acsi tarieven die in het acsi boek staan en door de camping toch verhoogd worden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® frankrijk-1
, Datum:
27.08.2023 17:49
wie heeft ervaring met acsi tarieven uit het boekje (in het voorjaar) die op de camping verhoogt bleken te zijn.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
27.08.2023 18:50
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, gevraagde prijs klopt altijd met acsi prijs en wij reizen veel dus veel campings
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.08.2023 22:23
Ik heb het wel eens een keer bij de camping Ardan meegemaakt dat het campingcardtarief niet meer gedlig was volgens hun terwijl dat wel stond in de campingcardgids.
Moesten gewoon het volle pond betalen.
Geplaatst door: J
, Datum:
28.08.2023 18:41
Gelukkig maar 1 keer meegemaakt, was in België in Arlon, camping Officiel.
Ook al gaf de ACSI gids een laag tarief aan, het was gewoon begin juni hoog tarief.
Deze camping bezoeken we nooit meer, maar er zijn voldoende alternatieven mogelijk waar het prettig overnachten is.
Verder tientallen campings bezocht en ACSI tarief wordt eigenlijk altijd gewoon gehanteerd.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
28.08.2023 19:12
Jazeker, één keer een A-4tje gezien op de balie van Camping Aux Cygnes d’Opale in Blangy sur Bresle met de vraag om voor de kampeerplaats € 2,—extra te betalen i.v.m. toegenomen energiekosten. Ik dacht nog “op elke vraag kan ook een NEE volgen”, maar hoe daarmee omgegaan zou worden, weet ik niet want we vonden de ontvangst uitermate ongastvrij. Op mijn vraag of we de camping op mochten gaan om deze eerst te bekijken, werden we koeltjes aangekeken en volgde de wedervraag “Waarom?” Hadden we nooit eerder meegemaakt, en dan die vraag op de balie om meer te betalen dan in de gids staat vermeld, deed ons besluiten “wegwezen hier!”
Dit was in afgelopen voorjaar.
, Datum:
28.08.2023 20:06
Nog even een aanvulling op mijn eerdere reactie.
Bij ACSI een mening gegeven over voornoemde camping met onze ervaringen. Het is me bekend dat je op de camping overnacht moet hebben om een mening geplaatst te zien worden. Maar ACSI geeft geen enkele reactie bij het vermelden van dit soort zaken, tenzij je er daadwerkelijk overnacht hebt. Het minst leek me toch wel een berichtje op z’n plaats hoe ermee omgegaan wordt.
Wat ons betreft plaatsen we geen mening meer op de ACSI-site over hun campings of het nu in positieve of negatieve zin is.
Voor meningen kijken we wel op Camping-Frankrijk!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.08.2023 21:04
@Susanna, een camping die weigert eerst een rondje te lopen zou ik sowieso nooit op gaan. Wij doen dat altijd namelijk. Soms zonder overleg met de receptie, soms na het netjes te vragen. Nog nooit nee gehad. Zonder overleg met de receptie doen we alleen als er niemand te zien is. Maar wij staan op kleine campings waar je vaak vanaf de receptie het hele terrein in 1 keer kunt overzien of inschatten of het wat voor je is.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
29.08.2023 14:35
@Hans030. We liepen de receptie in om te vragen of het goed was eerst de camping te bekijken. Er was iemand bezig, en tijdens het wachten viel me dat A-4tje op dat op de balie geplakt was. Echtgenoot wilde na dat rare antwoord al direct rechtsomkeert maken, maar ik wilde wel eens zien wat voor bijzonders die camping nou te bieden had. Halverwege de camping zijn we omgekeerd; de meeste plaatsen die we tot dan toe gezien hadden, vielen ons niet mee.
In dit soort gevallen maken we graag gebruik van de knop “Campings in de buurt” op deze site en ook ditmaal troffen we een heel aardige Municipal een 10-tal km verder. Ook wij bezoeken bij voorkeur kleine campings - dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen 😉.
Geplaatst door: Cato
, Datum:
29.08.2023 21:22
De camping in Arlon hanteert eigen regels ! Geen fijne camping vinden wij. Ook kon men daar niet pinnen omdat ze z.g geen ontvangst hebben!!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.09.2023 10:35
Gelukking ligt camping Officiel in Arlon in Belgie, en niet in Frankrijk.
