Tips gevraagd van kampeerders met hond (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
25.06.2023 12:22
We denken erover een net te kopen voor gebruik rondom camper en stacaravan. Zodat onze hond in en uit kan lopen zonder dat de lijn in de weg zit. Wie heeft er ervaring mee? Welke hoogte is o.k voor een middelgrote hond? Is zo’n net makkelijk te plaatsen/valt ie niet makkelijk om? En wat voor soort net/afrastering raden jullie aan?
Dank alvast voor jullie tips.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
25.06.2023 12:31
Wij hebben zo'n net jaren geleden gekocht omdat één van onze honden niet los kon lopen en we gek werden van die lijn die steeds om de scheerlijnen ging zitten. Wij hadden een middelgrote kruising en een grote Beauceron. Ik vind het ideaal! Neem er één die niet te laag is maar ook niet zo hoog dat je er zelf niet overheen kunt stappen. Anders moet je elke keer als je bv. naar het toiletgebouw gaat het hek losmaken.
Bedenk wel dat je op rotsachtige grond niets hebt aan de pennen die er inzitten. Misschien dat je dan iets zelf kunt fabriceren met rots haringen?
, Datum:
25.06.2023 12:38
Oh ja, en let erop dat de mazen niet te groot zijn. Ons net was denk ik tussen de 75 cm en 1 meter hoog. Wij hadden een net van 50 meter. Dat was wel vrij groot maar op een vaste plek, je hebt het over een stacaravan, wel nodig. Als de hond er echt vandoor gaat moet hij/zij natuurlijk ook niet onder de caravan door kunnen.
Wil je het net meenemen op reis dan neemt het een flinke plek in. Met een caravan misschien niet zo'n probleem.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
25.06.2023 15:44
Ligt er ook aan wat voor hond. Wij hebben een afstammeling van een podenco en ze springt moeiteloos over een hek van 1,20 (ze is kleiner dan een labrador).
Ook bijt ze een leren riem door. Dus je moet haar vast zetten met een staalkabel.
Gelukkig is ze zo slim als ze om bomen is gelopen, de weg terug loopt zodat ze weer meer ruimte heeft.
, Datum:
25.06.2023 16:08
@Bert, dat is ook typisch voor een Podenco Bert! 🤣
Ik denk dat Marlieskr daar wel rekening mee houdt bij haar hond!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
25.06.2023 16:32
Op veel campings is een net of een compleet hekwerk rond de caravan gelukkig verboden net als partytenten en binnenkort de gekleurde lampjes van de Action.
Geplaatst door: j
, Datum:
25.06.2023 17:36
Zo’n hekwerk rond tent of caravan wordt, evenals een partytent lang niet op alle campings geaccepteerd.
Als je zorgt dat de hond vast ligt is er toch geen enkel probleem?
Geeft iedereen, ook medekampeerders, een veilig gevoel.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
25.06.2023 20:23
Mijn reactie lijkt wat narrig maar ik heb jarenlang honden getraind en kan wel zeggen dat ik ervaren ben ip dat gebied. Ondanks dat kijk ik tegenwoordig bij het uitzoeken van een plek eerst of er een hondenrekje om de caravan staat en ook mijd ik vaak plekjes naast mensen met een hond en dat komt omdat veel honden onnodig overlast veroorzaken op een camping door onophoudelijk bij het minste of geringste te blaffen terwijl dat zo makkelijk afgeleerd kan worden. Ook denken mensen met een vaak verwende blaffende hond dat anderen hun hondje ook wel leuk vinden terwijl de dat daarom juist niet het geval is.
Ik ben dus absoluut geen hondenhater.
Heb wel een hekel aan gekleurde lampjes van de Action
, Datum:
25.06.2023 20:24
@Carolien Ze is ook wel eens losgebroken bij een camping waar kippen losliepen. Ze ging achter een kip aan en die kon wegvluchten door in de rivier te springen. Onze Podenco gaat alleen maar met haar voeten in het water.
Ze heeft in de nabijheid van de camping ook een levende rat gevangen.
