tolbadge fulli Nomade (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
24.08.2023 22:26
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
25.08.2023 08:08
De tolbadge Nomade geldt voor Frankrijk, Spanje en Portugal.
De Nomade plus geldt ook voor Italië.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
26.08.2023 09:30
Geen idee wat het verschil is maar hebben hem deze zomer. Oor het eerst gebruikt. (Via zelfde aanbieding toen besteld) en werkte top. Verademing en hebben ons echt afgevraagd waarom we dit niet eerder gedaan hebben 😂 . Ik kan het aanbevelen.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
27.08.2023 20:24
We hebben hem nu voor het 2e jaar gebruikt en hij werkt goed. Maar het gekke is, dat ik bij elke tolpoort me toch weer zenuwachtig maak dat de slagboom niet open gaat. Maar dat is natuurlijk mijn probleem en mijn man grinnikt dan!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.08.2023 20:32
Wij gaan as vrijdag op weg naar Frankrijk
Voor het eerst met de badge en ook ik ben al nerveus of die slagboom wel open gaat🤔
Maar misschien een domme vraag....
Maakt het nog uit welke kant je voor het raam hebt?
De streepjescode of de naam fulli?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.08.2023 21:07
Hoi Lia. Ik weet niet of het wat uitmaakt (denk het eigenlijk niet) maar wij hebben de badge in de houder en dan zit de barcode automatisch aan de binnenkant.
Fijne vakantie!
, Datum:
27.08.2023 21:09
Oh ja, wij hebben al minstens 10 jaar en tolbadge (en volgens mijn man nog steeds het leukste verjaardagscadeau ever 😉), de slagboom is elke keer open gegaan 🤗
, Datum:
28.08.2023 08:08
Dank je wel voor je antwoord!
We gaan het meemaken🙂
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.08.2023 08:10
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
28.08.2023 09:55
Wij hebben de badge van area al jaren naar tevredenheid.. alleen geeft hij de ene keer een piep net voor de slagboom open gaat en de ander keer niet.. knijpen hem dan altijd wel ff. Dit jaar 1x gehad in Normandië dat poortje niet open ging toen maar kaartje getrokken en vervolgens deed hij het bij verlaten tol weg gewoon wel weer.
, Datum:
28.08.2023 10:28
@Peter...levensgevaarlijk die mensen
In juni ook zoiets meegemaakt,vlak voor de poortjes een oude frans man die toch de tolweg niet op wou
Reed toen maar gewoon tegen het verkeer in terug😒
Dus als de slagboom niet opengaat en kaartje trekken?
, Datum:
28.08.2023 10:42
@Peter...levensgevaarlijk die mensen
In juni ook zoiets meegemaakt,vlak voor de poortjes een oude frans man die toch de tolweg niet op wou
Reed toen maar gewoon tegen het verkeer in terug😒
Dus als de slagboom niet opengaat en kaartje trekken?
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
30.08.2023 12:24
Levensgevaarlijk? Zo te zien zijn het de enigen die zich netjes aan de max snelheid houden! Ik heb de ervaring dat veel vrachtwagenchauffeurs denken dat je geen tol badge hebt en je agressief opzij willen toeteren!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.08.2023 13:28
Dit jaar ook voor het eerst gebruikt, via een aanbieding die ik in dit forum vond!
Ik vond het de beste aankoop ever voor Frankrijk, vooral wanneer we met 30 km lekker voorbij de lange rijen zoefden;)
Nooit problemen gehad, maar ook ik had de spanning iedere keer of het poortje open ging.
Wel een keer meegemaakt dat er een auto met caravan voor ons stond, die fout was, oftewel geen badge had.
Moet nog wel even de rekening controleren, of alles klopte. Gebruiken jullie daarvoor de anwb site, of is er een duidelijk kaartje waar alle kosten opstaan?
, Datum:
31.08.2023 15:28
Als je de fulli app opend kan je naar het kopje mijn factuur gaan?
, Datum:
31.08.2023 23:01
Je kunt de kosten bekijken in de Fulli app. Als je onderaan op tolbadge klikt (nadat je bent ingelogd 😉) krijg je een overzicht van je facturen en daaronder (als de factuur nog niet aangemaakt is) de trajecten die je hebt gereden. Volgens mij wordt het bedrag de maand volgend op het gebruik, omstreeks de 9e afgeschreven. Bij ons tenminste. Gaat bij ons rechtstreeks van de rekening en niet via een creditcard.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
31.08.2023 23:08
Als de slagboom niet opengaat, en je trekt een kaartje, of als de slagboom al open staat als je de snelweg wilt opgaan, let dan op!
Als bij het tolpoortje waar je moet afrekenen de slagboom wel open gaat, dan is de kans groot dat je voor het hele traject de rekening gepresenteerd krijgt.
Kijk je afschrift van de nog niet gefactureerde trajecten snel na en maak bezwaar als er aangegeven staat dat je voor het maximum bent aangeslagen. Geeft aan waar je de tolweg bent opgegaan, wanneer en ongeveer hoe laat. Het helpt wel als je kenteken staat geregistreerd bij jou badge.
Het overkwam mij dat de slagboom omhoog stond en ik geen piep hoorde toen ik doorreed. Na bezwaar was het bedrag na een paar dagen aangepast.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
31.08.2023 23:52
Bij ons dit jaar een lege batterij.. gewoon op het knopje gedrukt en uitgelegd. Je kunt de barcode ook scannen bij het apparaat en dan werkt het ook. En anders alsnog je creditcard gebruiken. Niet zenuwachtig maken. Fijne reis!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.09.2023 08:44
Oh dat snap ik hoor, waar je de kosten kan vinden in de app. Maar hoe weet ik of die kloppen, ik heb nl geen idee wat de tolkosten zijn voor bepaalde trajecten?
Geplaatst door: MAB
, Datum:
01.09.2023 12:00
Controleren doe ik niet echt. Het is vooral nuttig te controleren als je net onder de 2 meter bent of met dakkoffer boven de 2 meter. Dan is het belangrijk dat je niet in een te hoge categorie komt.ik kan me niet voorstellen dat als hvaiwf voor een bepaald traject bijv 10,- is bij cat 1 dat er dan ineens 15,- bij cat 1 op de factuur staat. Want dan gaat dat bij iedereen op dat traject mis.
Bij mij op de factuur, maar ik neem ook aan bij fulli, staat ook van wel punt tot welk punt. En dan denk ik:"oh, heet dat daar zo". Is allemaal natuurlijk wel weer op te zoeken maar zoals gezegd, controleer de categorie evt. Verder niet. Tenzij je idd toch ook kaartje getrokken hebt of de slagboom al open was.