Pubers op camping Le Glandasse (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: CS
, Datum:
22.11.2022 16:07
Hallo,
Ik heb een vraagje over Le Glandasse in Die en dan speciaal over het toelaten van pubers.
Wij zijn hier al.eerder geweest en onze pubers hadden het hier erg leuk. Voor ons aanleiding om volgend jaar nogmaals te gaan. Nu had ik een reservering gemaakt en kreeg een bericht vd eigenaar dat er weinig pubers zullen zijn. Dit zou te maken hebben met problemen die er de afgelopen 2 jaar hebben plaatsgevonden met de pub en politie. Dit wil de camping niet meer. Hierop heb ik gevraagd of hiermee bedoeld wordt dat er maar een maximaal aantal pubers worden toegelaten tot de camping? Hier krijg ik alleen er zullen niet veel pubers zijn. Voor mij blijft het wat vaag en twijfel ik of het dan wel een goede keus gaat zijn.
Is er iemand op dit forum die hier iets van weet? Waren er problemen de afgelopen 2 jaar en klopt het dat er minder pubers worden toegelaten?
Alvast bedankt voor de reactie.
Geplaatst door: Stellies
, Datum:
22.11.2022 19:28
Vreemd zeg!
Wij hebben gereserveerd met 3 (wij en onze zoon van dan 14) Zijn oudere broer van dan 18 gaat wel/niet mee. Ik had plan om op later moment extra persoon bij te boeken mocht hij toch besluiten mee te gaan.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.11.2022 20:04
Wat een vreemde reactie inderdaad. Heb je online gereserveerd? Lijkt mij toch niet dat je nog na de online reservering zo’n reactie krijgt.
Genoeg pubers in ieder geval te vinden op de camping! Zie ook laatste meningen bij verschillende sites, allemaal positief!
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
22.11.2022 22:19
Wij hebben ook geboekt, met een veertien jarige. Niets over bovenstaande gehoord.
Geplaatst door: CS
, Datum:
23.11.2022 07:40
Bedankt voor de reacties.
Wij zijn wel een groot gezin met pubers van 16 tot 19. Maar goed andere jaren geen problemen ervaren. Iig heb ik de boeking bevestigd en hopelijk vinden ze genoeg aansluiting zoals andere jaren.
Geplaatst door: Stellies
, Datum:
23.11.2022 16:55
N.a.v. dit forumbericht heb ik toch ook nog maar even gemaild...ik moest toch nog even vragen welke plek het nu definitief is geworden.
Ik kreeg vanmiddag mail terug dat als onze andere zoon(van 18) toch ook meegaat, we dit voor vertrek even via mail moeten doorgeven, dan boeken ze hem bij.
Verder niks over wel/geen pubers enz.
Ohja, wel de plek..we hebben nr 86
, Datum:
23.11.2022 22:03
Dat is een mooie ruime plek met voldoende privacy 👍🏕?
Geplaatst door: Suzan
, Datum:
02.12.2022 16:49
Wij hebben vandaag geboekt na eerder ook al contact te hebben gehad met de eigenaren. Wij gaan met onze zoon van 16 jaar en ze hebben ons ook niets hierover verteld.
Wij hebben plek nr. 16
Geplaatst door: Ehro
, Datum:
27.12.2022 20:11
Ik ben helemaal nieuw op het forum maar toch wilde ik even op dit bericht reageren. Ik kom al jaren op Le Glandasse, eerst als puber en later met mijn eigen gezin. Wij zijn in 2021 waarschijnlijk voor het laatst op deze camping geweest. Het lijkt er idd op dat de camping eigenaresse steeds meer problemen heeft met jongeren op de camping. Het ging zelfs zover dat zij ‘S avonds laat met een megafoon met sirene de camping overliep om de campinggasten te wijzen op de ellende die “onze” jongeren veroorzaakten (terwijl er niets aan de hand was). Ook hingen er bij de receptie briefjes met een waarschuwing voor de gendarmerie, de jongeren zouden teveel onrust veroorzaken in het stadje Die zelf. De camping was echt altijd heel erg leuk en relaxed voor jongeren (samen ‘s avonds Die in of kampvuur aan de Drôme). Maar in 2021 was dat leuke en relaxte er echt wel af voor de pubers. Zover ik weet is het alleen de eigenaresse die deze hetze aan het voeren is, haar echtgenoot is een prima man!
