Doorreiscampings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
21.09.2022 18:43
Dat campers terecht kunnen op serviceplaatsen betekent niet dat ze niet op campings mogen staan natuurlijk.
Ik begrijp sowieso niet dat overlast wordt toegeschreven aan mensen met een camper.
Voor mijzelf zit de overlast van doortrekcampings vooral in het lawaaierig vertrekken van mensen en het slordig achterlaten van de voorzieningen. Maakt voor mij niet uit wie dat doen. Sommige mensen met tenten, caravans, vouwwagens of campers doen dat nu eenmaal. Zijn hebben geen boodschap aan de nachtrust van een ander of degene die na hen komt in het sanitair.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
21.09.2022 19:03
Helemaal eens, Sandra. Misschien al eerder gelezen dat wij dit jaar voor het eerst een camper hadden gehuurd. Om het 'ns te proberen. En op 12 campings geweest. Nergens langer dan 2 nachten. En ik weet 100% zeker: nergens overlast veroorzaakt voor wie dan ook. Nooit (te) vroeg weg, nooit laat aangekomen, nooit iemands uitzicht 'geblokkeerd' en overal stond het ding binnen 5 minuten op de plek zonder een kwartier met een mover (ook gezien) de caravan heen en weer te steken of rammelgeluiden van tentstokken of gehamer om 50 haringen de grond in te krijgen.... Daar wel een paar keer vanop gekeken op een camping: mensen die om 7.30 de tent afbreken, veel gerammel van stokken, klappende autodeuren etc. Wij zeiden toen maar tegen elkaar: nou, in ieder geval gaan deze mensen weg... En dat er voor campers ook speciale overnachtingsplekken zijn: wij hebben daar bewust niet voor gekozen, omdat het niet ons ding is. Niet gezellig, geen sfeer: voor ons geen vakantie. Nee, dan gewoon kleine campings waar persoonlijke aandacht voor elkaar is, de plekken voldoende groot om iedereen de ruimte te gunnen etc. Of we het nog een keer doen? Weten we nog niet. Het was om een keer te proberen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.09.2022 19:33
Duidelijk dat jij gewoon je mening geeft @RonnyS. Zelfs 3 keer!
@S@ndra helemaal mee eens!
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
21.09.2022 22:38
@Carolien@1 Sommigen zijn nu eenmaal hardhorig vandaar… 🤷???😄
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.09.2022 17:12
@hans030: niet alle camperplaatsen over één kan scheren. Zeker in Nederland zijn heel veel camperplaatsen gewoon kleine campercampings met gastvrije eigenaren en gasten waar je gezellig praatje mee kunt maken.
, Datum:
22.09.2022 20:12
Over één kam, bedoelde ik...
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
23.09.2022 20:12
Ik verbaas me over dit onderwerp, heb me eigenlijk nog nooit geërgerd aan mensen met campers, caravans, tenten, vouwwagens of wat dan ook, waarom zou ik ook?
Ieder komt toch met zijn/ haar materiaal op een camping om vakantie te vieren!!
En als ze de volgende dag weer vertrekken, ook goed. Zonde van je vakantie om je te ergeren.
Het enige wat ik mij kan herinneren en echt heel naar vond, was vorig jaar, toen onze Spaanse buurvrouw haar zoontje van een jaar of 9 een enorme klap in zijn gezicht gaf, de tranen schoten in mijn ogen!
Ik heb niets gezegd, spreek geen Spaans, maar ik denk dat mijn ogen genoeg zeiden.
, Datum:
23.09.2022 23:37
Snap je gevoel. Had je met om het even welke nationaliteit kunnen overkomen, maar goed.
Ik verbaasde me in Spanje dan weer over dat het tot middernacht vaak een boel kabaal was, ook doordat ze daar heel laat eten en luid praten. Maar om middernacht was het stil...
Geplaatst door: GeBe
, Datum:
26.09.2022 12:49
Nog nooit in meer dan 40 jaar kamperen ons zo geërgerd, dat we de betreffende camping verlaten hebben. Dit jaar voor het eerst. Er kwam een Nederlandse tot camper omgebouwde vrachtwagen pal voor ons staan. Meneer kwam nog wel even zeggen dat hij ons uitzicht zou blokkeren. Mevrouw vond het wel heel vervelend voor ons. De camping was nog niet voor de helft vol, dus meer dan voldoende andere plekken. Dat zei ik ook tegen hem, maar hij wilde alleen deze plek. Helaas bleef hij niet 1 of 2 nachten, maar een week. Dat werd ons te gortig, het was alsof we tegen een flatgebouw aankeken. De camper stond precies op de scheiding. Daarom zijn we de volgende ochtend vertrokken en hebben nog met veel plezier op een andere camping gestaan. Het zou zo maar kunnen dat deze mensen voordat ze met deze camper reisden nog nooit gekampeerd hadden. Want onze ervaring is dat mensen niet je uitzicht gaan blokkeren. Dat doen we zelf ook niet.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
26.09.2022 16:01
Waarom ben je zelf dan niet van plek veranderd?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.09.2022 18:55
Gebe, heel vervelend maar waarom het probleem niet bij de receptie aangekaart of zelf een andere plek genomen? NB. helemaal eens dat dit de omgekeerde wereld is, maar soms is het helaas zo dat je als nette burger beter 'een straatje om kan gaan'. Overigens ook ergens onderweg een soort vrachtwagen als 'camper' gezien. Toen dacht ik al: hoe doen die dat qua plek op de camping.
