Spanje betaalbare campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
27.07.2023 17:55
Ik ben in heel Spanje op zoek naar betaalbare campings in het hoogseizoen (juli) Volgend jaar geen of weinig Frankrijk maar Spanje en Portugal. Omdat mijn dochter graag aansluit, zij heeft half juli pas vakantie, zoeken we voor campings na 15 juli. De goedkoopste die wij voor die tijd gevonden hebben kost 60,50 euro per dag voor ons veel geld. Wie weet er betaalbare campings voor ons:3volwassenen 2 honden camper 6,40 meter tentje auto? We zijn voor alles in agroturismo, kleine campings, grotere, kust camping binnenland camping maakt niet uit. Laagseizoen doen we met acsi
Geplaatst door: Philip
, Datum:
27.07.2023 17:59
Onderaan : Spanje-camping.nl
, Datum:
27.07.2023 18:07
Spanje camping ken ik maar dat forum loopt niet. Aangezien er hier ook vaak vragen over Italië staan dacht ik een vraag over Spanje kan ook wel
Geplaatst door: Annies
, Datum:
27.07.2023 19:06
Jullie gaven aan voor alles in te zijn. Hierbij heb ik voor jullie mijn tip. Het is een zeer rustige camping zonder toeters en bellen. Persoonlijk vind ik de campings in Spanje ook heel duur en deze tip is ook heel duur zonder de toeters en bellen. Wel maar ongeveer 3 km van het strand.
https://www.campingpladelatorre.com/nl/
Succes met de zoektocht.
Geplaatst door: J
, Datum:
27.07.2023 19:59
Camping El Molino in Estartit.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
27.07.2023 21:00
Je zou eens kunnen kijken bij Lago de Barasona. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt, maar wij zijn hier vorig jaar geweest. Als ik even terugkijk dan betaalden wij 77 euro per nacht met 5 en koelkast. Maar ik keek net even en dan kom ik toch op lagere prijzen, maar misschien veranderd dat dan in het boekingsproces afhankelijk van je reisgezelschap.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
27.07.2023 21:46
https://www.spanje-camping.nl/camping/El_Tejo/Rodero/
Camping ligt in noord Spanje, provincie Cantabrie,
In juni zijn wij op deze camping geweest. In hoog seizoen zouden jullie voor 3 personen en camper per nacht 53 euro.
Campings in Spanje zijn prijzig daar staat tegenover dat boodschappen en brandstof stukken goedkoper zijn dan in Frankrijk, dus dat verzacht de financiële pijn een beetje.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
27.07.2023 22:15
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
27.07.2023 22:35
Nou dat is zeker waar! Uit eten en boodschappen etc is er vele malen goedkoper. Zijn wij aangenaam door verrast. Zeker ook met oog op een dochter die glutenvrij moet eten wat hier schreeuwend duur is.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.07.2023 23:02
En ook de drank is er goedkoper. Alleen jammer dat Franse pastis (zo lekker met heet weer) er nauwelijks te vinden is.
Laatste keer Spanje is al weer 5 jaar geleden denk ik, en toen hebben we in Andalusië twee keer een camping gepakt, één bij de Camenito del Rey en één in de middle of nowhere. Die waren bepaald niet duur.
Wij staan voornamelijk op camperplaatsen of vrij en dat is overal in Spanje goed mogelijk, betaalbaar of zelfs gratis. Wellicht dat je dochter aan kan sluiten en bij jullie in de camper of in haar eigen auto kan slapen?
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
27.07.2023 23:20
Heb ik nog een tip voor je in het noorden van Portugal , camping Quinta Valbom in Ribas . Vorig jaar daar geweest , mooi gelegen, kleinschalige camping met prachtig uitzicht en vlakbij fraaie steden als Braga en Guimarães. en heel betaalbaar , als ik goed gerekend heb nog geen 35 euro !