Ook ging ze toen ze weer eens ontsnapt was bij tenten van medelampeerders naar binnen en als daar wat te snaaien viel zou dat ook weg zijn.
Ze graaft ook kuilen om muizen en mollen uit te graven of om er zelf in te liggen.
Alleen thuis laten is ook een probleem, omdat ze de boel gaat slopen. We leggen een kartonnen doos neer en als ze terugkomen liggen er duizende snippers. We hebben geen papierversnipperaar nodig.
Verder laat ze niet het kaas van de brood eten. Ze heeft een hekel aan honden met een platte snuit. Als ze een pitbull ziet jaagt ze die weg. Ze had een tijdje terug ruzie met een Huskie die vervelend deed. Ze stonden allebei op hun achterpoten, maar de huskie kreeg haar niet omver.
Verder is ze best gemakkelijk. Als ze naast de fietsloopt, rijd je elektrische fietsen voorbij. Zo hard loop en trekt ze. Ze is ook heel lief voor kinderen en demente bejaarden.
, Datum:
25.06.2023 21:21
🤣🤣🤣@Bert, ik hoop dat je nooit met Jan52 op een camping komt te staan! Voor jullie allebei niet...
Geplaatst door: wilma
, Datum:
25.06.2023 21:58
Hoi, wij gebruiken voor onze hond (Groenendaeler) en loop lijn. Een lijn op grondniveau vastgezet met twee hele stevige pennen. Aan die lijn haak ik weer de lijn waar de hond aan vast zit. Die lijn is ook weer in lengte in te stellen. Voldoet prima.
, Datum:
25.06.2023 23:34
@Caralien Onze Shika blaft niet en zelfs de meest chaggerijnige mensen moeten glimlachen om haar, omdat ze zo grappig is.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
26.06.2023 16:46
Die blaffende (verwende ) honden, al die afgezette campingplaatsen en gekleurde Action-lampjes is inderdaad te gek voor woorden! Goed dat je er voor uitkomt Jan56, ik ben het roerend met je eens.
Onze Golden Retriever van 11 maanden blaft inmiddels uitsluitend op commando en wij gebruiken een zelf-ophalende lijn met een 360° vrij roterende trommel. Dat is omdat hij als pup nog niet altijd even goed weet waar de grenzen van onze kampeerplaats zijn. Onze (niet-gekleurde) lampjes komen bij Ikea vandaan. Die zijn dus ook veel beter.
Ik denk trouwens dat onze buren van vorig jaar stiekem toch echt wel gelukkig waren met het netje langs de grens van hun plek. Om een peuter met het syndroom van down aan de lijn te leggen ging hen wellicht toch iets te ver, denk ik...
Gewoon doen wat werkt is mijn devies. Ik hoop dat onze blonde vriend over een of twee jaar zover is dat hij keurig op de plek blijft. Mocht het echt niet lukken, dan hebben we altijd nog de lijn. Over het blaffen hoef ik mij nu in ieder geval al geen zorgen meer te maken.
Zo'n net zag ik trouwens, gelet op de reviews, niet zo zitten. Stokjes/pinnen lijken snel te breken en eerlijk gezegd denk ik dat een aanstormende (over-)enthousiaste 35-40 kilo wegende blonde haardos zich niet laat stoppen door dat netje... Hahaha, nu ik dit schrijf zie ik het al helemaal voor me. Hij, met net en al rennend en springend over de camping, achter een eend, kip of andere vogel aan. Dat zij natuurlijk wel weer mooie vakantieverhalen voor later...
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
26.06.2023 18:29
Heeft niet echt met het topic onderwerp te maken, maar hoe leer ik de hond niet te blaffen? Heb van alles geprobeerd, zon apparaatje met rot geluid voor honden, in het nekvel pakken en nee zeggen, gewoon nee zeggen, aan het tuigje pakken ed. Wie helpt mij want ik wil ook niet dat iemand last van mijn hond heeft. (oh ja poep ruim ik op)
, Datum:
26.06.2023 19:56
Het is niet gemakkelijk om een hond dat af te leren.
