we hebben liever wat minder nadrukkelijk aanwezige buren op de camping.
Geplaatst door: J
, Datum:
04.09.2023 15:56
Jullie boffen met de buren 😉 Geniet van je vakantie 😀
, Datum:
04.09.2023 18:12
Weet niet of ze aardig zijn. Zeggen niks dus lastig te beoordelen. Zij heeft wel leuke tatoeage op de arm.
Ze is digitaal ook wel onderlegd want ze kant het liedje Engelbewaarder van haar telefoon naar een bluetooth speaker streamen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.09.2023 21:19
Is dit echt of is dit een paar tandjes aangedikt? Lijkt op een bijdrage in de categorie camperhaters. Kan mij persoonlijk niet zo goed voorstellen dat mensen hun campers zo neer zetten. En een dubbelasser camper heb ik nog nooit gezien. Wel een dubbelasser caravan, vaak een Tabbert. Ook campers met airco zijn veruit in de minderheid. Neemt niet weg dat als dit wel dicht bij de werkelijke situatie komt er maar 1 oplossing is: wachten tot ze weg gaan of zelf verkassen. Voordeel van campers is dan weer wel dat ze vaak maar een paar nachtjes blijven.
, Datum:
04.09.2023 22:06
Hans het is echt een dubbelasser.
Maar ik ben geen camperhater want uit jouw vele bijdragen weet ik dat je tot een ander genre camperaars behoort. Maar ik sprak vandaag een " echte" camperaar die me vertelde dat hij er niet veel meer aan vindt omdat tegenwoordig bijna iedereen een camper lijkt te hebben en het extreem druk is geworden. Staan nu als tussenstop aan de Moezel maar alles bomvol met campers en hutje mutje op elkaar. Maar geldt ook voor caravanners. Het lijkt hier wel Kerst met al die Action lampjes aan de luifel.
En die senioren hebben bijna allemaal een hondje, zo!n kruising tussen een muskusrat en mopshond die overal pissen en met zo'n hees stemmetje om de haverklap keffen maar dan in het mandje op de fiets met daarin een schapenvachtje en een dekje tegen de zon met paps en mama mee mogen
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
05.09.2023 08:02
Dubbelassers zie ik wel vaker, bv een vrouw alleen in een camper zo groot als een bus. En ja met klein hondje.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
05.09.2023 08:37
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.09.2023 09:03
Soms denk ik dat ik de enige camperaar zonder hond ben...
En ja, sinds corona is het aantal campers ontzettend gestegen, ondanks de krankzinnig gestegen prijzen en de waanzinnige levertijden. Maar vooralsnog lukt het ons nog redelijk overal een plekje te vinden. Zeker in camperparadijs Frankrijk.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.09.2023 10:06
Dat zg voordeel van
Ze blijven vaak maar een paar dagen
Is ook 1 vd grootste nadelen
Door het voortduren gaan en komen
Is er van vroeg tot laat aankomen en vertrekken
Geen rust meer op de camping
Laat staan dat er nog een beetje campingsfeer ontstaat
Home alone met z,n allen
Vooral mensen welke voor corona nooit eerder gekampeerd hebben
Moesten massaal een camper
Maar weten er eigenlijk niet mee om te gaan
Het is een hype geworden
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
05.09.2023 11:50
Tsja, ik ben er zo een, camper met dubbele assen, geen hond, geen airco. Altijd in voor een praatje, mijn partner nog een graadje meer dan ik. We staan wisselend op camperplaatsen en campings, op campings meestal omdat we zin hebben aan een paar dagen relaxen onder de luifel met een grasje voor de deur en hopelijk broodservice.
We zijn geen 'coronacamperaars', doen al 20 jaar mee, toen was er nog geen meute en ook niet zo'n veroordelend commentaar. Jammer dat het zo is gegaan. Ja, we rijden in een 'enorme diepvrieskist' maar daar is een leven lang hard voor gewerkt en we zijn er trots op. Hopelijk realiseert u zich dat niet alle camperaars met hetzelfde sop zijn overgoten.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
05.09.2023 14:36
Met een knipoog en een glimlach gelezen. Het is herkenbaar zonder het als negatief te bestempelen.
