Geplaatst door: brabant
, Datum:
10.07.2023 08:46
ik lees dat de tunnels bij luik weer dicht zijn? klopt dit? wat zijn de alternatieven routes
Geplaatst door: Philip
, Datum:
10.07.2023 09:36
De tunnel rond Luik richting Luxemburg is in juli en augustus afgesloten.
De tunnel richting Maastricht kan wel worden gebruikt, maar er geldt een max. Snelheid van 50 km per uur.
De omleiding die wordt aangegeven is via Namen, maar er zijn natuurlijk ook alternatieve .
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
10.07.2023 21:52
Geplaatst door: Manus
, Datum:
11.07.2023 08:40
Ik weet niet hoe je op vakantie gaat, maar met een caravan of een vouwwagen is het verboden door de stad heen te gaan. Met alleen een auto kan dit wel.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
11.07.2023 10:43
Je kunt bij Luik dan via Namen en dan bij Namen richting Luxemburg. Deze route hebben wij vorig jaar ook gereden ivm afsluiting tunnels. Ging prima alleen de wegen van Namen (E411/ A4) is wel minder dan de E25/ A26.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
11.07.2023 12:00
Via namen gaat
Echter via Verviers,sankt Vith bij weiswampach Luxemburg in is vlugger
Beter en ff onderbroken door een paar stukjes gewone maar goede weg
En slechts 10 minuten verschil met de orginele weg
Je kan via Verviers ook nog altijd door rijden tot Bitburg/Trier en dan Luxemburg/Metz
Is net zo lang als via Namen , echter veel betere weg,
En ook aan de grens BRD/LUX een tankstation,, veel rustiger als de Aral bijDudelange
Wil je ook nog de bottle neck /baustelle tussen Luxemburg stad en de Franse grens vermijden
Ga dan in ,Luxemburg door richting Remich , daar richting Thionville , om net onder deze plaats weer op de autoroute te komen
, Datum:
11.07.2023 23:40
@Manus
Goed dat je dit aangeeft. Ik ga zelf met een kleine bagagewagen door de stad, de weg wat het verlengde van de A2 (de A25) is. We gaan op zondagochtend heel vroeg, er is dan amper verkeer.
Geplaatst door: ® Marcoprof
, Datum:
24.07.2023 20:57
Vanuit Maastricht richting luxemburg met de caravan. Over namen of verviers?... we vertrekken vanuit den bosch om 6.00 uur s'ochtens... nu is er Formule 1 op spa francochamps ... wat is wijsheid?
, Datum:
24.07.2023 22:17
Wij rijden ook met caravan en vertrekken aankomende zondag en rijden net zoals vorig jaar (tunnel toen helaas ook afgesloten) via Maastricht- Luik- Namen. Helaas dat de gebruikelijke route via E25 even niet mogelijk is, want die is altijd erg fijn en rustig, maar vorig jaar via Namen ging ook best prima alleen het wegdek tussen Namen- Luxemburg is wel stuk minder dan het wegdek tussen Luik- Luxemburg (E25/A26). Van Luxemburg naar Luik is wel gewoon open dacht ik te lezen dus dat scheelt terug weer.
Geplaatst door: Marcoprof
, Datum:
25.07.2023 21:44
Wij willen vrijdag 29 juli vanaf den bosch naar de provence met de caravan.
Nu de tunnel bij Luik dicht is kunnen over namen of verviers. Alleen begint vrijdag ook de F1 bij Spa.
Wat is wijsheid? ...toch gewoon over namen?
Marco
, Datum:
26.07.2023 08:14
Op vrijdag is het altijd wel druk richting Spa, dus ik adviseer om via Namen te gaan.
, Datum:
26.07.2023 11:55
Doe eens gek
Rijd via Venlo de 61 af Mõnchen-Gladbach tot voor bij keulen en daar richting Bitburg/Trier de 1 /51 naar Luxemburg/Metz
Of naar gelang je bestemming Saarbrucken , Vogezen/Elsas
Is in de praktijk bijna niks langer in tijd/km
Alleen niemand denkt er aan
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
01.08.2023 21:25
Begrijp ik het goed dat ik met caravan wel via Luik terug kan naar Nederland?
, Datum:
01.08.2023 23:12
Richting huis wel, via de tunnels/ring
Dus NIET door de stad
, Datum:
02.08.2023 10:05
Terug kun je wel gewoon via Luik en zijn de tunnels niet afgesloten.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
02.08.2023 16:33
Geplaatst door: Belinda
, Datum:
08.07.2024 23:14
Ik lees net op Facebook dat de tunnels bij Luik ook nu wéér dicht zijn. Via Brussel is ook geen optie. Hoe kunnen we dan het beste rijden?
, Datum:
08.07.2024 23:33
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
08.07.2024 23:35
Wij vertrekken vrijdagavond vanuit het oosten en pakken ook eerst een stuk Duitsland. Rijden met een aanhanger. Vorig jaar ook die route gepakt en rijdt prima.
Geplaatst door: Belinda
, Datum:
09.07.2024 09:38
Voor ons is via Duitsland niet echt een logische keuze. We wonen in het Westen. We gaan normaal via Antwerpen, Brussel of via Maastricht Luik en omgekeerd.
Maar bij Brussel is het ook lastig nu.
Maar ik zie nu dat het voornamelijk voor onze terugreis is. Dan denk ik dat we dan maar vanuit Luxemburg naar Namen rijden en dan vanaf daar de E42 op richting Luik. Is de E42 te doen?