Welk meer is het fijnste? Annecy of Lac Bourget? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anja
, Datum:
25.05.2023 19:15
Kan iemand hier een vergelijking van maken? Wij zijn bij geen van beide geweest maar willen deze zomer wel graag naar een van de twee.
Geplaatst door: harry
, Datum:
25.05.2023 22:08
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
26.05.2023 08:11
Haha.... die reactie wilde ik ook geven. Het Lac d'Aiguebelette is dan wel een stuk kleiner dan het Lac d'Annecy en het Lac du Bourget maar is wel het warmste natuurlijke meer van Frankrijk (door 7 wamwaterbronnen). In de zomer kan de temperatuur oplopen tot 28 gr.
Benzinemotoren zijn verboden, dus geen speedboten en jetski's maar wel roeiboten, fluisterboten en sup-boards.
Voor reuring, vertier en toerisme kun je beter naar de andere meren gaan; voor rust is het Lac d'Aiguebelette ideaal.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
26.05.2023 09:47
Het Lac de Annecy is goed ontwikkeld, met veel campings aan of niet zo ver van het meer. In het hoogseizoen is het er erg druk.
Van verschillende campings bij het meer van Annecy hebben we foto's gemaakt.
Het Lac de Bourget is minder ontwikkeld en er zijn minder campings.
Het Lac d'Aiguebelette is een kleiner meer, maar zeker de moeite waard. Er zijn diverse campings. Van vrijwel alle campings daar hebben we foto's gemaakt.
De foto's zijn te vinden on der de tab Video & Foto van de campingpagina's
Wij zijn nu bij het meer van Annecy en vertrekken morgen naar nu nog onbekende bestemming.
https://www.facebook.com/campingfrankrijknl
Geplaatst door: Jan57
, Datum:
26.05.2023 12:27
Omgeving Annecy is veel mooier dan de omgeving Lac d'Aiguebelette. Laatste vond ik zelfs saai. Bij Annecy ook mooi fietsen. De camping Curtulet aan Lac d'Aiguebelette ligt wel mooi maar geen prettige camping.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
26.05.2023 22:40
Je zou naar camping Le Coin tranquille kunnen gaan. Ligt redelijk centraal om alle meren in de omgeving te bezoeken.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
26.05.2023 23:00
Ik vond Annecy het fijnste (van alle drie). Een rondje om het meer van Annecy fietsen is bij het meer van Annecy een leukere belevenis, het stadje Annecy is gezellig. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Geplaatst door: bert
, Datum:
27.05.2023 10:37
Saint Croix vind ik toch wel het mooiste meer en omgeving.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.05.2023 14:40
Geplaatst door: frank
, Datum:
27.05.2023 18:13
Meer van Annecy extreem druk en daardoor toch wat minder naar ons zin gehad. Lac du Bourget stuk rustiger minder vertier maar Aix les Bains wel een fijne stad wat ons betreft. Als je niet voor allerlei wilde uitspattingen en luxe komt zou ik voor Bourget gaan.
Aiguebellette was de favoriet van mijn ouders, gezien de generatiekloof zegt dat wel genoeg lijkt me.
En ja als je zin hebt om nog wat door te rijden dan is lac de st Croix inderdaad een nog fijner meer en kan ik de camping bij st Croix sur Verdon aanbevelen
En als je wat minder ver wil rijden en ik er nog eentje in de groep mag gooien die wij ook erg fijn vinden dan lac de st Point in de Jura. Nog redelijk onontdekt, rust, natuur, aardige dorpjes, mooi gelegen campings aan het meer etc. Alleen is het water wel wat fris zeg maar.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.05.2023 12:58
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
28.05.2023 13:08
Wil je wat meer rust hebben dan is Lac de Bourget een optie. Het is daar nog niet zo toeristisch. In de omgeving kun je mooie tochten maken en Aix Les Bains is een gezellige stad met minerale bronnen en mooie zwembaden, leuke winkels en gezellige restaurants. Het is echt een kuuroord met een casine etc. Annecy is erg toeristisch, ook gezellig, vooral de oude stad en het meer is wat groter. Annecy vonden wij leuk om een dag naar toe te gaan en dan verblijven bij/rondom Aix les Bains.
Geplaatst door: Lotje19857
, Datum:
06.06.2023 18:33
Ik zou voor Lac d'Aiguebelette gaan. Ik vind het een van mooiste meren en heerlijk van temperatuur.
St. Croix is absoluut heel mooi, vaak al geweest, maar stuk kouder als Aiguebelette en het is een behoorlijk eind rijden.
Geplaatst door: Harry
, Datum:
06.06.2023 19:25
Camping le Ferrand im Lepin le Lac
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.06.2023 20:57
Het meer van Annecy vonden wij geweldig en wat meer te beleven en dat zorgt voor wat meer gezelligheid. Andere meren zijn ook heel mooi, maar wat minder reuring.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
12.06.2023 20:19
Wij vonden Annecy het meest ideaal. Je vraagt namelijk de vergelijking met Lac Bourget dus ik noem de andere niet. Lac d' Annecy heeft meer mogelijkheden qua campings, van luxe tot eenvoudig. Mochten jullie fietsen hebben is eigenlijk alles per fiets te bereiken zoals bakker en supermarkten. Rond het meer kun je perfect fietsen. Het is idd wel toeristisch maar vonden wij niet storend. Daarnaast ben je zo bij de Mont Blanc en diverse cols. Reserveren is een pre want de vorige keer hadden we geluk om op de bonnefooi te gaan. Lac Bourget is een stuk rustiger dus ook wat voor te zeggen mocht je daar voor kiezen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
21.06.2023 13:58
Ga je niet op een camping bij het
Lac de Aguibelette
Dan kan je nergens zonder betaling aan het meer geraken
Nergens geen vrije toegang als je een dag rit van af andere camping maakt
Op de camping zijn de mooiste plaatsen ,dus met uit zicht op of aan het water ingenomen door vaste bewoners
In het weeken zeer prominent aan wezig
Gezien de complete instalatie,s grote tafels bbq en tich stoelen
Was vandaag op Peupliers
3 mooie plekken vrij ,maar waren voor het weekend besproken
Wilde er een week a 10 dagen gaan staan
Maar dat ging alleen op plekken waar we dat niet wilde,helaas omgeving en het Lac zijn mooi
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.06.2023 14:54
@Lotje, een stuk kouder...maar nog steeds gemiddeld zo'n 25 graden! Echt niet koud dus! Wel ver rijden...
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
22.06.2023 08:02
@Labrador: vanaf de campings aan het meer is het water gewoon vrij toegankelijk.
Wat de plekken direct aan het water betreft: ja, die zijn meestal bezet of gereserveerd. In plaats van Les Peupliers had je beter naar de buurcamping Ferrand kunnen gaan. Niet druk en er zijn nog genoeg plekken dichtbij/met zicht op het water vrij.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
22.06.2023 11:41
Ferrand zal best leuk kunnen zijn
Echter het grote gesloten hek
Met daar boven de woorden
Camping privé
Nodigden niet uit om ff een ronde over de camping te doen