, Datum:
27.12.2022 20:24
Tegenwoordig kunnen we niet meer onze eigen verantwoording nemen en leggen we de schuld bij andere neer (in dit geval de campingeigenaar).
De campingeigenaar gaat dit echt niet zomaar doen. Blijkbaar is er overlast geweest door de jongeren….ouders zouden in dit geval juist de kinderen moeten aanspreken. Op die manier zijn jongeren gewoon welkom en is er niets aan de hand en wordt het voor iedereen een mooie vakantie in 2023.
, Datum:
27.12.2022 20:44
Mijn kinderen zaten gewoon bij de chalet (13 en 15) en ik heb altijd zelf ook voor deze camping gekozen omdat ik een hekel heb aan zeer lawaaierige campings. Dit heeft niets te maken met verantwoording nemen. Puur en alleen het vertellen van mijn ervaring van ons laatste bezoek terwijl ik al 15+ x op deze camping ben geweest en dit nog nooit heb meegemaakt daar. Er werd altijd strikt gehandhaafd op rust na 22.00uur. De camping eigenaar surveilleerde altijd op de camping om de wat luidruchtige pubers bij terugkomst uit Die te wijzen op hun volume, wat helemaal prima was. De reactie vd eigenaresse vorig jaar was ronduit overspannen en heel apart te noemen.
Geplaatst door: tentje
, Datum:
28.12.2022 17:35
Ehro, wat een zure reacties van jou na al die mooie je vakanties die je hebt gehad op Le Glandasse, je doet Pierre er echt tekort mee door dit op deze manier te delen. Pierre en Veronique doen echt allebei heel erg hun best, dit verdienen ze niet.....
Voor de mensen die door dit topic twijfelen, Le Glandasse is een fijne camping voor jong en oud.
ps. ik was er ook in de tijd van de briefjes over de jeugd en nee ik heb er geen last van gehad, en ja ik hou ook van rustige vakanties. Ik heb alleen maar meer respect gekregen voor hun vak.
Geplaatst door: Jiska1978
, Datum:
28.12.2022 18:35
Ik sla uit me aan bij Ehro.
Wij waren er ook in 2021 en hebben dezelfde incident gezien met Veronique.
Ze was helemaal niet aardig tegen pubers.
En er zal echt wel het één en ander zijn voorgevallen maar dit was echt niet oké.
Pierre daarentegen was een hartstikke leuke en behulpzame man.
Wij hebben overigens wel een hele leuke vakantie op Glandasse gehad.
Geplaatst door: RB
, Datum:
30.12.2022 14:02
Tja dan is uw e-mail zeer waarschijnlijk beantwoord door de eigenaresse Veronique. Een aparte vrouw met een moeilijk karakter die niks, maar dan ook echt niks wil horen of zien van Nederlandse jongeren. De pubers van de Franse kampeerder worden door haar volledig uit de wind gehouden. De jongeren hebben het onderling super gezellig hoor.
, Datum:
07.01.2023 22:20
Zure reactie is zeker niet de bedoeling. Ik vind Pierre ook een fantastische campingbeheerder. Werkt kei en kei hard en heeft alles tip top op orde. Ik reageerde alleen op de vraag over de pubers. Voor senioren en gezinnen met wat jongere kinderen is het een hele fijne camping. Ik zou de camping dus ook zeker aanraden. Ik heb echter het idee dat Veronique idd de nl pubers liever niet meer ziet komen.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
09.01.2023 17:07
Ik vind het juist heel netjes van de beheerder dat ze je hier op wijst! Ze zullen problemen gehad hebben met jeugd, en willen er nu minder op de camping. Wilje dus heel veel jeugd, moet je misschien een andere camping kiezen, of anders genoegen nemen met minder jeugd.
