Drukte op de campings in september (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anja
, Datum:
08.09.2022 23:06
Zomaar een vraagje....
Wie is er nog in Frankrijk en hoe zit het met de drukte op de campings?
Wij zitten nu in de Elzas en kregen afgelopen zondag bij de 5e camping gelukkig nog een klein plekje om voor 1 nacht te staan met onze caravan. De volgende dag konden we een ander plekje krijgen. Maar iedere dag opnieuw het bordje complet voor campers aan de poort en nog 5 of 6 plaatsen vrij voor tenten of caravans (150 plekken).
Normaal reserveren we nooit (we gaan altijd op de bonnefooi in september), dit hebben we nog niet eerder meegemaakt (voorheen vaak Drome, Ardeche, Provence, omgeving Frejus).
Speelt dit op dit moment ook in andere gebieden?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.09.2022 08:10
Wij zijn net terug uit de ardeche, 6 Sept, en daar was het geen probleem. Camping was erg leeg.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
09.09.2022 08:37
Dit verbaast mij niet. Wij hebben hetzelfde meegemaakt in het voorseizoen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
09.09.2022 09:02
OP 6 campings gestaan. Heel rustig. We staan altijd op eenvoudige campings, vaak municipals.
Bij Argeles sur Mere is het wel heel druk, veel drukker dan andere jaren.
Geplaatst door: conny
, Datum:
09.09.2022 10:57
Wij zijn net terug van een week Vogezen (JP Vac. in Le Tholy), chalets vol, camping veel lege (prachtige) plekken , omgeving nog heel gezellig. Aanrader !
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
09.09.2022 12:44
Staan op Gallo Romain in Barbieres. Nog voldoende plekken en zalig rustig. In vorige topics kwamen vaak ergernissen over blaffende honden op de camping, komen en gaan van campers etc.
Hier helemaal niks waaraan je je kunt storen.
, Datum:
09.09.2022 13:09
Idee, ik kom naar jouw camping met de camper en neem de hond mee.
, Datum:
09.09.2022 13:20
Ivo welkom met hond en camper want je denkt mss dat ik wat tegen camperaars en hondenbezitters heb. Dat is allerminst waar. Hier staan ook wel een paar campers en hebben gasten ook wel een hondje maar het is hier zalig rustig zonder geblaf en af en aan rijden.
, Datum:
09.09.2022 16:41
Het was slechts een grapje
Geplaatst door: Jan
, Datum:
09.09.2022 19:23
Wij staan in Serignan plage. Camping is redelijk vol, maar strand is heerlijk rustig.
, Datum:
09.09.2022 21:47
Jan
Is er nog voldoende plaats op Beausejour en is het op de camping lekker rustig mbt lawaai
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
10.09.2022 08:57
Ik ken de situatie nu in september niet, maar in juli zag je ook hele grote verschillen. En dat hangt af van de locatie. Wij stonden op de camping in Epinal en daar kwamen nieuwe mensen aan die 4 of 5 campings vol hadden aangetroffen in Gerardmer (bij de meren die je daar hebt). "onze" camping in Epinal was voor hooguit 50% bezet, ligt op loopafstand van een aardige stad, er is een (klein) zwembadje en een leuk soort lounge terras. Dus niets mis mee voor mensen die van rust houden of met kleine kinderen. DE tip is dus vooral te kijken naar andere gebieden en plaatsen dan plekken waar mensen op een kluit zitten. Ik denk overigens dat na half september je juist wel naar de plekken toe moet waar het in de zomer druk is, omdat daar dan nog wel wat leven in de brouwerij is in de omgeving. Hoewel, als je gaat om bijvoorbeeld een leuke stad te bezoeken of alleen wil wandelen maakt dat ook niet echt uit natuurlijk.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
10.09.2022 11:18
Van 27 augustus tot 9 september met tent en een paar nachten in huuraccommodatie verbleven op Le Village des Meuniers in Dompierre les Ormes; ongeveer halfvolle, gezellige bezetting. (Prachtige, groene camping).
Sinds gisteren in huuraccommodatie op Les Hautes Prairies in Lourmarin; de kampeerplekken zijn +/- halfvol. De accommodaties ook +/- halfvol.
Op beide campings kampeerders uit diverse landen.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
10.09.2022 12:14
@Jan56
Op de camping is geen animatie meer. Wel hoor je ‘s avonds muziek van de naastgelegen camping maar dat is niet hinderlijk. Er is nog plaats genoeg. Er komen en gaan elke dag wel nieuwe campers en caravans.
Geplaatst door: Vakantieganger
, Datum:
10.09.2022 14:36
Wij zijn in de Dordogne, vlakbij Perigueux. Camping denk ik 1/3 vol vrijwel alles Nederlanders en een verdwaalde Belg. Sfeer is gezellig maar je merkt wel dat het seizoen op z’n einde loopt, amper animatie, campingwinkel bijna leeg en brood alleen nog op bestelling. Het voelt niet heel gastvrij, personeel lijkt er al wel een beetje klaar mee. Gaan normaal in juni, doen we volgend jaar ook weer.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.09.2022 10:18
@Vakantieganger, denk dat veel mensen juist heel blij worden dat er (vrijwel geen) animatie is :). Maar ik herken het wel een beetje dat bijvoorbeeld eind juni een hele goede periode is, ook t.o.v. september. O.a. doordat het dan veel langer licht is.
, Datum:
13.09.2022 17:12
@jan.
Nog best druk op Beausejour. Nog maar paar plekjes vrij.
Plaats 326
Geplaatst door: Annies
, Datum:
13.09.2022 20:44
Vorige week in de Ardèche gestaan. Camping was denk ik voor 1/3 bezet. Huuraccommodatie wel vol. Geen animatie meer op de camping. Heerlijk rustig gehad. Prima.
Deze week en volgende week bij Grimaud. Strandcampings staan echt helemaal vol. Zelfs al bordje complet gezien. Wij staan niet aan het strand maar wel op een camping. Geen animatie meer, vinden wij helemaal niet erg. Huuraccommodaties redelijk tot bijna vol.
Voor ons een fijne periode.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
13.09.2022 21:22
Staan op camping vlakbij Honfleur....om 16 u was de camping COMPLET !!!
Geplaatst door: Toon
, Datum:
16.09.2022 19:07
Vandaag aangekomen in Marseille Plage. Meerdere Acsi campings aan het einde van de dag complet. Winkelstraat nog bijzonder levendig.
Camping Beach Garden zou 25 september sluiten maar ivm de drukte en reserveringen is de datum doorgeschoven