Getest: de tent is nog steeds waterdicht! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
01.08.2023 20:41
Al tien dagen zijn wij de waterdichtheid van onze tent (vouwwagen) aan het testen, en die is prima in orde, gelukkig!
Normandië en Bretagne zijn nat, elke dag tot nu toe regen gehad, maar ook elke dag wel even zon. Morgen wordt de ergste dag volgens de voorspellingen. Wil graag voor de tent zitten, niet erin. Inmiddels is het lastig de moed erin te houden. Steeds geven de voorspelling aan dat het over drie dagen beter wordt, en dat al tien dagen lang. Lijkt wel Groudhog Day!
Hoe is het weer bij jullie en hoe is het met het humeur?
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
01.08.2023 23:05
Wij staan in de Drome op camping Le Glandasse. We hebben goed weer, niet zo warm als voorgaande jaren maar een mooie 25 a 30 graden 😀 De avonden zijn niet zwoel maar prima te doen. We hebben onze tent een jaar of vijf we hebben nog nooit regen gehad met deze tent, afgelopen week regende het een avond. De tent heeft het prima doorstaan 👍 Ons humeur? Meer dan prima😀 Vrienden staan aan het Gardameer hadden hagelstenen zo groot als tennisballen, de caravan is total loss, de auto een poffertjespan. Het was een spannende ervaring maar met een positieve instelling weten ze er toch nog een leuke vakantie van te maken.
Ik hoop voor jullie S@ ndra dat het weer binnenkort beter wordt ??
Geplaatst door: Lisette.K
, Datum:
02.08.2023 08:23
Wij zijn net terug en bijna opgeruimd van 2 weken Frankrijk in dezelfde hoek waar jullie zitten ongeveer. Ook veel regen en jou gehad. De vouwwagen heeft het prima gehouden en ons humeur op een paar kleine dipjes na eigenlijk ook wel.
Het is wel een vakantie geworden met leuke herinneringen.
Dat we gevlucht voor de regen maar ergens koffie gingen drinken en dat het water dat uit mijn haar droop de koffie flink afkoelde en verdunde.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.08.2023 11:05
Waarom vertrekken jullie dan niet naar een plek waar de zon wel schijnt?
Dat is toch het mooiste aan kamperen,dat je vrij bent om te vertrekken?
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
02.08.2023 11:21
Wij zitten ook in de Drôme, heerlijk weer hier. En dus is ons humeur prima 😉. We staan wel al langer dan we in ons hoofd hadden op de huidige camping, omdat op andere (voor ons interessante) plekken de weersverwachting niet zo goed is.
Voor ons is dat ook het voordeel van kamperen; als het ergens niet zo goed bevalt, vanwege het weer of om een andere reden, vertrekken we gewoon naar een andere plek.
Maar dat kan alleen als je niet boekt voor een bepaalde periode. Ik neem aan dat je geen geld terug krijgt als je eerder vertrekt. Wij boeken/reserveren nooit, bepalen onze bestemming naar aanleiding van de weersvoorspelling. Kamperen vinden we erg leuk, maar alleen als het mooi weer is.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
02.08.2023 11:37
Neel14 waar in de Drome zit jij? En op welke camping? Wij reserveren ook nooit en ik vraag me af hoe druk het daar nu is.
Bretagne stond op de planning maar ziet er niet goed uit dus oriënteren we ons op iets anders.
Geplaatst door: LisetteK
, Datum:
02.08.2023 11:39
Wij waren sinds 2018 niet meer in Frankrijk geweest. Andere vakantie, corona, gezondheidsissue. In 2018 merken we al dat veel dingen gereserveerd moesten worden tot het huren van een bootje aan toe. Dat jaar waren er nog op de bonnefooi.
Dit jaar toch maar de eerste 3 nachten geboekt en op die camping weer iets gezocht wat verderop een geboekt en betaald.
Dan is verder trekken een leuk idee maar zit je wel voor dubbele kosten. We hebben er dus maar het beste van gemaakt. Nog een keer de kachel aangedaan en een extra trui aangetrokken.
, Datum:
02.08.2023 11:45
Hier ook alles geboekt en betaald. We reizen met twee 80+-ers dus vonden op goed geluk gaan niet echt een optie. We hebben dus steeds twee plekjes nodig.