https://www.quintavalbom.nl/
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
27.07.2023 23:28
En nog een pareltje in Portugal , camping O Tamanco in Carriço ( midden van Portugal bij Coimbra ) ook betaalbaar , rond de 35 euro
https://campismo-o-tamanco.com/
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.07.2023 09:50
Het klopt nog steeds dat boodschappen doen (en uit eten) in Spanje in de meeste delen een stuk goedkoper is dan in Nederland en ook wel t.o.v. Frankrijk (omdat boodschappen doen in Frankrijk bijna net zo duur is als in Nederland). Dus dat is mooi meegenomen. Wij hebben geen ervaring met kamperen in Spanje, dus die prijsvergelijking kan ik helaas niet geven. Wel vind ik Frankrijk het enige en "echte" kampeerland t.o.v. andere landen, maar dat kan een vooroordeel zijn. Nergens zo veel verschillende soorten campings en nog zoveel eenvoudige en rustige campings zonder veel toeters en bellen dan in Frankrijk. Wij betaalden vorig jaar op onze campertocht van 3 weken door Frankrijk maximaal 30 euro per nacht (2 personen, camper, electriciteit). Maar meestal rond de 22 euro. Of is dit een onterecht vooroordel (voor de kenners?)
, Datum:
28.07.2023 14:40
Dit zijn fijne tips! De camping die ik zelf gevonden had is El molino in estartit, iemand noemde deze ook. Toch nog 60,50 euro. De andere camping gs ga ik bekijken. Frankrijk is voor ons echt kamperland bij uitstek, en heeft ook veel leuke wandelroutes. Maar onze dochter studeert Spaans taal en cultuur en bezoekt Spanje graag. In Frankrijk kamperen we, met hond, ook in het hoogseizoen altijd voor max 30 euro maar soms zelfs voor 21! Volgend jaar gaan we gewoon korter zodat het met Spanje in het hoogseizoen ook betaalbaar blijft. En dat de boodschappen goedkoper zijn weet ik aar dat levert echt niet genoeg op om de camping prijzen te compenseren. Doe in fr boodschappen voor 12 euro per dag.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
28.07.2023 15:24
De tijd dat er grote prijsverschillen waren in de dagelijkse boodschappen is voor bij
Een simpele hap en de chinese wok zijn nog wel zeer aantrekkelijk
En in SP is de brandstof goedkoper ,
Portugal een vol glas wijn of koffie echt goedkoop, net als de campings zelf ivm Spanje
Maar de xtra km van +- 2000 km vv ,maken dat het gespaarde op gaat aan brandstof
Bovendien zijn de meeste portugese campings van veel minder niveau als de spaanse kust campings
Maar de mensen het land en cultuur en atmosfeer is buiten gewoon
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
28.07.2023 15:55
Geplaatst door: Kea
, Datum:
28.07.2023 17:52
We hebben bij de Spaanse VVV in Den Haag camping gegevens gevraagd en een duidelijk overzicht gekregen van alle beschikbare campings. Wij zijn naar Santiago de Compostella gegaan via de kust en terug onder de Picos door. De campings waren betaalbaar, maar niet zo goedkoop als in Frankijk. De Spaanse regering stelt veel eisen aan een camping en dat doet de prijs stijgen.
, Datum:
29.07.2023 10:50
Camping Esponella is mogelijk ook nog betaalbaar. Ligt bij Figueres.
BEZOEK ONS
Carretera de Banyoles a Figueres, km 8
17832 ESPONELLÀ (Girona)
NEEM CONTACT MET ONS OP
972 597 074
, Datum:
29.07.2023 11:00
Misschien ook een optie,
Camping Albera, net over de Spaanse grens.
Gelegen te midden van een kurkeikenbos,kan camping Albera u een aangenaam verblijf aanbieden.
Niet ver verwijderd van de bergen, het strand of de stad Figueres, biedt deze camping de gelegenheid om te wandelen, te zonnen of cultureel te genieten : een bezoek aan het Dali muzeum, de ruïnes van het romeinse Empurias, de brug van Besalu...
Een perfekte vakantie camping om een ofmeerdere dagen uit te rusten op uw reizen vanwege de geringe afstand
tot AP 7 en N II.
, Datum:
29.07.2023 11:29
Mijn dank is groot. Geen enkele camping nog beneden 60 euro, dat nemen we dan maar voor lief. Hoop op meer tips... En lees ijverig mee