Ik kan niks over de laatste jaren zeggen, is al langer geleden, dat we er met jeugd waren.
, Datum:
10.08.2023 18:55
Terugkomend op dit bericht, onze vakantie zit erop. We hebben een geweldig leuke vakantie gehad met onze puber. Hij heeft het erg naar zijn zin gehad. Er waren genoeg 15 jarigen. Voor de mensen die er nieuwschierig naar zijn, we hebben ook heel veel oudere jeugd naar de pub zien gaan. Dus dat is onveranderd. We komen al vier jaar op La Glandasse en het beleid is wel wat strakker na 22.00 moet het stil zijn. Dit is wel wat lastig voor de jeugd die elkaar graag wil ontmoeten op de camping behalve de rivier is er niet echt een goede plek voor hen oo de camping om gezellig met elkaar te kletsen en lol te maken. Dat was voorheen dus anders
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
11.08.2023 16:41
Bedankt dat je dit nog even terugkoppelt. 22:00 is ook wel vroeg.
Wij waren vorig jaar op Chasteuil Provence en daar was het ook officieel dat het om 22:00 stil moest zijn. Rond 22:30 kwam een medewerker van de camping naar de jeugd die dan nog naar een hangplek naast de camping konden. Er was een afdakje gemaakt maar volgens onze meiden was het naast het riool.
Jammer is het wel het lijkt of er steeds minder plek voor deze jeugd is. Ook in Nederland is het lastig om iets te vinden.
, Datum:
12.08.2023 11:00
Leuke camping dus voor pubers/ jeugd (en ook voor ouders). Oudere jeugd gaat naar de pub en overdag tot 22:00uur kunnen zij zich goed vermaken op de camping en is het daarna stil voor de ouders en gezinnen met wat jongere kinderen….ideale camping. Vaak is het belangrijkste voor jeugd dat er wat leeftijdsgenootjes zijn waar ze mee kunnen optrekken.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.08.2023 23:01
Het is iets wat ik vaker zie gebeuren, en ik wil graag een positieve kijk delen. Soms transformeert een camping zich tot een plek die vooral aantrekkelijk is voor tieners - en dat is op zichzelf best leuk. Gedurende een aantal jaren lijkt alles goed te gaan, totdat er helaas wat overlast en vernieling ontstaat, vaak veroorzaakt door een aantal van deze tieners. Het vraagt veel inzet van de camping om alles in goede banen te leiden, en begrijpelijk ook omgaan met zorgen van andere gasten en soms zelfs inwoners van het nabijgelegen dorp.
Uiteindelijk bereikt iedereen zijn grens, en dat geldt ook voor campings. Het is begrijpelijk dat sommige campings zich genoodzaakt voelen om maatregelen te nemen om overlast te voorkomen. Dit kan best lastig zijn. Het inhuren van extra beveiliging of begeleiding vergt namelijk extra inzet en financiën, wat niet altijd wenselijk is.
Je zult merken dat er campings zijn waar ouders vriendelijk gevraagd wordt om een overeenkomst te ondertekenen waarin ze begrijpen welke regels gelden en waarin ze zich verantwoordelijk stellen voor het gedrag van hun kinderen. Dit helpt om ervoor te zorgen dat iedereen een prettige ervaring heeft. Ook zijn er campings die bij de reservering vragen naar de leeftijd van de kinderen en aangeven dat tieners niet passen binnen de doelgroep van de camping.
Uiteindelijk draait het om een balans vinden. Het is begrijpelijk dat jongeren een leuke tijd willen hebben tijdens hun vakantie, en het is fijn als campings daar ruimte voor kunnen bieden. Tegelijkertijd is het van belang dat we begrip tonen voor de eigenaren en beheerders van de camping, die hun best doen om voor iedereen een aangename omgeving te creëren. Het is mogelijk om onze puberende kinderen een beetje meer begeleiding te geven, zodat we met z'n allen kunnen blijven genieten van campings die zowel jongeren als anderen een geweldige ervaring bieden.