Camping Costa Brava met jeugd (16-20 jr) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Joanne75
, Datum:
11.10.2022 14:19
De spaanse Costa Brava is een optie voor de volgende zomervakantie hier. Helaas niet zo'n mooi spaans forum als hier, dus ik stel de vraag toch even hier.
Welke campings met zwembad (evt. glijbaan) aan de Costa Brava zijn geschikt voor ons? Wat we zoeken is vooral iets waar de jeugd (zeg rond de 16-20 jaar) makkelijk aansluiting vindt onderling en er 's avonds iets gezelligs ondernomen wordt. Welke campings zijn nu populair voor die jeugd in deze leeftijdsgroep? Want ze willen hier beiden nog met ons mee op vakantie maar treffen wel graag leeftijdsgenoten op vakantie, vandaar.
Direct aan het strand heeft de voorkeur, maar een pendelbusje is ook oke.
En een gezellig plaatsje of boulevard op loopafstand voor ons als ouders is heel fijn. De omgeving kennen we verder niet, nooit geweest, dus als er leuke dingen in de omgeving zijn dan gaan we dat graag ontdekken. Barcelona staat uiteraard al op het lijstje dan.
Wie weet er iets?
Geplaatst door: patricia
, Datum:
11.10.2022 14:40
Las Palmeras, behalve de glijbanen.
Geplaatst door: J
, Datum:
11.10.2022 17:19
Las Dunas en l’Amfora in St. Pere Pescador.
Denk wel dat het daar erg druk is in het hoogseizoen. Wij waren er een aantal jaar geleden in juni en toen was het heerlijk.
Strand direct aan de camping, ruime plaatsen, zwembad met glijbaan, restaurant, barretje op strand.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
11.10.2022 20:58
Wij hebben dit jaar op camping Amfora gestaan. De camping is zo groot dat je van de drukte eigenlijk weinig merkt! Het viel mij in ieder geval reuze mee. Onze ervaringen waren zeer positief! Onze meiden van 13 en 15 hadden fijne aansluiting maar dat gelde ook voor de wat oudere jeugd weet ik van kennisen die er al jaren komen.
Volgend jaar staat Camping Bella Terra op het programma voor 8 dagen. Daarna 8 dagen Camping Trois Vallees in de Pyreneeën.
, Datum:
12.10.2022 10:59
Dankjulliewel.
Las Palmeras en Bella Terra vind ik te ver, dat gaat echt richting 1400-1500 voor ons.
L’Amfora ziet er wel mooi uit. Kan alleen geen prijzen van huuraccommodaties vinden? En is dit alleen rechtstreeks via de camping te boeken?
En is er ook iets van avondanimatie/muziek/shows?
Las Dunas ook mooi, maar daar lees ik uit reviews dat je niks mag bij het zwembad en erg strenge badmeesters. Vind ik dus wat minder.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
12.10.2022 12:56
, Datum:
12.10.2022 15:51
Hhmmm….die heb ik ook bekeken maar de reviews zijn nogal wisselend….
Ik kwam Sandaya Cypsela nog tegen, iemand daar bekend mee ? Is dat iets, qua jeugd enzo? Leuke winkeltjes, boulevard op loopafstand?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
12.10.2022 17:10
Amfora heeft geen hoogstandjes kwa shows maar animatie is er verder wel veel aanwezig. Veel campings hebben hun tarieven nog niet bekend gemaakt dat doen ze pas als hun boeking systeem open gaat.
Geplaatst door: PIERRE
, Datum:
15.10.2022 08:47
Camping emporda in l estartit mooie camping mooi zwembad leuk stadje mooie boulevard ligt wel 1 kilometer van het strand maar is nog betaalbaar in het hoogseizoen
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.10.2022 10:34
Castel montgri in estartit, heeft een trei tje naaar 't. Strand
, Datum:
16.10.2022 14:21
Castell Montgri scoort maar een 5.7 op Zoover en de laatste recente reacties zijn van het kaliber “doe het niet”. Dus dat vind ik niet echt aanbevelingswaardig. Daarnaast lees ik over betalen voor de ligbedden bij het zwembad, dat vind ik echt belachelijk. Voorkomt vast handdoekje-leggers maar ik ga echt niet naar een dure camping en dan nog moeten betalen om aan het zwembad te kunnen liggen. En ja, kan ook naar het strand maar ik wil gewoon beiden kunnen doen als ik er zin in heb.
Dus dank voor je tip, maar helaas.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
17.10.2022 10:07
, Datum:
18.10.2022 10:04
Las Palmeras heb ik ook bekeken, maar die ziet er wat rustiger uit, geen glijbanen in het zwembad. Het lijkt me dat dit wat minder aanspreekt bij pubers.
En de bedden zijn erg krap in de huuraccomodaties, maar 135 cm.
Tot nu toe spreken l'Amfora en Las Dunas me het meest aan (als ik kijk qua geschiktheid voor jeugd). Maar volgens mij mag je op beide campings niks in het zwembad van balletje gooien oid?
Trouwens: tips eventueel voor andere geschikte campings aan de kust in Frankrijk of Italië ook welkom hoor. Als je denkt: dit is dé camping: dáár moet deze TO heen !
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.10.2022 10:55
- Camping Le Brasilia in Canet en Roussillon. Wel gelijk boeken, want het is een prachtige gewilde camping
- Camping Le Soleil in Argeles sur Mere
- Camping La Balena Allegre 2 (naast Las Dunas)
- Camping International de Calogne of de naastgelegen camping Cala Gogo in Platja d’Aro. Geen spectaculaire glijbanen, maar wel op loopafstand van het gezellige plaatsje (20-30 min lopen)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.10.2022 11:00
Argeles sur mere (Frankrijk), Estartit en Platja d’Aro (Spanje) is wel heel gezellig voor de jeugd om daar ook wat te drinken en in de avond naar toe te gaan.
