Camping wordt camperplaats!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Prudence
, Datum:
28.05.2023 13:29
Zo vervelend dat campings camperplaatsen worden! Alsof er al niet genoeg zijn! Zo jammer dit!!
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
28.05.2023 14:02
Is dat zo?
Hebt u een lijstje met die campings?
, Datum:
28.05.2023 15:25
Nee dat niet maar de camping in Chablis is daarom dicht voor caravans en tenten. Ik hoor en zie t vaker. Misschien heeft camping Frankrijk een lijst?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.05.2023 15:52
Oh, afgelopen zomer nog in Chablis geweest. Was gewoon gemengd. Wel waren er plannen om een speciale camperparkeerplaats naast de camping aan te leggen. Leek ons overdreven omdat het ook in juli niet vol stond, maar goed. Is het werkelijk zo dat de camping straks alleen nog maar voor campers is?
, Datum:
28.05.2023 16:24
Ja werd ons daar verteld en staatook bij camping Frankrijk.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.05.2023 17:26
Veel gemeentelijke campings moet geld bij, en zeker als er dan ook nog geïnvesteerd moet worden wordt het een lastig verhaal.
Er is echter een bedrijf, dat die campings overneemt en verbouwt tot goede camperplaatsen, zonder beheerder maar met betaalautomaat. Bedrijf verdient, de gemeente verdient er nog iets aan, de plaatselijke bakker verkoopt een paar broden extra en de camperaar kan er het hele jaar terecht ipv alleen de zomermaanden.
Heel veel winnaars dus met dit concept van camper-car-park, alleen de tent- en caravankampeerders hebben het nakijken. Maar er is goed nieuws: hetzelfde bedrijf haalt het trucje nu ook uit door campings campings te laten blijven. Als ik het goed heb heet die formule camping de mon village.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
10.06.2023 10:17
Veel toch heel nette campings dicht of in de ramsj gegaan. Dit was rond 2010 al een tendens die ik opmerkte. Dus wordt een ander verdienmodel bekeken of gaat het definitief dicht.
, Datum:
10.06.2023 12:19
@Johan @Tineke De info bij de Municipal in Chablis is wat verwarrend. Jullie schrijven dat het een camperplaats Mon Village wordt, maar Mon Village is een concept, waarbij de plek in het hoogseizoen een camping is, compleet met douches en toiletten, waar ook tenten en caravans welkom zijn. Buiten het seizoen is het sanitair gesloten en zijn alleen campers (net eigen sanitair) welkom.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.06.2023 14:34
Je kan er dan ook nog met de caravan op
Mits je ook hun card hebt, moet je maar willen
Voorzieningen zijn dan gesloten
, Datum:
10.06.2023 16:28
Daar heb ik ook lang tegen aan gehikt, bovendien is het systeem bij eerste gebruik niet echt duidelijk/klantvriendelijk. Maar goed, je hoeft op die kaart die eenmalig koopt voor ik meen 5 euro niet meer saldo te zetten dan de prijs van één overnachting
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
13.06.2023 10:39
Peter, ik begrijp dat jij er al gebruik van maakt? Heb je goede ervaringen ermee? Je schrijft dat het in 1e instantie ingewikkeld is. Waarom is dat? Kunnen mensen die de Franse taal niet erg machtig zijn er ook mee uit de voeten?
Ik heb eens op hun site gekeken en zie dat er al een 50+ campings (ook) voor caravan/tent zijn die zo werken. (in Frankrijk)
Wel jammer dat de traditionele municipal zo verdwijnt.
, Datum:
13.06.2023 11:08
Eerste paar keer kwam ik er toevallig voorbij, begreep het bord met de uitleg niet, vond het ook maar gedoe dat je eerst een pasje moest kopen. Daarna wileden we lichtfestival Le Puy-en-Velay bezoeken, en daar lag hun camperplaats op loopafstand. Op de website kwam ik er toen wel uit, ontdekte ook dat als ik dat pasje eenmaal had, er alleen maar het bedrag voor één overnachting op hoefde te zetten. Tja, het is heel onpersoonlijk, geen praatje meer met de gardienne van de Municipal, maar met werkt wel, de voorzieningen zijn doorgaans keurig in orde en met de camper kun je er het hele jaar terecht war de municipal vaak alleen in de zomermaanden open is.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
13.06.2023 11:34
Wij maken er gebruik van als we onderweg zijn vooral. Zetten er af en toe tien euro bij op, als je dan op reis gaat ben je merk je het niet in jouw portemonnee. Het is handig, er zijn mooie plekken bij. Helaas toen we in oktober terug uit Nederland kwamen en een plek zochten waren er 3 al bezet ivm het mooie weer op dat moment.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
13.06.2023 20:53
@Prudence, als je googled zijn er 3200 camperplaatsen en 11.000 campings in Frankrijk. Of het precies klopt weet ik niet maar nog genoeg keus voor jou!
, Datum:
14.06.2023 11:28
@Peter, bedankt voor je uitleg.
Wij kunnen met de caravan autark staan. Denk je dat je dan ook mag overnachten op zo'n "camping" buiten het seizoen?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
16.06.2023 21:31
Gewoon doen
Als je zo,n pas hebt
Alleen het sanitair is gesloten buiten het seizoen
, Datum:
16.06.2023 21:57
Op die plekken is geen personeel, dus ik denk niet dat er snel een probleem van gemaakt wordt. Zal een beetje afhangen van de plek of er ruimte is voor auito plus caravan. Niet overal zijn grote plekken, al heb ik ook plekken gehad waar je een lengte van 20 meter kwijt had...
, Datum:
16.06.2023 22:58
Bedankt voor de reacties. Ik vind het een interessant concept en ga zo'n pas aanvragen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.06.2023 23:33
@Peter,
Ik zie dat Camping Municipal du Serein in Chablis nu beheerd wordt door CAMPING de mon Village. Het is nog niet een camperplaats geworden.
We zien wel dat veel campings die door "CAMPING de mon Village" beheerd worden uiteindelijk wel alleen voor campers bestemd worden.
De laatste jaren zijn al meer dan 1000 municipal campings gesloten of camperplaats zijn geworden en dat gaat nog steeds door.
, Datum:
17.06.2023 00:40
We zien natuurlijk al jaren dat het aantal campings terugloopt, ook voor de komst camping-car-park. Veel Municipals in rustige gebieden kunnen gewoon niet uit de kosten komen. En elders ontdekken campingbazen dat ze veel meer kunnen verdienen als ze hun terrein vol zetten met stacaravans of andere verhuuraccommodaties.
Ooit vermeldde de FFCC-gids trots op de omslag dat ze 10.000 campings hadden. Denk dat je blij mag zijn als ze er nu nog 9.000 hebben, maar dan nog hebben ze zo goed als alle campings. Dus om een camping op de bonnefooi te vinden, blijft dat een goede keus.