Mooie camping, maar onvriendelijke leiding en man op brommertje met kort lontje.
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
08.09.2023 09:46
Wij hebben dit jaar in Duitsland meegemaakt dat er bij de receptie een schrijven hing waarin vermeld stond dat het ACSI-tarief met €5,- verhoogd was i.v.m. de energietarieven.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
08.09.2023 09:53
@Jan Mat, dat is vreemd omdat de energieprijzen na het verschijnen van de campingcardgids alleen maar omlaag zijn gegaan,
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
09.09.2023 15:47
Ooit in Dld. op een camping gestaan met acsi tarief van 12€.
Bij afrekenen bleek het 18€ te zijn ivm locale heffingen zoals afval, milieuheffingen en tb.
Geplaatst door: ® CarlaRoo
, Datum:
07.11.2023 08:13
@Jan52, Dat doen veel Nederlandse campingeigenaren in Frankrijk ook. Kijk dat je nog toeristenbelasting moet betalen, ok (ook die is soms hoger dan bij andere campings in dezelfde gemeente, wat dus helemaal niet kan). Maar al die milieu- en afvalstoffenheffingen die er ineens worden gerekend, soms tot € 3/4 per dag (camping in Orgon) vind ik schandalig. Zo kan iedere camping wel adverteren met goedkoop te zijn. Alles zou gewoon in het ACSItarief moeten zitten. Als ik dit vooraf merk ben ik weg en vertel ik ook waarom. ACSI zelf doet inderdaad niets met je e-mails die je daarover stuurt.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
07.11.2023 09:46
Dat laatste komt om dat er in de gids duidelijk staat
Dat lokale heffingen buiten het tarief vallen
Dus hier kan de acsi niets aan doen
Eco tax komt id steeds vaker voor ,ook bij Franse eigenaren
Echter feit is dat mn NL eigenaren hier voor gaan en dan niet zuinig
En dan mag je als kampeerder ook nog vaak tot ver buiten de camping lopen
Om daar je afval gescheiden te droppen
Btw, voor 2024 ,verdwijnt de catagorie € 13
En komen er € 25 en € 27 bij
Ik denk dat je straks zonder card veel meer goedkopere campings kan vinden
, Datum:
07.11.2023 15:10
Om niet voor verrassingen komen te staan, is het daarom van belang om vooraf te informeren wat de bijkomende kosten zijn. Milieu-, afvalstoffenheffing en toeristenbelasting zijn voor sommige campingeigenaars een leuke en vooral vage bron van inkomsten, want je krijgt zelden elk bedrag afzonderlijk te zien en de heffingen kunnen idd verschillen met de ernaast gelegen camping. Het is dus maar de vraag of je echt goedkoper uit bent met ACSI - sommige campingeigenaars zijn soms wel heel creatief met de eindafrekening, zo blijkt ook uit bovenstaande reacties.
Hoewel dit topic gaat over tarieven van ACSI campings, nog even dit: Op de rekening van municipal campings staat de tax de séjour meestal wel apart vermeld en is een luttel bedrag.
, Datum:
07.11.2023 17:25
Afzonderlijk vermeld meestal
Moet je wel de rekening vragen/krijgen
Een municipal is vaak zonder of minder sterren classe
Ook daar zit verschil tussen 4 **** is meer als 2 **
, Datum:
07.11.2023 20:01
Alle ACSI campings zijn te vinden op de website van die organisatie.
Dan is het ook niet zo moeilijk om de website van de desbetreffende camping op te zoeken en naar de normale tarieven te kijken.
Daar staan alle dus ook de extra kosten vermeld.
En kom je dus niet voor verrassingen te staan bij afrekenen.
, Datum:
07.11.2023 20:16
Nog nooit de juiste tarieven van TT of eco toeslag gelezen
Deze horen wel op het tariefbord bij de ingang te staan
Kan je altijd nog omdraaien 😉
, Datum:
08.11.2023 10:22
Alle ACSI campings zijn te vinden op de website van die organisatie.
Dan is het ook niet zo moeilijk om de website van de desbetreffende camping op te zoeken en naar de normale tarieven te kijken.
Daar staan alle dus ook de extra kosten vermeld.
En kom je dus niet voor verrassingen te staan bij afrekenen.