Camping Costa Brava met jeugd (16-20 jr) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Joanne75
, Datum:
21.10.2022 13:16
Las Dunas staat op het lijstje inderdaad. En een aquapark is altijd leuk om een keer te doen, er zitten er wel meer in die regio volgens mij, ook in Zuid Frankrijk wel.
Is er bij la Brasilia trouwens een leuke boulevard op loopafstand? Of toch overal de auto voor pakken?
Geplaatst door: Karin
, Datum:
21.10.2022 15:51
Le Brasilia is een van de mooiste campings waar ik ooit geweest ben. Zelf niet gestaan maar wel meerdere keten op bezoek geweest. Er is geen boulevard op loopafstand, dat moet echt met de auto. Argeles is goed te doen en heeft dit wel. Le Brasilia is zo compleet dat je in feite de camping niet af hoeft. Super animatie voor alle leeftijden maar voor het huren van een accomodatie zo vreselijk duur in het hoogseizoen.
, Datum:
21.10.2022 16:18
Ik vrees ook dat ‘ie erg duur is (en dan kan ‘ie weer van het lijstje af….).
Sowieso zijn campings (met huuraccommodaties) erg prijzig geworden de laatste jaren.
Maakt het ook lastig om een lijstje met opties te maken als je nog geen prijzen weet…
(Kijk net voor de grap even bij Allcamps voor Le Brasilia. Begint bij zo’n beetje ruim ca. 3600,= en de duurste caravan is ruim 6.600,= !!!!! voor 2 weken hoogseizoen/bouwvak.
Tis bijna lachwekkend, wie betaalt dat in godsnaam voor een camping).
Rechtstreeks via camping nog geen prijzen bekend.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
21.10.2022 17:29
Geplaatst door: Car2
, Datum:
21.10.2022 17:33
, Datum:
21.10.2022 18:18
Dankjewel voor de tip! Helaas zit de stacaravan al vol in onze periode….of althans maar voor 6 dagen beschikbaar dus dat wordt ‘em niet. Jammerrrr
, Datum:
21.10.2022 18:54
Wij zijn zelf naar L'Oasis geweest in Bacares. Daar was in 2019. Grote camping waar nog een andere camping Californië naast ligt en samen 1 eigenaar heeft. Wij waren daar in het voorseizoen, juni , en toen was Bacares echt uitgestorven. Nog geen restaurants open terwijl dat in Argeles dus wel was. Geen idee wat een caravan huren daar kost. Onze safaritent was in vergelijking met andere aanbieders echt goedkoop. 19 nachten voor nog geen 1000 euro. In het hoogseizoen is het daar wel echt heel populair. 1 heel groot voordeel, diverse supermarkten en top bakker op wandelafstand. Prachtig groot breed schoon strand. Leuke weekmarkt en leuke uitstapjes in de omgeving.
, Datum:
24.10.2022 09:05
Dankjewel voor de suggestie. Even snel gekeken, ziet er best prima uit maar wel erg oude reviews op Tripadvisor. Camping wordt niet op het forum niet veel genoemd volgens mij?
, Datum:
24.10.2022 12:30
Ik vond het lastig beoordelen want wij hadden bijvoorbeeld eigen sanitair. Het zwembad was echt schitterend en daar is inmiddels nog een hoop aan veranderd. Verder hebben wij wel eens wat gedronken op het terras maar meer ook niet. Nogmaals, wij zaten er in de 3 weken voor start hoogseizoen en het was erg rustig wat niet gebruikelijk schijnt te zijn. Er werd een grote kermis opgebouwd die open zou gaan op de zaterdag na ons vertrek. De regio daar is wel super om te fietsen.
, Datum:
24.10.2022 13:18
Ik vond het lastig beoordelen want wij hadden bijvoorbeeld eigen sanitair. Het zwembad was echt schitterend en daar is inmiddels nog een hoop aan veranderd. Verder hebben wij wel eens wat gedronken op het terras maar meer ook niet. Nogmaals, wij zaten er in de 3 weken voor start hoogseizoen en het was erg rustig wat niet gebruikelijk schijnt te zijn. Er werd een grote kermis opgebouwd die open zou gaan op de zaterdag na ons vertrek. De regio daar is wel super om te fietsen.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
25.10.2022 14:00
Toen onze kinderen nog meegingen hebben wij op Las Palmeras, Las Dunas en La Balena Allegre gekampeerd. Onze voorkeur, maar ook die van de kinderen, is La Balena Allegre. De camping is langgerekt en zo ook het strand. De tieners op Las Dunas en La Balena ontmoeten elkaar op het strand of in de discotheek.
Toevallig zijn we vorig jaar in september nog op Las Palmeras geweest, net als tig andere senioren ;) Fijne camping maar ik zou hier niet zo snel met pubers naar toe gaan.
, Datum:
09.11.2022 20:44
Nou, we waren erover uit: de voorkeur ging uit naar L’Amfora.
Meteen ‘s morgens zodra de dag van boeking openging om 7.30 uur (!) een boekingsaanvraag gedaan en inmiddels bericht dat deze geannuleerd is :( :(
Niet normaal, al op de eerste dag alle huuraccommodaties vol in de periode dat wij moeten gaan (bouwvak helaas).
Echt balen. Nu weet ik het weer niet. Las Dunas is de andere optie, maar ik vrees dat die echt gewoon veel te duur wordt. Die lag qua prijs al boven Amfora, maar de prijzen zijn enorm gestegen, zo lees ik op Internet (echt zomaar 400 euro méér).
Ik wil niet naar La Ballena maar ook die is zowat vol in onze periode (of nog een accomodatie van dik 4.400,= voor 2 weken. Koekoek.
