Vakantievoorpret 2023 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
31.05.2023 23:13
Eerdere jaren was er geregeld een topic onder de noemer Vakantievoorpret. Over het algemeen ben ik vooral een meelezer, maar het Vakantievoorpret-topic nodigde wel uit tot meeschrijven :-)
Het Vakantievoorpret-topic ging vooral over de voorbereidingen,, verheugen op leuke uitstapjes, leuke tips voor onderweg etc.
Door omstandigheden verheug ik mij nu extra op de vakantie. Het gewoon even lekker weg zijn, maar het stukje voorpret geeft nu ook wat extra afleiding.
Wie vindt het leuk om ook alvast in vakantiestemming te komen?
Geplaatst door: Liz
, Datum:
01.06.2023 09:02
Ook ik ben meer van de voorpret dan het ‘blind vertrekken en maar zien waar we uitkomen’ .Als bij ons eenmaal de bestemming vaststaat, dan pluis ik de hele omgeving uit naar leuke uitstapjes, campings, routes, restaurants. Maak hier een soort ‘roadbook’ van. Ik vind het zo jammer als ik thuis kom van een reis en bedenk dat ik zoveel mooie dingen heb gemist omdat ik ze niet wist. Op vakantie bepalen we wat we wel of niet gaan zien en doen. Dit jaar kan ik voor vertrek het Loire-gebied al zowat uittekenen, haha.
Geplaatst door: philip
, Datum:
01.06.2023 09:07
Hier precies hetzelfde. Rond kerst begint het al te kriebelen, en begin ik rustig aan al te zoeken. En nu is het al bijna zo ver. Begin komende week caravan ophalen, en volgende week weekend weg. Verheug me er echt op.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.06.2023 09:27
Ik maak ook altijd veel werk van de voorbereiding. Ter plaatse gaan we zeker niet alles "afvinken". We kijken waar we zin in hebben, maar de 3 of 4 dingen die echt bovenaan het lijstje staan doen we wel altijd. Soms blijft er best wat over van het lijstje met leuke dingen om te doen, maar dan zeggen we altijd: voor een volgende keer.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
01.06.2023 10:31
Wij zijn ook druk met de voorbereidingen. We gaan met mijn ouders een reis door Normandië en Bretagne maken. Ouders zijn 80+.
Zij met hun caravan en wij met de vouwwagen. Heb er zo'n zin in! Inmiddels alles geboekt, uitstapjes bedacht etc. Moeder is al druk aan het bedenken wat ze extra nodig heeft. Nou eigenlijk niet zo veel, want wij hebben zelf alles en gaan ouders ook een beetje vrijspelen wat de organisatie van eten koken betreft. En hun was mag ook met de onze mee enzo. We gaan ze een beetje ontzorgen, zij moeten vooral genieten.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.06.2023 10:43
@Sandra, wat een top idee om de "oudjes" te ontzorgen. Heel leuk. Zal ook wel anders naar dingen moeten kijken, zoals liever geen camping met terrassen etc (althans dat lijkt mij).
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
01.06.2023 10:54
@Hans
De campings waren al geboekt en toen kwamen we op dit idee dus alle campings gecontacteerd of ze nog plek hadden dicht bij elkaar. We gaan het ervaren. Mijn vader is nog zeer goed ter been en met de rollator kan mijn moeder heel goed uit de voeten. Hun grootste pluspunt is dat ze nog heel jong van geest zijn.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.06.2023 13:08
Ook hier zijn we van de voorpret, met name ikzelf hoewel de kinderen toch ook wel meedoen. In november al oriënteren op de mogelijke bestemmingen, campings aldaar opzoeken en tegen elkaar afwegen. Begin januari zijn onze vakanties altijd al bekend / akkoord en dan dus een keuze maken en boeken. En dan begint de voorpret pas echt, inderdaad, alles in de omgeving uitzoeken naar mogelijkheden. Geen planning of verplichting, maar puur op mogelijkheden. We zien daar dan tegen die tijd wel hoe en wat we willen.
Dit jaar voor het eerst onze pup mee (dan 1 jaar) en dus alles inclusief voorbereiding hier op afgestemd. Voortent was toch al aan vervanging toe, dus gelijk maar een grotere, gebied niet te warm, zwemgelegenheid ook voor de hond en veel wandelruimte in omgeving, hond vriendelijke camping, etc. etc.
In de meivakantie alles een weekje geprobeerd en prima bevallen, geen stress dus. Wel nog wat puntjes op de i's zoals een tafel die de hond mindermakkelijk omverloopt, grotere kast voor in de voortent en meer van dat soort luxe wensen.
Nog een paar weken wachten, dan mag de hut weer van stal en kunnen we bijna weg :-))
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.06.2023 16:57
Klinkt als gekkenwerk maar ik ben al vanaf oktober vorig jaar bezig met de voorpret. We hebben toen zelfs ook al de campings "moeten" boeken waar de voorkeur lag een zelfs toen hadden we al niet veel meer te kiezen.... Effin, zo langzamerhand ben ik weer wat aan het loeren op Google streetvieuw, ik houd er nl ontzettend van om de route al "te rijden" ik waan me dan meteen weer in franse sferen 😉 Daarnaast mail ik altijd wat office du toerisme's met de vraag of ze me wat brochures willen toe sturen per post (zo leuk ook, om een dik pak te krijgen en te lezen!) Vaak zitten er wel wat wandelroutes/kaarten bij dus ga ik daar weer ff op inzoomen met Google. Ik heb bij de 3 campings alvast onze plek nrs opgevraagd en ga dan via camping streetvieuw ff speuren of ik "ons" plekje dan zie..Kortom genoeg te doen nog 😉
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
01.06.2023 19:48
Mijn voorpret:maandag vertrekken met een pastasalade voor de avond en bolletjes voor 2 dagen. We gaan naar Frankrijk, maar waarnaar toe weten we nog niet. Kijk onderweg wel of ik iets weet te bedenken.
