Wel/niet overnachten.... wat zouden jullie doen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
03.01.2023 09:12
Laatste paar jaar overnachten wij eigenlijk niet meer en rijden we (vroeg in de nacht vertrekkend) in 1x naar onze vakantiebestemming. We rijden allebei met vouwwagen, maken voldoende stops en is ons afgelopen jaren goed bevallen. Zitten dan meestal rond de 1000km.
Echter, dit was bijv. naar Millau (geen gekke route) of op de route de Soleil.
Echter, komend jaar gaan wij naar Volonne (via Grenoble).... zijn een keer eerder die kant op geweest; naar Castellane en wat ik vooral herinner is dat het laatste stuk (vanaf Grenoble) echt wel flink wat tijd in beslag nam..... Nu hoeven we wat minder ver, maar volgens mij is het toch ook nog wel een flink lastig stuk naar Volonne; of valt dat mee? Het is qua km's ook wat verder (bijna 1100).
Ik neig heel erg naar weer overnachten (chambre d'hote o.i.d.) maar ergens zit er ook nog wel een twijfel......
Omdat we vouwwagen nog op moeten zetten willen we ook niet pas om 17u bijv aankomen op camping...... liever op tijd....... zodat we op ons gemak.......
Hebben jullie tips/ideeen/hoe zouden jullie dit doen?
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
03.01.2023 09:31
Wij zijn zo ie zo van voorstander van een overnachting, simpel hotel op de route , en dan ben je rond de middag op je bestemming, Is echt een aanrader.
Geplaatst door: Jac
, Datum:
03.01.2023 09:59
Gewoon een overnachting nemen, dan rij je al bij voorbaat heel de weg rustiger en heb je de andere dag bij aankomst ruim de tijd voor het opzetten van vouwwagen.
Neem je géén overnachting dan zit je met gekromde tenen in de auto van "redden we het wel..... oh jee, een file......verdorie, een obstakel, dus oponthoud......!!!
Je hebt vakantie dus neem vanaf huis al dat gevoel én de rust !!!
Hoever is het ná Grenoble ?? Anders neem ie daar een overnachting, is een leuke stad om nog even door te lopen.
Fijne en rustige reis én vakantie !!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
03.01.2023 10:12
Naar Zuid Frankrijk deden wij altijd met een overnachting. De eerste dag de meeste kilometers maken, en dan de tweede dag het laatste stukje. Lekker op tijd op de camping om een plekje te zoeken en de vouwwagen op te zetten. Overnachten deden wij altijd in de vouwwagen op een camping, maar wij hadden wel een snelklapper die in 10 minuten slaap klaar stond. Nu met de caravan doen we het anders, nu doen we er vaak 4 of 5 dagen over, blijven we onderweg nog ergens een paar dagen hangen.
Geplaatst door: conny
, Datum:
03.01.2023 10:53
Op 2/3 van de route lekker een (eenvoudige) overnachting, goede nachtrust/ontbijt en fit het laatste stuk. Bijtijds (veilig) en minder moe aankomen !
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.01.2023 11:03
Ik zou dan toch voor een overnachting kiezen. Je hoeft dan nu ook niet zo vroeg te vertrekken en dat scheelt echt qua vermoeidheid en dat is wel heel lekker hoor.
Volonne is overigens wel weer iets korter dan Castellane.
, Datum:
03.01.2023 11:35
@Marike,
Idd... Volonne is wel dichterbij dan Castellane, maar volgens mij rijd je al wel een stuk rustiger ivm klimmen en dalen.... dat is vanaf Grenoble toch al of .....?
Geplaatst door: Kokkie
, Datum:
03.01.2023 11:41
Gewoon overnachten.. Ergens tussen Lyon en Grenoble. Het laatste stuk Grenoble - Volonne duurt zo'n 4 uur, via D1075 of 5 uur via N85. Bochtig over passen.
Wij gaan al jaren naar deze regio en overnachten om en nabij Lyon. Vertrekken dan om 07:30 daarvandaan en zijn dan omstreeks 13:00 op onze eindbestemming.
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
03.01.2023 12:31
Tip, de hotels van BB.com zijn erg goed
Geplaatst door: Rob
, Datum:
03.01.2023 20:07
Het is (flink) om, maar als je het van onderen benadert, via de a51, rijdt je wel meer snelweg. Ik weet alleen niet hoveel verder het is, maar als als je snelweg rijden ontspannend vind, is dit een optie. Vanuit Nederland natuurlijk nog steeds een overnachting plannen, maar je hebt nu de keuze uit "campings langs de snelweg".
