Tips gevraagd van kampeerders met hond (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.06.2023 13:24
Een hond die bij het minste of geringste gaat blaffen, hoort niet thuis op een camping. Ik vraag me sws af waarom je een hond mee wil nemen naar een plak waar het gemiddeld warmer dan 30 graden is.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
27.06.2023 13:45
Wij gaan 5 maanden per jaar weg, dan is hond thuislaten geen optie.
Geplaatst door: Renee
, Datum:
27.06.2023 14:01
Een gebied van 30 graden gemiddeld is niet te doen nee, dus zoeken wij iets in een streek waar het beduidend koeler is. En bomen + zwemwater is een voorwaarde.
Het is inderdaad aanpassen aan je hond, niet midden op de dag in een stad gaan lopen maar in de ochtend of avond.
Verder vinden wij dat een ander geen last hoeft te hebben van onze honden (maar goed zo zijn er meer dingen waar je "last" van kunt hebben), dus laten we ze nooit alleen tijdens de vakantie en ruimen eventuele ongelukjes op.
Wij genieten en de honden genieten. En geloof t of niet, zelfs medekampeerders (al dan niet Frans) en passanten vinden ze leuk :) .
Ieder zijn/haar keus.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.06.2023 14:04
@MaraM Vind je ook dat huilende babies of schreeuwende kinderen maar thuis moeten blijven?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
27.06.2023 14:28
Tja MaraM, waarom niet? De vraag is eerder, dat als je dat doet, hoe je ermee omgaat. Onze blonde vriend is in ons gezin opgenomen onder de voorwaarde dat hij volledig lid van het gezin is. Dat wil dus zeggen samen uit en samen thuis. Laat hij nou ook nog eens verzot zijn op zwemmen. We hoeven dus alleen een plek met zwemwater uit te zoeken en hij is helemaal blij. Zojuist hier in NL ook een langere periode afgesloten met temperaturen boven de 30 en hij leeft nog... Dus ach, het is maar net hoe je er mee omgaat.
Geplaatst door: Petra
, Datum:
27.06.2023 18:08
Ik vraag me altijd af hoe zo'n hond achter zo'n netje blijft... zal wel aan ons liggen maar onze friese stabij laat zich echt niet tegen houden door zo'n net. Springt ook met gemak over hek van 1 meter. Omdat hij echt veel te nieuwsgierig is ligt hij toch echt aan de lijn...
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
27.06.2023 18:39
Tja Petra, daar staan Friese Stabij's bekent om. Die gaan graag zelfstandig de buurt verkennen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.06.2023 22:42
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
28.06.2023 23:28
Wij gebruiken een schapennet, en toppen deze af met gekleurde lichtjes. Hoe heerlijk is het dat de hond de ruimte heeft om te gaan en liggen waar hij wilt. Ook lekker dat niemand zomaar over je plek loopt. En dat ze ook niet zomaar op de hond aflopen. Ik moet wel zeggen dat wij een plek hebben van plus 150m2. De lampjes geven een gezellige sfeer. Nog iets meer dan een maandje en dan gaan de lampjes weer aan.