-Je kan proberen de hond meteen binnnen te zetten als die blaft. Je moet dat consequent doen en niet denken deze keer niet.
-Een kennis van mij heeft een adoptiehondje uit Roemenie die die blaft tegen elke fietser of auto die langs komt (ook tegen mannen). Wil ten aanval.
Ze heeft een trilband (geen stroomband, te koop bij Amazon) om gedaan en kan deze met een afstandbediening laten trillen (net als een telefoon). Ze heeft ze het dit hondje grotendeels afgeleerd. Je moet het wel consequent gebruiken en belonen als ze niet blaft.
Door dat trillen kan je ze uit de modus halen.
In ieder geval moet je niet gaan schreeuwen, want dan gaat de hond nog harder blaffen.
Geplaatst door: ® Renee
, Datum:
26.06.2023 20:18
We hebben voor onze honden een voss petnet, verkrijgbaar in verschillende hoogtes en lengtes bij o.a. de agrishop. Gewoon mee voor als t handig is. Meestal zoeken we een camping waar t niet hoeft/nodig is.
T is makkelijk te plaatsen (tenzij je een rotsbodem hebt) en weer op te rollen.
We hebben overigens wel super lelijke lampjes van de action dus daar moeten we nog wat mee 😄
Geplaatst door: marlieskr
, Datum:
26.06.2023 21:57
Haha, heerlijk om te lezen wat zo'n vraag wel niet teweeg kan brengen. Maar, dank voor de goede adviezen. We gaan een net proberen (als deze neergezet mag worden). Lange lijn aan een pin in de grond gebruiken we vaker maar nadeel vinden we dat die lijn overal omheen gaat zitten (en tafels, met lampjes erop ;-), die omgaan etc.).
Fijne vakantie allemaal! Enne, ben ook benieuwd naar de 'niet-blaffen'-tips.
Geplaatst door: Lotje19857
, Datum:
26.06.2023 22:19
Wij hadden vorig jaar hetzelfde als Wilma. Ideaal want zo had hij best wat bewegingsvrijheid.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
26.06.2023 22:53
Wij hebben een schapennet met een kooikerhondje (wel een groot uitgevallen kooiker lees formaat toller) Hij kan er in theorie overheen maar het komt niet in hem op hehehe.. Deze blaft niet zo 1,2,3 onze roemeense die blaft wel om veel. Ze is niet verwend maar niks gewend. Ook na 2 jaar nog niet. Vorig jaar ging ze voor het eerst mee.. Het was voor haar en ons niet leuk. Dus dit jaar blijft ze thuis. Maar wij vinden een net heel praktisch. We hebben 50 meter en dat zetten we dan aan de grenzen van onze plek. De hond heeft de ruimte en wij breken onze nek niet over de lijn. Ik vraag wel bij evt reserveren of het ok is dat we een net gebruiken. Tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad.. Oja we hebben geen gekleurde disco lampjes ;)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
26.06.2023 23:13
Blaffen afleren valt niet mee, het blijft vallen en opstaan. De meest effectieve tip blijft de waterspuit.
Hier liggen twee waakse honden op mijn voeten, als ze opvliegen, dan heb ik een waterspuit bij de hand om te sprietsen. Ik zeg op roep er niets meer bij. Ze stoppen direct.
Op de camping doe ik hetzelfde, maar dan met een supersoaker. Ze stoppen echt wel. De supersoaker thuis werd teveel geklieder binnen ;-)
Een schapennet(via agri, met dubbele pin tegen omvallen) hebben we gehad toen de honden pup waren. Let erop dat je genoeg lengte hebt. De hoeken met een scheerlijntje vast, anders springen ze alles zo omver. Kun je er zelf nog overheen stappen? Wij hadden het tot achter de caravan gespannen, anders is onderdoor nog een vluchtweg. Ook de onderzijde van het net met haringen vast, ze waren er zo onderdoor. Op zich valt het pakket mee om mee te nemen en was het wel hondvriendelijk. En zeer plezierig dat alle goedbedoelde bewonderaars niet zomaar konden komen aaien.