Getest: de tent is nog steeds waterdicht! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
03.08.2023 19:09
Ach ja, zo kan het verkeren. We hebben elk deel van Frankrijk ondertussen wel eens gehad, inclusief alle (uitzonderlijke) weersomstandigheden. Van 40 graden tot hagel in de Ardeche, Drome en Provence, 2 weken onder de 25 graden en veel wind in de Cevennen, tropische omstandigheden in Bretagne en een week regen aan de Middelandse Zee... Niets zo onzeker als het weer en met de extremen die alleen maar toenemen door klimaatverandering, wordt het alleen maar minder voorspelbaar. In NL is het op dit moment ook triest, waarbij vorig jaar erg mooi. Het kan verkeren en misschien zijn we gewoon allemaal een beetje verwend geraakt in de afgelopen decennia
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.08.2023 21:05
Over het algemeen heb je in midden- en Zuid-Frankrijk in juli en augustus (altijd) mooi weer. Nu ook heerlijk weer!
Noord-Frankrijk moet je net zoals in Nederland net wat meer geluk hebben…
Geplaatst door: antonia
, Datum:
03.08.2023 21:17
Weet al iemand op welke camping Neel14 staat in de Drome?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.08.2023 22:54
Ik heb vandaag in NL anders de zon nog gezien. Heb gelijk de krant gebeld. Ze kwamen gelijk om zelf te zien hoe dat ding er ook al weer uitzag:-)
Geplaatst door: Bert
, Datum:
03.08.2023 23:27
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.08.2023 00:11
Voor wie in Rémuzat belandt. Rijd terug naar het westen, draai bij Saint-May rechtsaf het dorpje in en keer terug het oosten. Je belandt dan bovenop de klif met uitzicht op Rémuzat, maar vooral: met een beetje mazzel zweven de gieren hier voor je neus langs. Houd je camera (of je mobieltje) in de aanslag.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
04.08.2023 16:30
@ Bert: ik hou zeker van rustige campings dus een invasie van camping-Frankrijk bezoekers lijkt me niet alles inderdaad, ha ha, alhoewel dat vast allemaal heel aardige mensen zijn. Maar het zal vast wel meevallen, iedereen houdt weer van een ander soort campings en er zijn er heel veel in Frankrijk. Ik heb de vraagstellers even een mail gestuurd om evt nog wat meer info te kunnen geven.
@ Peter: de gieren bij Saint-May zijn inderdaad een aanrader. Zeker een bezoek waard als je daar in de buurt bent! En als je wat verder weg staat op een camping trouwens ook, de omgeving is zo mooi dat het geen straf is om er naar toe te rijden.