Temperatuur dakkoffer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: RamonAd
, Datum:
11.06.2023 19:34
Hallo allemaal. De voorpret is begonnen en kreeg een vraag in m'n hoofd waarvan ik het antwoord nergens kan vinden. Wat doet de temperatuur in een dakkoffer?
Bij stilstand natuurlijk warm, de auto zelf ook maar tijdens het rijden?
Kun je bijvoorbeeld potjes Hak in een dakkoffer kwijt of zal het snel te heet worden, meer dan in de auto?
Iemand een idee? Alvast bedankt
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
11.06.2023 19:47
Waarom zou het niet kunnen? Die potten worden gevuld, gesloten en daarna nog verhit tot 100°C om het houdbaar te maken.
Maar, waar ga je naartoe dat je dat mee wilt nemen?
, Datum:
11.06.2023 19:56
Cote d'Azur. Vlakbij Cannes. Is voor makkelijke gerechten waar je twee dagen van eet. En worteltjes/dopperwtjes voor de kleine man.
Verder wat spulletjes die ze daar zeker niet hebben. Lekkere mayo, pindasaus, pannenkoekenmix erc. Niet superveel hoor maar toch.
Zat even een lijstje te maken van spullen waar ik onderweg (met overnachting) niet bij hoef die bovenin zouden kunnen.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
11.06.2023 20:32
Geen ervaring met een dakkoffer maar eten ed stoppen we vaak onder de bodem van de kofferbak. Die kan er bij ons uit.
Handdoeken en theedoeken stop ik daar ook.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
11.06.2023 21:07
Let wel op het gewicht wat het dak van je auto en de dakkoffer zelf mag hebben. Ik zou in ieder geval de zware dingen laag in de auto proberen te houden i.v.m. de wegligging van de auto.
Maar waarom zou je groenten in pot meenemen? Die zijn in Frankrijk ook in overvloed te krijgen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
11.06.2023 21:09
Je gaat toch niet oma in de dakkoffer stoppen? Anders om de twee uur stoppen en een lekker glas priklomonade geven.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
11.06.2023 22:45
In een dakkoffer moet je alleen dingen doen die je goed vast kunt maken of die heel licht zijn. En in totaal moet het ook niet zwaar zijn.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
11.06.2023 22:58
In de dakkoffer kun je geen zware spullen doen. Wij de slaapmatten en de kussens erin en nog wat lichtgewicht dingen. Potjes groente kun je beter onderin de auto leggen.
, Datum:
12.06.2023 10:13
Bedankt voor de reacties. Inderdaad hou ik rekening met m'n maximale daklast, het assortiment in de supermarkt en de ruimte in mijn achterbak.
Niemand idee over wat de temperatuur doet in een dakkoffer. Ben ik erg benieuwd naar. Dan even voor het idee dat mn schoenmoeder er inderdaad ingaat... ;-))
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
12.06.2023 10:29
Om bij de temperatuur te blijven: die loopt flink op, ik zou daar zelf geen levensmiddelen zetten.
, Datum:
12.06.2023 12:11
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.06.2023 18:09
In een dakkoffer kunnen best wat zware spullen, gaat vaak tot 75kg, dus die paar potjes kunnen er met gemak in. Wel even goed vastzetten dus niet los vervoeren, maar dat spreekt voor zich. Qua hitte denk ik vergelijkbaar met de achterbak.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.06.2023 19:06
Een dakkoffer is meestal zwart. Als daar de volle zon op schijnt gaat de temperatuur boven de 40 gr.
Geplaatst door: Harry
, Datum:
12.06.2023 21:33
Top Ramonad,je bent er in ieders geval dit jaar in geslaagd de meest onnozele vraag te stellen.Hulde want er zijn er al veel zo geweest.Ik kan me voorstellen hoe blij je was toen je de vraag stelde.Ga zo vooral door.
, Datum:
13.06.2023 11:50
He Harry, ik ga er maar vanuit dat je een sarcastistisch soort humor hebt...
Wanneer kan ik m'n prijs ophalen?
, Datum:
13.06.2023 12:25
Geplaatst door: Philip
, Datum:
14.06.2023 14:45
Vergeet de aardappelen niet. Zou ik ook in de dakkoffer doen, dan zijn, ze alvast voorgekookt.
Man o man, alle groenten en fruit zijn in F volop verkrijgbaar, zowel vers als in blik.
, Datum:
15.06.2023 19:08
Bedankt voor de tip man.
M'n eigenlijke vraag gaat niet over de spullen maar over de temperatuur in een dakkoffer. Koelt dat ook door het rijden bijvoorbeeld. Ben nieuwsgierig van aard.
Blij dat in ieder geval het assortiment in de supers weer wat duidelijker voor me is geworden. Top!
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
15.06.2023 19:38
Geen ervaring met de temperatuur in een dakkoffer, maar wel dat de temperatuur in de kofferbak van de auto hoog kan oplopen.
Een paar jaar geleden tijdens pech onderweg, hadden we flessen wijn in de kofferbak liggen en zijn de kurken uit de wijnflessen geschoten, de wijn was vrijwel volledig verdampt. Ik kan me voorstellen dat een dakkoffer nog warmer zal worden.
, Datum:
15.06.2023 19:40
Dank je wel Kay, ben ik ook wel bang voor.
In de auto zelf heb je airco maar met een flinke stop loopt het ook lekker op. Bovenop zal niet anders zijn. Misschien erger door de beperkte ruimte.
Ps, zonde van de wijn...