Camping Rioclar, wie nog meer? Ervaringen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jiska1978
, Datum:
27.05.2023 10:03
Hallo allen,
Wij gaan dit jaar twee weken met onze kinderen 15/18 naar camping Rioclar.
Het lijkt me leuk om te horen of er nog meer mensen heen gaan.
En natuurlijk mag ook iedereen reageren die er al geweest is met leuke tips.
Groet, Roos
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.05.2023 12:09
, Datum:
28.05.2023 10:21
Hoi!
De reviews had ik natuurlijk al gelezen.
Ik vind het ook leuk om met mensen te kletsen die er ook heen gaan en wat voor uitstapjes er gemaakt kunnen worden etc
Geplaatst door: Adriaan
, Datum:
29.05.2023 20:38
Hoi Jiska,
Ik heb er jaren geleden 3 weken met de tent gekampeerd, heerlijke camping met enorm veel jeugd en faciliteiten voor hen. Er zit een out-door bedrijfje bij de ingang voor alle soorten sporten (meeste met water). Rij een aantal col's op, fantastische mooie bergritten/ook te doen met de racefiets.
Heb een fijne vakantie!!! Adriaan
Geplaatst door: Klapkar
, Datum:
29.05.2023 21:21
Hallo Jiska of nee Roos 😉
Wat leuk hè, die voorpret!
Wij gaan dit jaar ook naar Rioclar, heel benieuwd! Hopelijk klinkt het met de groep jongeren…onze pubers zijn 15 (jongen, dan bijna 16😉) en 13 (meisje) en dan nog een telg van net 9 jaar.
Wanneer zijn jullie daar? Wie weet treffen we elkaar!
, Datum:
29.05.2023 21:56
Hoi!
Bedankt voor jullie reacties.
Wij gaan van 29 juli-12 aug met dochter 18 en zoon 15.
Heel veel zin in en zo te lezen zijn er veel mooie en leuke dingen te doen.
Oh, Jiska is mijn tweede naam. Die gebruik ik vaak online. ;)
, Datum:
29.05.2023 22:15
Dan hebben we in ieder geval overlap! Wij zijn er van 17juli tot 4 of 5 augustus!
Benieuwd of er nog meer “forummers” komen???
, Datum:
31.05.2023 00:35
Hallo Jiska of nee Roos 😉
Wat leuk hè, die voorpret!
Wij gaan dit jaar ook naar Rioclar, heel benieuwd! Hopelijk klinkt het met de groep jongeren…onze pubers zijn 15 (jongen, dan bijna 16😉) en 13 (meisje) en dan nog een telg van net 9 jaar.
Wanneer zijn jullie daar? Wie weet treffen we elkaar!
, Datum:
31.05.2023 14:28
Hallo!
Hierboven staat wanneer wij er zijn.
Nog een kleine 2 maand en dan lekker op pad!
Rijden jullie in 1 keer of met overnachting?
Wij hebben een b&b net na Dijon geboekt.
, Datum:
01.06.2023 13:49
Hallo Roos,
Opeens staat mijn bericht van 29-5 er op 31-5 nog eens in! Wat vreemd…want ik heb t niet nogmaals gepost…
Ach ja…
We hadden inderdaad dus daarvoor al gezien dat we overlap hebben.
Wij hebben ook een overnachting, wat zuidelijker dan Dijon, maar we komen dan ook uit Limburg, dus mogelijk al wat winst doordat we snel over de grens zijn 😉
Als we de tweede rij dag de berg-etappe overwonnen hebben moeten we de vouwwagen nog (in ieder geval voor een deel 🫣) opzetten.
Jullie ook met eigen kampeer middel of hebben jullie een huuraccommodatie?
Groetjes!!
, Datum:
01.06.2023 20:38
Hoi!
Wij gaan dit jaar niet in onze eigen tent, we huren een mobile home voor het eerst.
Ben benieuwd!
We zijn ook nog nooit in de Alpen geweest dus er zijn vast veel mooie wandelingen te maken.
De kinderen willen graag paragliden en met name chillen met andere jongeren.
Misschien zien we elkaar idd nog. ;)
, Datum:
02.06.2023 11:55
Wat leuk! De twee “groten” bij ons hopen ook vooral op een leuke club leeftijdsgenoten om te chillen!
