Veel lege plekken op campings. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
24.07.2023 18:26
Wij zijn in Frankrijk, hebben tot nu toe 3 kleine municipal campings gehad in de Haute Marne en de Drôme; op alle 3 veel lege plekken. Heerlijk rustig! Voorlopig blijven we nog even staan op onze huidige plek, maar van mij mag het op een volgende camping net zo zijn, we genieten echt van de rust.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
24.07.2023 19:29
We reizen sinds 5 juni door Frankrijk. Nog nergens complet gehad, vorig jaar wel, in juni, het lijkt echt rustiger.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.07.2023 10:58
Vrienden van ons hadden iets in NL geboekt vanaf aankomend weekend, maar ivm het weer toch nu voor gekozen om richting Italië (Toscane) te gaan. Op een luxe en populaire camping was er nog voldoende beschikbaar. Zij gaan zondag en dan 2.5 week (2400 per week voor een stacaravan). Als je de prijzen ziet dan snap je misschien ook wel waarom er nog plek is….dus wellicht spelen de enorme prijzen die campings vragen ook mee dat er nog plek is?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.07.2023 12:08
Dus ze zijn minimaal al 6000 euro kwijt aan de stacaravan voor 2,5 week? Niet te geloven bijna.
Vorig jaar was het in september best druk. Dus misschien kiezen mensen die niet afhankelijk zijn van schoolvakanties later te gaan.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
27.07.2023 14:00
Vorig jaar na een prachtige zomer hebben mss veel kampeerders gedacht… we blijven wat dichter bij huis….wanneer ik het weer van de komende 2 weken bekijk…..zitten de Franse campings volgend jaar weer vol…denk ik…
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
27.07.2023 15:21
Half/eind Juni en begin Juli zijn van het voorseizoen
De rustigste weken , op veel campings gaat 01-07 het hoogseizoen tarief in
De grijze golf gaat richting huis, om de eerste huilende baby,s
En zeurende peuters ,In de huur hutten en tenten te ontvluchten
En heeft geen zin om de hoogseizoen prijzen te betalen, om dat ze eerder de helft goedkoper stonden
En de ouders met schoolgaande kinderen komen/kunnen nog niet
Dus voor de camping bazen tijd voor grasmaaien en ander onderhoud
Klaar maken voor de 6 weken echt hoogseizoen
Laatste weekend van Augustus trek je de stop er uit en stroomt alles weer leeg
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.07.2023 16:26
2400 euro per week voor een stacaravan? Mag je 'm daarna meenemen naar huis....? Dat zou ik er echt never nooit voor betalen. Wij huurden dit jaar voor twee weken een huis en waren minder dan dit bedrag kwijt voor 2 weken (2 verschillende locaties).
, Datum:
27.07.2023 16:31
Neel14, vorig jaar in juli 3 weken met een huurcamper door Frankrijk heen getrokken. Veelal municipal-campings of kleine eenvoudige campings in het oosten (Bourgondie, Champage Ardennen, Vogezen, Doubs, Jura). Overal nog voldoende plek, op 2 campings na die redelijk vol (80%) waren. Ik moet er wel bij zeggen dat sommige campings weliswaar een gemeentezwembad of meer vlakbij hadden voor zwemmen, maar een aantal ook niet en die terreinen trekken natuurlijk altijd minder (en zeker in juli- aug wanneer gezinnen met kinderen er meestal toch wel een zwembad bij willen, waar ik ze gelijk in geef overigens). Maar overal plek genoeg. Op sommige prima campings (Auxerre, Dosches, Epinal) was 25% - 40% bezetting. Maar geen animatie of ander vermaak natuurlijk. Periode tussen ongeveer 7 juli en eind juli!
Geplaatst door: Neel 14
, Datum:
27.07.2023 18:39
@Hans030: Wij kamperen meestal in het zuid-oosten van Frankrijk, altijd op kleine eenvoudige campings, en in het hoogseizoen. Wij hebben ook de ervaring dat er bijna altijd wel plaats is, zelfs in het hoogseizoen, zolang je maar niet te veel eisen/wensen hebt. Wij kiezen juist voor campings waar geen zwembad (of animatie) is, schoon sanitair en schaduw is voor ons voldoende. Dit jaar lijkt het (tot nu toe) extra rustig.