Bella Terra in Blanes lijkt mij ook geschikt. In Blanes komen veel Nederlanders en het oude gedeelte van Blanes is ook erg gezellig.
, Datum:
20.10.2022 11:20
Dankjewel Marike.
La Brasilia ziet er inderdaad erg mooi uit, al zijn de glijbaantjes wat kinderachtig voor de oudere jeugd. Hij scoort wel erg goed en is echt mooi, hou em even in achterhoofd. Maar ik vraag me wel af of daar dus nog wel wat oudere jeugd te vinden is, dat kan ik lastig teruglezen.
La Ballena Negra staan kennissen van ons dus daar ga ik liever niet heen. En Cala Gogo lees ik ook nogal wisselende reviews over. De andere camping spreekt me niet zo aan.
Camping Bella Terra in Blanes is wel weer net een stukje verder rijden, maar scoort wel erg goed in de reviews; vrijwel allemaal positief. Ook top dat direct aan het strand zit én je daar op loopafstand naar het centrum/winkeltjes kunt of met een treintje. Maar: ik lees niets over een plek voor de jeugd om samen te komen?
Ik zie mijn pubers van dan 16 en 19 nog niet zelfstandig samen naar het centrum gaan en daar maar rondsjouwen en maar zien wie je tegenkomt. Dat past niet bij ze.
Zij spreken het liefst op de camping af met een groep om dan gezamenlijk iets te gaan doen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
20.10.2022 16:48
Gaan je pubers in een strakke zwembroek naar het zwembad? Dat is de regel in Frankrijk.
Straks heb je Franse camping uitgezocht met zwembad + plus uitdagende glijbanen en de pubers liggen alleen op het strand, want willen niet in ballenknijper lopen.
Misschien de pubers zelf ook mee laten beoordelen bij campingkeuze.
Geplaatst door: ® Holly18
, Datum:
20.10.2022 17:12
Wij zijn de afgelopen twee jaar naar Le Brasilia geweest. Echt een fantastische camping. Onze zoon van 19 was ook dit jaar nog met ons mee. Er is genoeg oudere jeugd aanwezig om aansluiting mee te maken. Er wordt veel op de camping georganiseerd en in de avond kunnen ze naar de club op de camping zelf. Het zwemadgedeelte is mooi, maar de glijbanen zijn inderdaad niet spectaculair. Voor de jongens niet onbelangrijk, ze mogen hier een zwemshort aan als deze maar niet te lang is. De camping ligt direct aan het strand en in de omgeving is genoeg te zien en beleven. Dag naar Barcelona is goed te doen en Carcassonne is ook een aanrader. Canet en Roussillon vinden wij zelf niet het leukste plaatsje, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Enige nadeel, Le Brasilia is zo populair dat het echt heel lastig is om een plek te bemachtigen. Mocht je hier willen reserveren dan is het raadzaam om dit jaar op 28 november stipt om 09.00 uur te reserveren, zeker voor het hoogseizoen.
, Datum:
20.10.2022 18:35
Mijn pubers vinden zo’n strakke zwembroek inderdaad niks. Maar ik heb ook gezegd dat dat nu eenmaal zo is in Frankrijk (als we daarvoor kiezen) en dat ik zo mijn best doe iets geschikts voor hun te vinden dat ik dáár niet ook nog es rekening mee ga houden. So be it.
In de praktijk…..lagen we afgelopen jaar inderdaad meer op het strand door o.a. de zwembroek die dan niet aan hoefde maar ook omdat het zwembad vrij klein was en je er niks mocht (geen balletje gooien, beetje klooien enzo) dus dat was toch wel saai. En alleen een keer van de glijbaan was dan toch wel eentonig als er verder niks kon.
Dus daar zou la Brasilia dan hier wel mee scoren haha. Het was even zoeken maar in het reglement staat inderdaad dat een korte zwemshort wel is toegestaan.
Weet ook niet of ie betaalbaar is hoor, ik ga echt geen bijna 4.000,= (of zelfs meer) neerleggen voor 2 weken op de camping. Dus dat is ook even afwachten als de prijzen beschikbaar komen, bij de andere organisaties is deze camping meestal vrij duur.
Maar of balletje gooien wel mag? Mag op steeds minder campings is mijn indruk.
Ja, tis wat met die populaire campings, wij moeten die maandag bijv. gewoon werken hoor áls we voor die camping zouden kiezen. En er zijn genoeg mensen die nog niet eens weten wanneer ze vakantie hebben, dus die vissen dan altijd achter het net. Maar goed, da’s weer een andere discussie.
Daarom goed om wat opties van leuke campings in Spanje/Zuid Frankrijk (of elders) te hebben, dan kunnen we wat prijzen vergelijken en als de ene gewenste camping al vol is hebben er nog een paar anderen op het lijstje.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
20.10.2022 19:40
Las Dunas is al genoemd. Die is heel geschikt voor pubers e.o. jongeren, disco bij de camping.
Je zou ze kunnen trakteren op een dagje Aqua park, als compensatie voor beperkte vrijheid bij het campingzwembad. Een zwembad is ook om te zwemmen 😀.
Eventueel samen met campingvrienden. Jullie hun brengen of halen en andere ouders de andere rit laten doen.
Aqua park is bij Rosas.