Veel lege plekken op campings. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
21.07.2023 20:44
Hier in Gorges du Verdon, zeer veel lege plekken op de campings. Zelfs op campings waar je een jaar van te voren al voor moet reserveren.
Mensen die toevallig hetzelfde ervaren in andere delen van Frankrijk?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.07.2023 21:56
De vakanties in Nederland vallen allemaal wat later dan een aantal jaren geleden, waardoor vanaf dit weekend pas heel Nederland vrij heeft (in de periode 21 juli tot en met 21 augustus heeft heel NL vakantie, waardoor het in die periode vaak het meest te beleven is, wat wel het leukst is voor de kinderen is onze ervaring). Het is vaak pas vanaf dit weekend echt wat drukker….dus ik denk dat het er volgende week al heel anders uitziet.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.07.2023 21:59
Zelf gaan wij volgende week voor 3.5-4 weken dus heb nog geen ervaring hoe het er nu is. Voorgaande jaren ook eind juli/ begin augustus vertrokken en altijd op volle campings (gezellige drukte) gestaan met uitzondering van het jaar 2020 ivm Corona.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
22.07.2023 06:38
Sinds gisteren hebben pas alle Nederlandse scholen vakantie. Gebruikelijk zijn de komende twee, drie weken de drukste weken met Nederlandse gasten op Franse campings.
Voor de Fransen is augustus traditie getrouw dé vakantiemaand dus ook die stroom moet nog op gang komen.
Geniet nog maar even van de rust, voor je het weet stroomt het misschien vol.
Geplaatst door: CLaudia23
, Datum:
22.07.2023 08:12
Wij hebben als regio Noord pas nu vakantie. In ons eigen geval gaan we de laatste drie weken van de zomervakantie dus dat betekend dat we van 12 aug tot 1 sept hebben. Ik moet zeggen dat valt me best tegen "zo laat" vakantie goed, maar goed het kon helaas niet anders dit jaar...
1 voordeel, wij hebben iig nog tegoed ;)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
22.07.2023 12:04
Ik denk dat de " grote stroom" dit weekend begint. Gisteren en vandaag heel veel caravans en vouwwagens op de wegen gezien.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
22.07.2023 13:26
Onze zoon staat reeds 1week in de Ardeche ,omgeving Ruoms
Geen plekje vrij en alle hutten bezet
Ook op de camping waar ze vorig jaar waren is alles vol bezet
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
23.07.2023 17:50
Altijd grappig om te lezen dat mensen hun "wereldje" als volledige waarheid ervaren en uitdragen... Regio Midden was dit jaar als eerste, schoolvakanties begonnen zaterdag 8 juli. Een mogelijke reden kan inderdaad zijn dat men later op vakantie gaat. Het kan ook zij dat mensen hebben geannuleerd of anders hebben gepland i.v.m. de extremere warmte en/of droogte nu en/of vorig jaar. Ook een mogelijke reden kan zijn dat met name mensen uit de Randstad dit jaar meer in Nederland blijven. Wie weet.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.07.2023 18:45
@ slimpie Wat een wijsheid heb jij in pacht
Waar haal je het vandaan dat mensen in de randstad in Nederland blijven?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.07.2023 21:06
Lia, 2 redenen, ze staan nog vast in de files daar of vinden het daar mooier. 🤣
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
23.07.2023 21:42
Hier op een camping in de Lot maar ongeveer een kwart van de plekken bezet.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
24.07.2023 06:18
Ik vrees dat het volgende week anders is. Ik probeer last minute nog een leuke camping te vinden (voor een weekje vanaf aankomend weekend) op niet al te ver rijden (Max. 900 km) met een leuk zwembad en waar meer jongeren zijn van een jaar of 14/15 maar echt alles zit vol!
Geplaatst door: ® Fam. Zelle
, Datum:
24.07.2023 12:26
@ilja,
Wij hebben net geboekt op camping Le Ch'timi. We gaan met 3 jongens van 13, 15 en 18.
Is wel iets verder als 900km maar daar waren nog 2-3 plekjes vrij.
Groeten Mark
Geplaatst door: Sannie
, Datum:
24.07.2023 13:13
Wij zijn de maand juni geweest, normaal al rustig natuurlijk maar vond het nu wel erg rustig.
Ik denk dat bij velen de financieen ook een rol speelt, het is toch allemaal duurder geworden.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.07.2023 13:31
Wij zijn ook eind juni - begin juli geweest. Hebben op 4 campings gestaan. Overal was plek, nergens overvol zoals vorig jaar.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.07.2023 16:12
Vanwege berichten in Nederland over lage waterstanden in de meren hebben veel mensen geannuleerd.
, Datum:
24.07.2023 17:02
Lia, svp goed lezen! Overal staat bij "mogelijk". Het is juist dat wat ik probeer aan te geven inzake de beweringen uit de voorgaande berichten. Waar komt die wijsheid vandaan.
Maar inhoudelijk baseer ik de mogelijkheid op de berichtgevingen in de media aan het begin van deze zomer. Er blijven meer mensen in Nederland en aangezien de meeste campings zich in de provincies anders dan de Randstad bevinden, lijkt het op een 1-en-1-tje... Maar nogmaals, mogelijk!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.07.2023 17:05
Ik probeer de randstad zo veel mogelijk te ontvluchten.
Vandaar dit jaar 9 weken naar Frankrijk
, Datum:
24.07.2023 17:06
Eind juni begin juli is toch ook voorseizoen, dan is het toch ook helemaal niet gek dat niet alle plekke bezet zijn?
Vanaf volgende week gaan veel Fransen ook met vakantie, dus ja dan wordt het veel drukker
Geplaatst door: marian
, Datum:
24.07.2023 18:13
Wij hadden vanaf 15 juni vakantie. Camping waren wisselend maar 6 of 7 plekken bezet van de 80. Heerlijk relaxed, genieten van de rust.