acsi tarieven die in het acsi boek staan en door de camping toch verhoogd worden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
08.11.2023 10:29
Dat laatste klopt dus niet
Soms word er een bedrag genoemd
Vaak ook niet
Tegenwoordig zoek je je zelf ook vaak rot naar de prijzen
Kan je er alleen via een proef boeking achter komen
En dan moet je ook nog vaak dingen afzonderlijk aan vinken (sroom)
Veel mooie plaatjes en filmpjes
Maar geen kosten van TT laat staan eco tax vermeld,,,,,,,,, op de site
De uitzonderingen daar gelaten
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
08.11.2023 13:19
Ik heb toch andere ervaringen. Bijkomende kosten stonden er wel bij vermeld, en als ik het niet vertrouwde dan keek ik op de website.
En dan is er altijd de mogelijkheid tot het sturen van een mailtje.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
08.11.2023 16:30
De 'kale' prijzen kloppen meestal wel, maar wat er nog bij komt, kan erg verschillen.
In 2022 in Oostenrijk, kwamen er bij iedere camping nog 3 dingen bij, toeristenbelasting, milieutoeslag, en nog niets, weet niet meer wat. Maar het betekende wel, dat de camping meer dan € 6,00 duurder was, dan de prijs die er eerst stond.
In Frankrijk al verschillende keren gehad, dat als je ergens in de buurt bent waar de 'Le Tour" in de buurt komt, dat dan de actie prijzen niet tellen. Dan is er een speciaal tourtarief. Wat meestal betekent, dat de plaatsen kleiner zijn, dan kunnen er meer staan, en dat de prijzen flink duurder zijn.
Dat overigens ook in andere landen gehad, als er net een evenement in de buurt is.
, Datum:
08.11.2023 19:02
Ik heb toch andere ervaringen. Bijkomende kosten stonden er wel bij vermeld, en als ik het niet vertrouwde dan keek ik op de website.
En dan is er altijd de mogelijkheid tot het sturen van een mailtje.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.11.2023 19:24
Ik begin er niet aan op websites te kijken naar verborgen kosten. Die zijn nl lang niet altijd te vinden en het is lastig voor meerdere campings alles door te kijken. Ik draai bij de poort om als ik teveel extra moet betalen. We hebben zelfs meegemaakt dat het extra bedrag pas bij vertrek duidelijk werd.Let wel,met de acsi prijs zelf nog nooit problemen gehad,die klopte wel maar de toeslagen niet
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.11.2023 19:54
Ik begin er niet aan op websites te kijken naar verborgen kosten. Die zijn nl lang niet altijd te vinden en het is lastig voor meerdere campings alles door te kijken. Ik draai bij de poort om als ik teveel extra moet betalen. We hebben zelfs meegemaakt dat het extra bedrag pas bij vertrek duidelijk werd.Let wel,met de acsi prijs zelf nog nooit problemen gehad,die klopte wel maar de toeslagen niet
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
09.11.2023 15:26
Ik ga ook niet eerst op websites kijken, of een mailtje sturen. Wij weten 's morgens nog niet waar we de komende nacht zijn!
We kijken in de gids of online waar er een camping is, en omdat we meestal in voorseizoen gaan, en dan de actiekaart gebruiken, gaan we voor die campings.
Als het dan daar blijkt dat de prijs veel meer is, baal je gewoon.
Laat het duidelijk in de gids, of de app staan, wat je kwijt bent.
En ja, dat is niet overal gelijk, maar zet er iig bij, dat er toeristen, milieu, en nog meer belasting bij komt!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
09.11.2023 20:09
, Datum:
09.11.2023 20:52
Dat bedoel ik dus.
Het staat er duidelijk beschreven.
Dat het soms tegenvalt, tja, maar de campings de schuld geven van onterechte verhogingen van de acsi prijs is niet correct.
Geplaatst door: ® CarlaRoo
, Datum:
10.11.2023 08:57
@jan52. De campings geven hun info door aan ACSI. Dus kunnen ze ook doorgeven dat er nog extra kosten bij het ACSItarief komen en welke dat zijn. Kan zo meegedrukt worden in de gids, hoeven klanten zich niet in allerlei bochten te wringen om erachter te komen wat de daadwerkelijke kosten zijn. Als ze kunnen doorgeven dat ze het komende jaar ineens onder het € 25 tarief willen vallen, kunnen ze alle extra kosten er ook bij doorgeven.
, Datum:
10.11.2023 09:37
Dat zal niet zo snel gebeuren denk ik.
Ze, de campings dus hebben een vrij kale prijs afgesproken met de organisatie en daar houden ze zich dan ook aan.
Want als ze al die verschillende extra tarieven allemaal erbij gaan zetten kost dat ook weer geld. Meer drukkosten, meer papier, dikkere boekjes en daardoor ook weer duurdere. En daarbij kunnen die tarieven ook weer tussendoor veranderd worden.
Dus ik vind dat de huidige opzet duidelijk is.
Ze geven aan wat nodig is en niet meer en niet minder.
, Datum:
10.11.2023 16:33
Dat zal niet zo snel gebeuren denk ik.
Ze, de campings dus hebben een vrij kale prijs afgesproken met de organisatie en daar houden ze zich dan ook aan.
Want als ze al die verschillende extra tarieven allemaal erbij gaan zetten kost dat ook weer geld. Meer drukkosten, meer papier, dikkere boekjes en daardoor ook weer duurdere. En daarbij kunnen die tarieven ook weer tussendoor veranderd worden.
Dus ik vind dat de huidige opzet duidelijk is.
Ze geven aan wat nodig is en niet meer en niet minder.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
10.11.2023 23:01
Op camping-detailpagina op deze site van campings die de ACSI Campingcard accepteren staat het logo CC van Campingcard. Aks je daar op klikt, dan wordt de doorgelinkt naar de betreffende pagina op de Campingcard.nl website en zie je de tarieven en de periode waarin de kaart op die camping geaccepteerd wordt.
Bij het zoeken naar campings op deze site kun je ook filteren op campings die de kaart accepteren.
Helaas is de Campingcard.nl website nog niet bijgewerkt. Dat zal wel snel gebeuren. Zodra de informatie voor 2024 beschikbaar is zullen we de informatie op deze site ook up-to-date maken.