tolbadge fulli Nomade (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
01.09.2023 12:15
Ik ga er ook van uit dat het klopt. Overal staat wel de juiste categorie en ook de trajecten kloppen wel. Daarbij weet ik ongeveer wat we jaarlijks betalen. Zal alle jaren ietsje omhoog gaan.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.09.2023 18:40
Hij werkt perfect!
Nerveus bij de allereerste tolpoort,maar piep en de slagboom ging open😃👍
De factuur staat nog niet in de app,maar dat kan even duren.
Ook ik heb geen idee wat de kosten zijn per tolweg.
Maar ik ben er blij mee
, Datum:
02.09.2023 21:12
Fijn Lia! Mooie vakantie toegewenst.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
02.09.2023 23:03
Op autoroutes.fr kun je o.a. jouw route van A naar B en jouw vervoermiddel invoeren en zien wat je aan tol (en benzinekosten) kwijt bent op deze route. (Net als eerder benoemd, kan dit ook via de ANWB-site).
Geplaatst door: Hans
, Datum:
03.09.2023 09:16
Wij hebben eind augustus 2023 de tolbadge gekocht bij de Anwb. Inmiddels zijn we Frankrijk ingereden via verschillende tolwegen. Tot op heden hebben we bij iedere op en afrit problemen gehad. De tolpoortjes herkennen de badge NIET. pak maar een kaartje is wat de assistent dan zegt.
Op de A79 is het helemaal een ramp. Men dreigt met boetes als je niet betaald maar ik kan niet betalen. De badge geeft hier 4 piepjes als akoestisch signaal wat betekent dat er iets fout is schijnt het. Maar wat? Bij de anwb komen we niet verder, via fulli ook niet, alles in het france of hoogstens in het engels. We zijn bang voor een gigantische naheffing als we weer terug zijn in Nederland en of niets of dubbel betaald hebben voor tol. De badge is voor ons echter passé.
Wie heeft er nog tips voor ons om onze vakantie te redden?
, Datum:
03.09.2023 12:56
Dank je wel Maram...gaat wel lukken👍
Ik kan me voorstellen dat je wel klaar bent met die badge.
Ik had hem al bij de eerste weigering van het raam getrokken 😒
Wat een ellende.
Vreemd dat hij piepjes geeft en dat de anwb je niet kan helpen
Vind dat ook geen service van ze.
Hopelijk verpest het je vakantie niet
Fijne vakantie alsnog!
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
03.09.2023 13:42
Hans, wij hebben een badge al bijna 10 jaar en willen niet anders meer.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de badge of niet goed geactiveerd is of verkeerd geplakt is op de voorruit. En als het dat niet is dan zou ik de badge proberen om te ruilen want dan is er toch iets mis mee.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
03.09.2023 13:45
Hans, misschien is het handig om even in te loggen of de app te controleren
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.09.2023 13:51
Tja, de ANWB is al lang niet meer de vereniging die opkomt voor zijn leden, maar gewoon een bikkelhard bedrijf... Die verkoopt die dingen, maar weet er verder niets van. Zijn alleen maar een doorgeefluik, je doet zaken met de provider in Frankrijk.
In het geval van de A79 kun je terecht op de site van de snelwegbeheerder. Als je je nationaliteit en kenteken opgeeft, kun je zien welke ritten er nog open staan. Daaronder vind je ook een knop om een rekening aan te vechten . In het Engels, maar met Google translate kom je een eind.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.09.2023 16:27
Ok, dank. Ik was in de veronderstelling dat de meesten exact de tol weten en daar eventueel hun route op aanpassen 😂
Maar dan zijn wij niet de enigen die het gewoon maar aannemen. We zijn een aantal keren in klasse 1 en de meeste keren in klasse 2 aangerekend. Onze caravan is iets meer dan 2 meter. Misschien waren de banden iets zachter door de hittegolf bij aanslag klasse 1 😉
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.09.2023 00:13
Volgens mij kennen de meeste navi's de optie 'tolroute vermijden'.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
05.09.2023 09:24
Ik heb gelukkig geen tolbadge nodig.
Inderdaad Peter, die staat bij mij voortdurend aangevinkt.
Alles lekker binnendoor en minder duur dan over de tolweg. Lekker genieten van het landschap.
Ik heb al veel navigatiesystemen en apps geprobeerd, maar magic earth is voor Frankrijk binnendoor veruit de beste. Gratis en privacy vriendelijk.
Met google maps kwam ik onderweg zoveel lidls tegen dat het wel leek of ik de lidls als tussenpunten had ingevoerd.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.09.2023 09:47
Ook wij rijden ,,bijna,,alles binnendoor
Echter sommige stukken kan het handiger zijn om een klein stukje Peage te nemen
En ook dan is de badge een aangename
Toevoeging
Met zij spiegels zijn je armen vaak te kort om ticket te pakken en te betalen
Rond Perpigan ,naar Spanje is zo,n stuk
Waar veel tijdwinst te behalen is
Je laat de stad, Le Boulou en de drukke doorkruising van La Jonquera achterwege
Het zelfde geld voor de A63 omgeving Biarritz, maar de RN stikt vd stoplichten,rotonde,s, dus veel tijd kost
En geen aardigheid aan is
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
05.09.2023 14:48
Wij rijden ook niet altijd tolwegen maar ook voor een enkele rit is het handig. Het was of een linkerarmverlenging :) of een tolbadge. Dat laatste was in onze ogen toch praktischer. Ook voor parkeergarages is de tolbadge heel erg fijn. Gewoon in- en uitrijden zonder kaartje of het zoeken naar de kassa.
Wij hebben wel het idee dat de badge in Italië wel beter of eigenlijk sneller werkt dan in Frankrijk. Vooral bij de 30 km/u poortjes.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
24.09.2023 12:58
@Bert, geeft die Magic Earth ook flitsers en of traject controle aan?
, Datum:
01.10.2023 19:04
Weet iemand wanneer de rekening wordt afgeschreven?
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
01.10.2023 19:42
@lia ongeveer 4 weken na je laatste ritje wordt geld afgeschreven.
, Datum:
02.10.2023 08:50
Oké dank je wel
Zou de rekening eerdaags wel komen
, Datum:
02.10.2023 17:51
Bij ons werd het een kleine 3 weken na thuiskomst geïncasseerd. Wij hebben de badge rechtstreeks via Fulli.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
02.10.2023 21:32
Volgens mij wordt het altijd rond de 15e van de maand geïncasseerd over de maand ervoor. Dus valt je vakantie over 2 verschillende maanden, heb je 2 x een afschrijving.