Dus….iemand nog tips?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
10.11.2022 17:19
Wat verder rijden maar kijk eens naar camping Valldaro of Bella Terra.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
10.11.2022 20:01
Kijk ook eens bij bijv: Vacansoleil en Eurocamp. Daar heb je nu vroegboekkorting en het voordeel is ook nog eens dat je op de meeste campings elke dag kunt aankomen en vertrekken. Dus je kunt gewoon op bijv maandag aankomen. Je hoeft ook niet per week te boeken dus je kunt ook per halve weken boeken ipv hele weken.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
11.11.2022 10:22
Camping La Chapelle in Argeles sur mere is goed betaalbaar en ligt direct bij Argeles sur Mere waar de jeugd gemakkelijk heen kan. Gehoord dat het een mooie camping moet zijn er ook voldoende (Nederlandse) jeugd is op de camping. Camping bestaat uit enkel huuraccommodaties.
, Datum:
12.11.2022 22:43
Bij meerdere reisaanbieders is het inderdaad vroegboekkorting. Maar ja, ik heb nu geen idee welke campings geschikt zijn.
La Chapelle heb ik vorig jaar ook bekeken, maar vond de reviews toch wel wisselend. Laatste reviews op Tripadvisors zijn wat verouderd, en een recente reactie is dat er niks te doen is voor jeugd 12-15 of ze moeten van de camping af. Uiteindelijk vorig jaar te twijfelachtig en er dus niet voor gekozen.
Mijn lijstje met opties is nu leeg…. Was blij dat ik ‘er over uit was’ , maar is de camping al volgeboekt binnen enkele uren, bizar gewoon.
Of het is inmiddels onbetaalbaar geworden met huuraccommodaties van ruim 3500 tot 5500 euro (of nog meer). En dan komt de overnachting, benzine, tol en eten/drinken er nog bij.
Geplaatst door: ® Holly18
, Datum:
12.11.2022 23:46
Mijn ervaring is dat de prijzen van de organisaties juist vaak hoger zijn dan de prijzen van de camping zelf. Wij hebben het afgelopen jaar op Le Brasilia gecombineerd. We konden voor 10 dagen reserveren via Le Brasilia zelf, en de overige nachten hebben we toen geboekt via Al Fresco. Al Fresco gaat dit jaar verder als Eurocamp, maar de prijzen vind ik behoorlijk pittig. Via Le Brasilia hadden we een chalet Sud geboekt en die kan ik erg aanbevelen. Keurig netjes, met een gedeeltelijk overdekte ruime veranda. En de prijs is nog redelijk. Le Brasilia is echt een topcamping zoals al eerder is aangegeven. Je kan ook eventueel met een pontje naar Canet en Roussillon, maar de laatste terug naar de camping vertrekt om 22.00. Je moet ook nog wel eerst een stuk lopen naar het pontje toe. We zijn eerder ook op camping Le Soleil in Argeles geweest. Toen ook veel Nederlandse jeugd en ook aan het strand, maar ook niet op loopafstand van Argeles sur Mer. Le Soleil ligt wel naast het Lunapark wat geluidsoverlast met zich mee kan brengen. Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar camping Les Rivages in Millau of camping De l' Arche in Anduze. Beide campings zijn geschikt voor oudere jeugd en liggen in een mooie omgeving. Allebei ook aan een rivier en vlakbij een leuk plaatsje. Vanuit Anduze zou je eventueel een dag naar Montpellier en/of Avignon kunnen. Strand is op ongeveer een uur rijden. Succes met het maken van een keuze.
, Datum:
17.11.2022 14:36
Le Brasilia vind ik eventueel nog een optie inderdaad, mits betaalbaar. Stacaravan Sud is helemaal prima. Ik zie ook soms inderdaad dat het via de camping voordeliger is dan via organisaties. Eurocamp vind ik sowieso al duur. En voor deze camping dus ook.
L’Arche trekt me niet zo. Tevens komt die ook al boven de 3.000,= uit én alleen van zaterdag-zaterdag te boeken wat we liever vermijden.
Camping les Rivages heb ik ook nog openstaan, maar hoewel het forum hier er altijd enthousiast over is, heb ik toch twijfels. Het zwembad lijkt me erg klein in het hoogseizoen en is ook maar een rechte bak in feite.
Kun je bij de rivier wel fatsoenlijk zitten, gezien de grote stenen? Waterschoenen wel hard nodig denk ik? De stacaravans zien er wel prima uit, al hebben ze geen overdekt terras maar een aparte pergola . Zonder airco zijn ze redelijk geprijsd, maar met airco ook alweer bijna 3.300,=.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
17.11.2022 15:33
Mocht je keuze op le Brasilia vallen dan is het wel zaak er vroeg bij te zijn. De ervaring leert dat deze camping, zeker in het seizoen, gelijk volgeboekt is. Vele trouwe gasten (wij ook) komen ieder jaar terug en nemen een optie voor het volgende jaar. Reserveren is mogelijk vanaf 28 november a.s. Bij deze camping kun je ook eens denken aan Venue Holidays. Deze heeft hier ook stacaravans; https://www.venueholidays.com/nl
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
17.11.2022 16:12
Heel andere omgeving dan dat je eerst zocht, maar wie weet vindt je het wat: camping Eurosol in Saint Girons Plage, aan de westkust van Frankrijk. Wij gaan voor de 4e keer, onze pubers, 19 en 17 jaar, gaan heel graag nog eens mee! Er is veel jeugd dat overdag en in de avond elkaar vinden. Heb je vragen mail me gerust.