Doorreiscampings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
12.09.2022 16:50
Ook wij hebben dezelfde afweging gemaakt bij de keuze voor een nieuwe caravan: voldoende ruimte en comfort, maar tzt eventueel te trekken door een e.v. Onze keuze is gevallen op een Eriba Feeling 442. Deze caravan een een lage luchtweerstand en is voldoende ruim voor twee personen.
Groet Jaap.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
12.09.2022 18:45
Tot 2030 duurt nog 8 jaar!! Mensen alsjeblieft, geniet NU!! Later kan zomaar niet komen!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.09.2022 19:45
Dat doe ik ook maar via een andere weg, maar om nu een hoop geld uit gaan geven aan iets waar je over 8 jaar niks meer aan hebt.
Sommige mensen geven 80000 of meer aan een camper uit.
Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te zien wat er in 2030 met dieselauto's gaat gebeuren.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.09.2022 23:21
Wij ervaren (gelukkig) ook geen last van campers.
Ik moet wel zeggen wij kamperen in het hoogseizoen en op campings waar wij staan, staan nauwelijks campers.
Ik vind een camping met veel (grote) campers wel een stuk ongezelliger dan een camping met caravans, vouwwagens en tenten (zorgt voor meer sfeer).
Een vriend van ons werkt overigens bij een caravan- camperzaak en het schijnt zo te zijn dat opvallend veel mensen van een camper naar een caravan overstappen, omdat ze erachter komen toch op de plaats van bestemming de vrijheid van een auto willen hebben en men wel wil trekken naar verschillende plaatsen, maar ook soms wat langer dan 1 of 2 nachten op een plek willen verblijven. Daarnaast is een caravan veel goedkoper dan een camper (ook qua onderhoud) en heb je wel de luxe van een camper. Ik kan mij er wel wat bij voorstellen en het is dit jaar (en afgelopen jaar) dus een opvallende trend zei hij.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
13.09.2022 08:54
Hier ook een caravan die net zo snel staat als een camper. Met mover, dakluifel en airco. Groot voordeel: meer leefruimte en altijd de auto ‘los’ bij je.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
13.09.2022 13:13
Camperen of caravannen is een gevoel. Allebei anders maar ook allebei leuk. De argumenten voor of tegen zijn dan ook niet objectief en ook is het één niet perse duurder of goedkoper dan het andere omdat dit per situatie enorm kan verschillen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.09.2022 15:17
Groot voordeel camper, je hebt niet perse een camping nodig er zijn veel plekjes beschikbaar
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
14.09.2022 12:04
Ja dat is maar net hoe je zelf bent. Wij zouden persoonlijk liever op een camping staan. Al was het alleen al om de faciliteiten die je daar hebt (restaurant, wasmachine, broodservice, douches) en wij houden wel van wat reuring om ons heen. Die camperplaatsen zien er niet altijd even gezellig uit.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
14.09.2022 13:39
Dus telkens na 2 nachten vertrekken is overlast? Wij hebben geen camper maar een caravan en blijven tussen de 1-3 nachten op een camping en gaan dan verder. Niet 's morgens vroeg maar pas na het ontbijt, zo rond 10 uur. Tegen 15 uur zoeken we de volgende camping uit. Is het leuk dan blijven we meerdere nachten, zo niet, dan vertrekken we de volgende ochtend.
Had eigenlijk niet het idee dat dit als overlast wordt ervaren door andere kampeerders.
Over de andere discussie, wij hebben vorig jaar onze zware caravan, Knaus Südwind 500, ingeruild voor een Eriba Nova Light 465. Compact en lichtgewicht en klaar voor een toekomstige EV.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.09.2022 01:08
Ieder zijn meug, zou plezierig zijn als we ieder gunnen dat hij op zijn eigen manier in plaats dat we ons overal aan ergeren. Zonde van je energie.
Zelf heb ik ooit een caravan gehuurd en vond ik het zeer vermoeiend rijden. Maar als je vier weken op dezelfde camping blijft is dat leed te overzien en is een caravan inderdaad een stuk goedkoper.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
16.09.2022 10:54
@Peter,
Als met de caravan rijden vermoeiend was, had je niet de ideale combinatie of caravan. Toen wij de Knaus kochten hebben we ook ervaren wat vermoeiend rijden is. Dat hadden we bij vorige caravans nooit gehad.
Met de huidige caravan is het weer heerlijk reizen. Morgen vertrekken we om de Romantische Straße te gaan rijden, ondanks de weersvoorspelling hebben we er ontzettend veel zin in. Uiteraard proberen we de vaste kampeerders niet tot overlast te zijn. Helemaal niet na dit topic ;)
, Datum:
16.09.2022 11:16
Wij rijden niet met caravan of vouwwagen omdat we dat absoluut onplezierig vinden en vermoeiend. Je moet hoe dan ook rekening houden met iets dat achter je auto hangt. Daarom de camper die rijdt als een vw busje alleen hoog.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
20.09.2022 21:54
Het probleem van de campers is dat ze tegenwoordig “en masse” de plaatsen innemen van kampeerders die graag wat langer dan 2 dagen op een camping willen verblijven maar die dan het bordje “Complet” aan de ingang terug vinden.
Voor de camping eigenaar blijft het uiteindelijk gelijk want ze verdienen sowieso geld.
De vraag is wat het op langere termijn zal doen met de uitstraling van een camping.
Zijn het eigenaars met een hart voor het kamperen of zijn het poenscheppers?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.09.2022 23:43
Dat is geen camper-probleem. Ik kom al sinds 1974 jaarlijks in Frankrijk, toen waren er er nog nauwelijks campers. Toch stond bij elke camping al standaard het bordje 'Complet'. Als je je dan toch meldde (une petite toile -klein tentje), bleek er veel vaak toch veel mogelijk.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
21.09.2022 06:48
@RonnyS,
Hoezo nemen campers de plaats in 'van kampeerders die graag wat langer dan 2 dagen op een camping willen verblijven maar die dan het bordje “Complet” aan de ingang terug vinden.'
Een camping is een plek waar kampeerders welkom zijn om daar één of meerdere nachten te kamperen. Niemand heeft een eigen plek dus elkaars plek innemen bestaat niet.
, Datum:
21.09.2022 13:36
Er zijn genoeg service plaatsen waar ze terecht kunnen. Deze plaatsen zijn speciaal voor hen voorzien door de gemeente met vaak nog elektriciteit, vuil water lozing,…
Hierdoor worden campings zoals de topic starter aangaf geen doorreis campings.
, Datum:
21.09.2022 13:45
Volgens mij is het nog altijd aan de beheerder of campers en andere trekkenden welkom zijn of niet. Vind sommige reacties hier buiten proportioneel
, Datum:
21.09.2022 13:52
Wat mij betreft geef ik gewoon mijn mening waarvoor een forum bestaat dacht ik.
Natuurlijk beslist een eigenaar zelf wat hij met zijn camping doet en natuurlijk zijn plaatsen geen eigendom van gelijk wat soort kampeerder.
Maar buiten proportie vind ik mijn mening niet.
, Datum:
21.09.2022 14:04
Natuurlijk beslist een eigenaar zelf wat hij met zijn camping doet en natuurlijk zijn plaatsen geen eigendom van gelijk wat soort kampeerder.
, Datum:
21.09.2022 14:18