Ook hartje hoogseizoen is dat steeds lastiger aan het worden merkten wij. Op de campings waar we tot nu toe stonden was het vaak echt druk.
, Datum:
02.08.2023 12:15
Kan.me voorstellen dat je geen dubbele kosten wilt.
Maar je vakantie in het water laten vallen is toch ook erg!
, Datum:
02.08.2023 12:22
We ondernemen leuke dingen en dan is de regen niet zo erg. Is alleen zo vervelend dat in een om de tent de zooi nauwelijks nog droog wordt.
, Datum:
02.08.2023 12:27
Fijne vakantie,en hopelijk wordt het beter weer
, Datum:
02.08.2023 13:24
@Carolien: wij staan in de buurt van de eerder genoemde camping Le Glandasse, maar dan op een kleine camping zonder verdere faciliteiten. Meer dan genoeg plaats, en dat was ook zo op de camping waar we eerst stonden, ook in de Drôme. Volgens de campingbeheerder is het op veel campings rustig, maar dat gaat wel over eenvoudige campings zonder zwembad, animatie, winkel, bar/restaurant etc. Op luxere campings met meerdere sterren is het misschien heel anders, daar komen wij nooit en hebben we geen ervaring mee. Wij gaan altijd in het hoogseizoen en reserveren nooit. Dat gaat prima als je campings bezoekt zonder poespas en niet teveel wensen/eisen hebt. Heel af en toe is een camping vol, maar dan is er altijd wel weer een andere in de buurt.
, Datum:
02.08.2023 13:26
@ S@ndra: ik hoop ook voor je dat het weer snel beter wordt en je nog meer kunt gaan genieten van je vakantie!
, Datum:
02.08.2023 13:55
Neel14, dat zijn ook de campings die wij zoeken. Het is echter al jaren geleden dat wij in de Drome waren en we overwegen nu die kant op te rijden. De omgeving van Die is mooi maar voor ons te druk.
, Datum:
02.08.2023 14:31
Wij ervaren de omgeving hier helemaal niet als druk, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. We zitten een half uur bij Die vandaan, dat scheelt misschien ook wel.
We zijn ooit in de Ardèche geweest en daar had ik dat gevoel wel. Waar we ook heen gingen, het was altijd ‘treintje rijden’. Een prachtig gebied, maar voor ons een reden om daar niet snel meer heen te gaan.
, Datum:
02.08.2023 15:52
Een half uur vanaf Die lijkt mij ook prima. Wij zaten indertijd aan de andere kant van de Col de la Chaudiere bij Bourdeaux. Al wel heel lang geleden!
, Datum:
02.08.2023 16:34
Wij hebben gister een rondje gereden in de omgeving en zijn o.a. in Bourdeaux geweest, zelf zitten we meer aan de rechterkant van Die. Er is hier zoveel moois te zien, je hoeft je niet te vervelen. En iedere kant die je op rijdt geeft weer een totaal ander beeld.
En om weer een beetje ‘on topic’ te gaan: de weersvoorspelling is goed hier de komende tijd.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
02.08.2023 19:18
@Neel14: mijn mail aan jou wordt als "error" betiteld, daarom zo:
Wil je mij verklappen op welke bij Die je staat?
Dit om het gebied volgend jaar te herontdekken (na 25 jaar) liefst vanaf een basic-camping.
Dankje!
, Datum:
02.08.2023 20:27
@Neel14
Vandaag uitstapje gemaakt naar een plek waar het nauwelijks regende. Echt maar een paar spetters gehad. Wel, heel veel wind. Terug onderweg en op de camping wel weer tegen. Zitten nu alweer in de voortent..........
Aan de anderen:
Omgeving Die is bij ons ook favoriet. Sinds 2016 zijn we daar vijf keer geweest. Altijd mooi weer gehad. Op een camping in E. tussen Valance en Die. Het is daar prachtig en niet echt heel druk. Volgend jaar misschien weer.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
02.08.2023 21:59
Wij zitten in de Ardèche op Ciela village Le Pommier. Lekker warm en droog, graad of 30. komende dagen iets koeler en dan weer naar de 30. Met regelmaat een windje wat niet echt koud is maar daarmee ook niet broeierig warm. Kan het aanbevelen. 2 jaar geleden aan de westkust gestaan met bijna elke dag regen. Toen amper gezwommen midden in de zomer.