En het is inderdaad drukker geworden met caravans en vooral campers. Zelfs in het voor- en na seizoen is het veel drukker dan voor corona. Overigens de “corona” caravanners en camperaars halen we er zo uit. Kamperen moet je leren :) Blijkbaar bevalt het ze zo goed dat de camper ook na corona is gebleven.
Geplaatst door: Jaapj
, Datum:
05.09.2023 17:48
Niets ten nadele van campers, maar merk wel een bepaald verschijnsel. We gaan momenteel de weekenden op pad met de caravan naar kleine campings in NL. Als we dan boeken zijn er nog vaak maar weinig plaatsen vrij. Tijdens het weekend kom je er dan achter dat meerdere plekken vaak maar 1 nacht bezet zijn, meestal door een camper. Maar op die manier is er minder beschikbaarheid voor mensen die het hele weekend daar zouden willen staan. Ben erg benieuwd hoe het "camperen" er over een paar jaar bij staat, blijft het zo toenemen of zwakt het weer af?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
05.09.2023 18:18
Als de milieulobby haar zin krijgt zullen over een aantal jaar dieselcampers en grote caravans verdwijnen.
Er zal dan alleen plaats nogvoor elektrische auto's met tent of lichte caravan. Of mensen kiezen voor een mobilehom op een ecologische camping die alleen toegankelijk is voor elektrische auto 's of mensen die per trein komen.
, Datum:
05.09.2023 18:23
@mariet1
Hans030, Peter van het h.k en jij zijn kampeerders met een camper.
Ik chargeer ook maar wat hoor maar het lijkt net of we steeds minder rekening met elkaar houden en steeds horkeriger doen. Je hoort wel eens dat jongeren geen respect hebben voor ouderen maar deze laatste categorie kan er soms ook wat van.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.09.2023 19:00
@JaapJ
Maar op die kleine nl campings zijn tegen woordig 70/80% seizoens kampeerders ,die vaak ook nog niet aanwezig zijn terwijl ze op de mooiste plekken van die camping staan
Zijn Ze er wel spelen ze voor oppas oma/opa en komt de rest pa en ma ook nog op bezoek, mn in het weekend
En het laatste plekje mag! Jij dan reserveren
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.09.2023 21:50
Ik zal er volgende keer 'ns op letten, op de die dubbelassers :) Heb het echt niet gezien.
Wij hebben altijd gekampeerd met tent, vouwwagen. Alles weggedaan, toen huisjes en in die tijd een aantal jaren niet. Vorig jaar voor het eerst (en de enige keer tot nu toe) een camper gehuurd op te kijken hoe het beviel. Wij stonden toen altijd op kleine campings en zullen dat ook doen als we nog een keer een camper huren. Want ja, het is op zich wel bevallen. Bleven overal wel minimaal 2 nachten, 1 keer slechts 1 nacht gedaan in Luxemburg. Hebben geen zin meer in een tent of vouwwagen. En een eigen camper (of caravan, dat is ook nog een optie) aanschaffen doen we nog even niet. Reden: de stalling, onderhoud en we gaan maar een paar weken per jaar. Op de meeste campings waar we vorig jaar stonden hadden we enorm ruime plaatsen (op 2 campings na). Zodra dat voorbij is en we dat niet meer kunnen vinden aan we zeker niet meer kamperen. Hutje mutje is mij namelijk niet gezien. Wel snap ik dus het verhaal als je echt wordt "ingebouwd" dat de lol er echt snel van af is.
, Datum:
05.09.2023 21:54
Het is echt waar.
Toch nog lol beleefd aan een camper. Oude ronkende diesel ( heerlijk geluid) komt de plek oprijden en is tijd aan manoeuvreren om goed op de plek te komen. Netjes strak. Dacht eerst dat hij zich wilde afzonderen omdat hij dus andersom stond. Stapt hij uit, kijkt en ziet wat wij ook zien; het deurtje zit aan de andere kant. Dus de oude diesel weer gestart en weer gekeerd. Eindelijk op de plek en draait de luifel uit. Klaar.... Maar wil de stroom aansluiten en wat blijkt.... kabel meter te kort. Hij dikke lol wij ook maar hij is natuurlijk wel geholpen. Vervolgens gaat om 21.00 de BBQ aan voor welgeteld 2 hamburgers.
Dat zijn de echte.... kun je mee ( niet om) lachen.