, Datum:
01.06.2023 23:04
Wat leuk zeg, zoveel reacties! En ook zo fijn herkenbaar 😀
Ook hier begint de voorpret al bij de keuze van de camping. En google streetview... yep, al even een stukje langs de route en genieten van mooie vergezichten onderweg.
En zo af en toe al weer wat nieuwe (makkelijke) campingrecepten uitwisselen met vrienden. Kneuterig, maar oh zo fijn!
, Datum:
11.06.2023 16:45
Zo, weer een vinkje kunnen zetten, want overnachtingshotel is geboekt. Fijn vooruitzicht, op 2/3 van de reis, dus de volgende dag hoeven we niet zo ver meer.
Met deze heerlijke temperaturen kan ik mij echt verheugen op m'n plekje in de hangmat uitkijkend over de glooiende velden.
En een guilry pleasure: nog een paar weken en dan begint de Tour de France 😀
Ik heb niets met wielrennen, maar dit brengt mij echt in vakantiestemming. Al die Franse dorpjes, de verre uitzichten, soms zelfs een bekende omgeving. Ik word er blij van!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
11.06.2023 23:01
Wij vertrekken vrijdag naar in ieder geval zuid Frankrijk maar waar weten we nog niet precies. Op de bonnefooi dus en hopelijk vinden we een lekker plekje op een echte Franse camping aan een rivier.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.06.2023 00:09
Moet lukken, toch? De enige vraag is of het daar net zo lekker warm is als hier:-)
Geplaatst door: Lotje19857
, Datum:
12.06.2023 15:11
Wij gaan vreemd deze zomer. Door omstandigheden kunnen we niet kamperen, dus een pension in Oostenrijk geboekt. Normaal gaan we altijd op de bonnefooi, daar heen waar het mooi weer is. Maar iets anders is ook leuk en ik heb er ook erg veel zin in! Al heel veel uitgezocht, spullen gekocht. Onze hond van bijna 1,5 gaat ook mee. Nog een week of 6 geloof ik aftellen.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
12.06.2023 15:56
Ook wij hebben dit jaar vroeg geboekt, en gaan naar La France. Eerst omgeving Milau en daarna de cote d’azur.
De voorpret lukt dit jaar niet zo goed, de start van dit jaar ( verlies moeder) en recent verlies van onze lieve trouwe hond hakt er behoorlijk in. Ik ben er niet zo mee bezig en zie best op tegen de lange reis, wat ik normaal nooit heb. Hopelijk komt t straks wel weer, we gaan pas begin augustus. Overnachten ergens in de buurt van Langres, op de bonnefooi, zal wel lastig worden in het zwarte zaterdag weekend,
Wil graag naar camping Langres municipal, en las dat je gewoon vroeg moet aankomen om een plekje te krijgen.
Ook al herfstvakantie geboekt, naar Engeland. Zoek nog een hotel in omgeving Duinkerken, mocht er iemand tips hebben;)
Nog niks gekocht voor de kampeervakantie, we twijfelen nog over een nieuwe luifel voor onze Eriba caravan, maar de levertijden zijn giga.
En noge even verdiepen in de tolbadge, lijkt me erg handig.
Succes allemaal met de voorpret
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.06.2023 19:18
De camping in Langres is een goede camping om op te staan om Langres te verkennen. Een mooi stadje met veel oude gebouwen. Het ligt langs de stadsmuur. Vanochtend om 11 uur was de camping al behoorlijk vol.
Dus ik weet niet of er in het hoogseizoen nog plek is aangezien hij nu al behoorlijk vol staat.
Het is in deze regio wel het beste weer in Frankrijk dus misschien dat het daar aan ligt.
De camping in Voisey staat ook behoorlijk vol op dit moment.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.06.2023 09:20
Eigenlijk heb ik het hele jaar voorpret.
Afgelopen mei naar de lot geweest ,had ik vorig jaar juni al geboekt.
In september gaan we 3 weken naar de aude,had ik ook al vorig jaar september geboekt.
De vakantie voor volgend jaar juni staat ook alweer vast.
Ben eigenlijk altijd met vakantie bezig,leuk om een airbnb te zoeken voor een overnachting.
En omdat wij altijd huizen huren,moet je er ook steeds vroeger bij zijn.
Er wordt al veel geboekt voor volgend jaar
Geplaatst door: Nika
, Datum:
14.06.2023 16:06
Dank Bert, goed om te weten. 11 uur zullen we nooit redden ;) maar misschien komt dat nu idd door het mooie weer daar.
We wachten af, en anders zoeken we een camping verder. Het is altijd lastig inschatten hoe laat je op bestemming bent op zo’n lange afstand.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
14.06.2023 17:00
Wij vertrekken over ruim 2 weken met de auto naar livorno in 2 dagen. Vanaf daar de nachtboot gereserveerd naar Sardinie.
Dan ruim 2 weken op de bonnefooi rondtrekken met een opblaastent.
2 jaar geleden hetzelfde in corsica gedaan en erg goed bevallen.
Ik ben wel in januari al begonnen met een route maken en de leukste campings.
We bellen een dag van te voren of er plaats is en anders zoeken we een andere