, Datum:
26.09.2022 20:39
Dat was ook het voorstel van de beheerder om een andere plek te zoeken toen we hem wezen op de grote camper bij onze plek. Dat vonden wij de omgekeerde wereld. Voor ons was dat geen optie.
, Datum:
26.09.2022 23:34
Tja, je huurt (pak 'm beet) 100 vierkante meter en dan gebeurt er daarnaast iets dat je niet aanstaat. OK, niet leuk, kun je je vreselijk boos over maken, maar als je dan een alternatief aangeboden krijgt en je slaat dat af, heb je volgens mij vooral jezelf...
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
27.09.2022 08:05
@GeBe, nee dat is geen omgekeerde wereld. Elke plek die jij niet hebt gehuurd is vrij voor een andere kampeerders om te huren. Dat er nog voldoende andere plekken zijn en het jou niet aanstaat dat ze naast jou staan, wil niet zeggen dat die ander dan maar ergens anders moet gaan staan.
Maar ik snap je gevoel wel, ik zou er ook van balen, maar ja wij zien er ook zo gezellig uit dat iedereen naast ons wil staan :) :) Wij trekken in zo’n situatie gewoon verder, dat is het voordeel van op de bonnefooi rondtrekken. Naar een andere plek op de camping verhuizen zouden we niet zo snel doen.
, Datum:
27.09.2022 08:44
En dat is precies wat wij gedaan hebben. Verder trekken en onze vakantie niet laten bederven. Natuurlijk weten wij ook dat er op de plek voor ons iemand kon gaan staan. Dat was ook helemaal niet erg, ware het niet dat dit een enorme camper was.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
27.09.2022 17:39
Ik vind het behoorlijk asociaal wanneer je met je grote camper bewust iemands zicht brutaal verstoord terwijl er nog zat andere plaatsen vrij zijn.
Waarschijnlijk ben ik te braaf maar ik houd rekening met andere kampeergasten.
Misschien moet ik de volgende keer ook gewoon de kortste weg nemen naar het toilet.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
28.09.2022 08:53
Dat is asociaal. Maar het lijkt erop dat dat gedrag meer en meer voorkomt. Op een bijna lege camping komen wij terug van een wandeling. Onze zitset is verplaatst en de nieuwe buren staan een stukje op ons terrein. Ja anders kregen we de caravan er niet in zeggen ze. Plek was groot, caravan niet. Kijk daar heb ik dus een hekel aan. Uitzicht was weg.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
28.09.2022 10:57
Ja.....mensen die over je plaats lopen grrrrr soms zo langzaam zodat ze alles even kunnen bekijken . Wij maakten dit mee op onze laatste camping ( vorige week) Was een veld, dus geen afgebakende plaatsen en achter dit veld was het toiletgebouw. . Dan neem je dus de kortste weg tussen de caravans door ipv 10 meter verder te lopen via een pad......grrrr
Gelukkig maken we dit alles vrijwel nooit mee. Zoeken ook altijd kleine campings uit zonder toeters en bellen. En gaan nooit in hoogseizoen.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
01.10.2022 10:30
Zo wordt elke camper eigenaar weer over een kam gestreken. Wij bezitten sinds 11 jaar een camper en hebben geeneens een schotel oid. Onze vakantie is een combi van camping en camperplekken, er zijn hele mooie camperplekken. Als we langer dan een paar dagen op een camping willen staan zoeken wij er een uit in een stadje met alle voorzieningen. Waar ik mij juist zorgen over maak is dat er steeds meer campings overgaan op houten hutjes...huisjes...vaste tenten enz. Daar lees ik nooit iets over.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
01.10.2022 11:15
Ach, iedereen kampeert op zijn eigen manier, met diverse kampeermiddelen, korter of langer, in hoogseizoen of buiten het seizoen en op allerlei soorten campings. In al die jaren dat we kamperen heel veel genoten én nog. Wel is er heel veel veranderd, veel meer luxe op allerlei gebied, maar ook inderdaad, steeds meer huisjes en mobile homes. In Frankrijk zijn zeker 4000 campings verdwenen, ik vergelijk de aantallen als ik een nieuwe FFCC gids koop. Kamperen is geven en nemen en wat rekening houden met elkaar, maar niet iedereen doet dat. Soms verbaas ik me ook. Hoe kan het sanitair zo smerig zijn, zeker buiten het seizoen, met alleen maar ouderen en wat gezinnen met kleintjes? Ook stonden we in het voorseizoen op een zeer rustige camping met 70 plaatsen. Vier plaatsen waren bezet en iedereen stond ver uit elkaar. Je werd gewekt door de vogeltjes en het leek net een park. Groot was onze verbazing en heel eerlijk, ook onze ergernis, toen we terugkwamen van een uitstapje. Vlak naast ons en ook nog precies op de grens van de plek, had een Nederlands koppel een joekel van een vouwwagen opgezet. Weg ons vrije uitzicht, we zijn na twee dagen maar vertrokken. Een plek is nu eenmaal een plek, ook al is de camping zo goed als leeg. Asociaal vonden we wel dat zij hun auto op een lege plek zetten, zodat niemand naast hun kon gaan staan. Met verbazing vroegen we ons af, waarom ga je zo dicht op andere mensen staan als er zoveel plaats is?