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.01.2023 21:13
@ ikke, klopt vanaf Grenoble gaat het allemaal al langer duren. Wij zijn 2 jaar geleden naar Castellane gegaan en vanaf Grenoble was het 4.5 uur rijden met caravan (incl pauzes). Het was wel rustig rijden op de dag dat wij daar reden (wij reden dat stuk op een maandag). Naar Volonne is toch wel uurtje korter. Je zou inderdaad ook kunnen kiezen om om te rijden via A51 zoals Rob zegt. Dit rijdt gemakkelijker!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
04.01.2023 13:39
Als je via de A51 rijdt is het wel een mega eind rijden. Je moet dan eerst de route soleil helemaal afrijden en dan het drukke stuk bij Aix en Provence en dan pas ri. Sisteron. Overnachten is beter. Vanaf Grenoble is het wel een mooie route maar wel paar uurtjes sturen.
, Datum:
05.01.2023 14:13
Een paar jaar geleden zijn wij ook naar Castellane geweest dus ik heb wel zoiets in mijn hoofd zitten van.... het is bochtig/heuvelachtig e.d. vanaf Grenoble. Maar hoe lang we er toen precies over hebben gedaan; dat weet ik natuurlijk niet meer :-)... weet wel dat we op een gegeven moment bordje Sisteron hebben gezien, maar.........
Maar adhv jullie reacties houden we maar uurtje of 4 aan voor dat stuk.......
In mijn herinnering hebben we toen 4.5 uur gedaan naar Castellane, maar ja... voor hetzelfde geld was het 5 uur - weet het echt niet meer whaha haha
Stel als we net als andere jaren begin van de nacht beginnen met rijden... naar Grenoble is gauw uurtje of 11-12 (afhankelijk wat je tegenkomt onderweg)... tenminste, dat denk ik... afgelopen 3 jaar naar Millau iedere x over 1050km zo'n 11.5 uur gedaan. Grenoble is voor ons 950km...... dus ga even uit van 11-12 uur (met de nacht rijden) en dan komt er nog uurtje of 4 bovenop... da's 15-16 uur....... dat vind ik echt TE lang.... uurtje of 11-12 vind ik wel de max :-)..... en daarbij... dan kom je echt eind middag/begin avond aan; dan alles nog opzetten.... ppppffff... niks voor mij.... dus ik ga eens zoeken voor overnachting!!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.01.2023 18:47
Geplaatst door: bert
, Datum:
05.01.2023 22:25
Ik zou gewoon in 1 keer rijden. Anders moet je twee keer je vouwwagen opzetten of je vouwwagen onbeheerd achterlaten tijdens de overnachting.
Wat ik niet begrijp is dat je deze vraag stelt, terwijl jezelf het antwoord geeft op je vraag?
Geplaatst door: conny
, Datum:
06.01.2023 12:03
Er zijn toch meer mogelijkheden om te overnachten ( zie vorige reacties) .
, Datum:
06.01.2023 12:44
@bert,
We overnachten zeker niet in de vouwwagen..... dat is "teveel" gedoe ook met onze 2 honden :-)... we hebben wel een "snelklapper" maar... ik vind het voor 1 nacht echt wel te veel... en als allebei de kids nog meegaan dan moet er ook nog tentje enzo opgezet worden..... dan kiezen we liever voor een chambre d'hote of evt. hotel.
Denken nu een hotel gevonden te hebben.. bij Grenoble-minuutje of 10 van snelweg af met parkeergarage (afgesloten)...... dus dat zou ideaal zijn....
Geplaatst door: bert
, Datum:
06.01.2023 14:25
[ je vouwwagen onbeheerd achterlaten tijdens de overnachting. ]
Er zijn inderdaad meer mogelijkheden tot een overnachting. Daarom schreef ik het bovenstaande. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Je zal de eerste niet zijn waar de vouwwagen s morgens verdwenen is. Dus kies waar je je vouwwagen veilig kan stallen.
Geplaatst door: fam smits
, Datum:
08.01.2023 14:46
wij kiezen altijd voor overnachting veel relaxter
we zijn vorig jaar naar veynes geweest en overnacht op Camping Aux Rives du Soleil
wij vinden het laaste stuk dat je de snelweg afgaat tot de camping
val altijd tegen naar een dag sturen en je weet nooit hoe de dag loopt
en als je moe ben nog de vouwwagen helemaal op zetten is ook best een klus
Geplaatst door: Alex
, Datum:
09.01.2023 15:16
Wij overnachten altijd met de vouwwagen als we richting Dordogne rijden. Net onder Parijs, wel zo relaxed. Gewoon op een camping, in de vouwwagen. Zetten alleen het slaapgedeelte op en maken een looppaadje in de wagenbak. We laten de vouwwagen liever niet achter op de parkeerplaats van een of ander vaag hotel, en kijken graag 's avonds naar de sterren ipv naar de hotelplafond, in een bed waarvan je niet weet wat ervoor in gelegen heeft. Nee hoor, lekker in ons eigen 32 jaar oude vouwagentje.