Misschien worden er camping overburen?! Wij hebben als ik t goed begrepen heb plek 68.
Vooralsnog hoop ik vooral op warm zonnig weer (🙈 als ik t daar nu zie…) en dan komt de invulling van de dagen vast goed!
Geplaatst door: ® Ikke80
, Datum:
02.06.2023 12:44
Leuk! Wij gaan van 22 juli tm 5 augustus. We huren een stacaravan. Onze kinderen zijn meisje 16 en jongen 14.
Ik hoop heel erg op aansluiting voor de kinderen, vorig jaar zaten we ook op een zogenaamde puber camping maar waren we erg vroeg in het seizoen en waren er enkel kleine kinderen. zo te lezen moet het dit jaar beter gaan.
Wat we gaan doen... wij houden erg van de natuur ontdekken, dus we hebben we omgeving online al flink uitgespit,
Op het lijstje staat nu:.
Wandeling lac verdet, col de la bonette, Cascade du torrent de la Blanche, cascade de pissoun, cascade de costeplane, lac du lauzet, gorges du bachelard en uiteraard serre poncon, misschien nog gorges de la meauge.
De sup gaat mee, en de fietsen.
Wat hebben jullie op de planning staan om te gaan bekijken?
, Datum:
02.06.2023 21:04
Hoi Klapkar,
Het weer is daar nu niet te best. ??
Het wordt vast we beter en zitten we daar met een lekker zonnetje.
Plek 68 ziet er op de plattegrond als een leuke plek uit! Wij hebben stacaravan nr 2 geboekt.
Ikke80,
Ik hoop dat jullie kinderen dit jaar wat meer aansluiting hebben. Onze ervaring is dat het op minder massale campings veel sneller gaat.
Leuk lijstje met activiteiten, ik zal het ook eens bekijken.
Gaan jullie met eigen kampeermiddel?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.06.2023 18:19
We zijn op 1 juni bij Camping Rioclar langs geweest om foto's te maken.
De camping was nog in de opstart fase en er waren nog diverse werkzaamheden gaande. Het zwembad was nog niet klaar en de nieuw waterglijbaan moest ook nog geplaatst worden.
https://photos.app.goo.gl/KpNGiSM2tSy9cgYw6
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
03.06.2023 18:25
Geplaatst door: ® Ikke80
, Datum:
04.06.2023 06:23
Leuk dat jullie foto s hebben gemaakt, ik hoopte er al op want zag op Facebook dat jullie in de buurt zaten.
, Datum:
04.06.2023 17:29
Oh Tineke en Johan! Wat fijn dat jullie daar geweest zijn en foto’s gemaakt hebben die wij nu kunnen bestuderen!!!
Dat is altijd 1 van mijn vaste voorbereidingsrituelen bij het uitzoeken van een camping en dan de zoektocht naar het ultieme plekje op de camping…
Dit jaar dus een gemis, maar we hadden eigenlijk ook niet veel keus meer en wilden voor de pubers toch graag hier naartoe.
Maar nu kan de voorpret echt beginnen met jullie foto’s!
Hopelijk zijn alle voorbereidingen gestaag verder gegaan en kunnen wij allemaal gaan genieten daar!
Dank!
, Datum:
05.06.2023 13:59
Wat ontzettend leuk om die foto’s te zien!
En helemaal super dat je de foto van nr 2 hebt. 👍
Zo leuk dit forum.
Klapkar en Ikke, volgens mij gaan we een fantastische vakantie hebben .🏕???
Geplaatst door: ® Fam. Zelle
, Datum:
22.06.2023 11:42
Rioclar vonden onze kinderen (destijds 11, 14 en 16) leuk. Is veel jeugd en die hangen bij het zwembad, sportveld en avonds langs de rivier. In de omgeving is genoeg te doen, maar je moet er wel een stukje voor rijden. Kartbaan paar minuten van de camping was leuk. (geen last op de camping). Wij zijn paar keer wezen zwemmen in Embrun, daar is wat meer toerisme.
Restaurant op camping is erg goed/leuk, aanrader.
Een tip die ik je nog wil meegeven... 's nachts kan het erg afkoelen daar! de eerste nacht zakte te temperatuur naar 7 graden toen wij er waren (eerste week augustus 2021)