, Datum:
28.07.2023 09:58
Neel14, voor ons prima maar ik maak mij soms wel zorgen over de toekomst. Denk dat er helaas nog veel meer municipal-achtige campings gaan sluiten of in de commercie zullen gaan. Voorbeeld: 2 campings die wij juweeltjes vinden: municipal in Auxerre. Perfect terrein om het mooie stadje te bezoeken. Mooie grasvelden, maar sanitair heel erg oud. Naast de camping prachtig gemeentezwembad (50 meterbad). Wordt al jaren niet meer in de camping geinvesteerd, omdat er blijkbaar al jaren een discussie loopt of een deel van het terrein niet moet worden omgebouwd tot.... parkeerterrein voor de plaatselijke voetbalclub (het stadion ligt er ook naast) en de rest een park wordt. In de jaren 80 met m'n ouders hier regelmatig geweest: camping was goed bezet (> 80% vol). Maar, de bezetting in juli 2023 was 25%.... Dus ik snap het ergens wel. Tweede voorbeeld: nog mooier terrein in Chablis. Qua terrein voor ons de perfectie. 40 schaduwrijke plaatsen, naast het leuke stadje Chablis. Wordt nu een exclusief camperterrein las ik. Hoewel wij dus ook met een camper reisden (huur) vind ik dat toch jammer, want juist de mix en het 'freubelige' van een municipalcamping met een beheerder die in een klein huisje op het terrein woont vinden wij zo charmant.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
28.07.2023 10:33
@Hans030: ik hoop niet dat er veel kleine (municipal) campings gaan sluiten, dat is voor ons juist het leuke aan kamperen in Frankrijk. Maar ik begrijp wel dat er een hogere bezettingsgraad nodig is om ze rendabel te kunnen houden.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
28.07.2023 10:51
@Hans030. Weliswaar off topic, maar inderdaad zorgelijk en erg jammer dat een (groot?) aantal campings municipal aan het verdwijnen is, dan wel overgenomen wordt door ketens als CampingPark de Mon Village. De door jou genoemde camping in Chablis is daarin ook opgenomen. Echter, deze camping is in het seizoen ook toegankelijk voor tent- en caravanbezitters - op de site staat van 01-05 tot 30-09. Het jaar rond toegankelijk voor campers. Vorig jaar kwamen we dit fenomeen tegen in Massiac en Blesle. Deze campings zijn evenals die in Chablis in het seizoen geopend voor alle soorten kampeerders. (Om zo’n terrein op te rijden, moet je eerst een toegangspas aanschaffen, dit kan aan de paal. Vervolgens betaal je de prijs voor het geplande aantal nachten en gaat de slagboom open). Maar zeker niet alle camperterreinen zijn toegankelijk voor elke vorm van kamperen. Spijtig dat de charme van de aanwezigheid van de beheerder(s) op deze manier verloren gaat. Als je na ruim 50 jaar (ouderwets 😉) kamperen, nu voor zo’n zielloze automatische slagboom staat, is het wel even slikken.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.07.2023 10:51
@Hans030, de camping in Chablis willen wij misschien, n.a.v. jouw eerdere recensies hier, bezoeken. Per wanneer wordt dit een camper camping? Ook wij reizen met camper maar staan graag op een camping.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.07.2023 11:00
Oeps, net op de website gekeken en dan schrik ik wel! Afschuwelijk! Helaas...deze gaat van het lijstje af!
, Datum:
28.07.2023 16:01
Helaas, terwijl het (Chablis) zo'n paradijsje was. Met een vriendelijke beheerdster die alles regelde, inclusief de schoonmaak. Zo'n type die je overal tegen komt en dan steeds gedag zegt. En niet te vergeten de heerlijke wijnproeverijen die ze organiseerde. Mogelijk wist zij vorig jaar al dat het zou stoppen en dat ze daarom maar bleef doorschenken, zeker ook in haar eigen glas. Maar, omdat in het seizoen ook andere kanpeermiddelen toegestaan zijn zou je de camping misschien wel op je lijstje kunnen laten staan. Hopelijk is aan de perfecte indeling van de camping (ruime plekken met haagjes, veel bomen en andere mooie beplanting) niets veranderd. Mocht het toch niks zijn kun je evt naar Tonnerre rijden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.07.2023 18:04
Meen dat dit in een ander draadje ook al eens aan de orde geweest is, maar goed. Veel van die Municipalletjes, zeker in minder toeristische gebieden, kunnen eigenlijk niet uit. Vaak houden gemeenten ze open in de hoop dat ze daarmee met de klandizie van die paar kampeerders de laatste winkel in het dorp overeind houden, maar als dan het moment komt dat er geïnvesteerd moet worden, wordt het heel lastig.
En dan komt Camping Car Park met het ei van Columbus. Het bedrijf investeert, haalt er geld uit voor de gemeente en zichzelf, en je zelfs buiten het seizoen heb je iets dat open is. Begrijp me goed, ik ben niet zo'n fan, maar als het alternatief is dat de camping gewoon definitief sluit moet je je zegeningen tellen. En nee, dan heb je geen gezellige beheerder maar een kille automaat. Aan de andere kant: wijnboeren genoeg in de buurt voor een degustation (proeverij).
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
29.07.2023 09:09
Alleen het feit dat campingcarparc bewust caravans weert van deze plekken
Buiten het seizoen , ze maken er camper plekken van,kil en onpersoonlijk
Maakt dat de mensen met een hut ook in het seizoen niet meer naar deze
Monvillage camper plekken willen,
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
29.07.2023 11:13
Eerlijk gezegd vind ik ook niet alle. Beheerders vriendelijk, op deze camping niet behulpzaam of een welkome ontvangst. Toch is de camping wel prettig. Van mij mogen ze hier ook een automaat zetten, ik zorg zelf wel voor mijn plezier
Geplaatst door: 8109monique
, Datum:
29.07.2023 17:59
Vakantie van 15 juni tot 7 juli. Port L'Epine vol! Een heel goede week doorgebracht op de naastgelegen camping les 7 iles. Daarna riching Le Baie in la Trinite sur Mer na een telefonische reservering. De camping was op 1 plaats na volgeboekt. We hadden dus geluk. Ik hoorde van meerdere mensen op deze camping dat het erg druk was in de regio. Even van te voren bellen was het advies. Dit was dus in het voorseizoen.