Doorreiscampings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Prudence
, Datum:
04.09.2022 21:41
Tegenwoordig worden veel campings "doorreiscampings" genoemd. Dit komt door de campers die 1 of 2 dagen blijven staan en weer verder gaan nadat ze een fietstocht hebben gemaakt. Met alle resoect hoor maar kunnen deze campers niet op een apart veld worden gestationeerd? Ander "blijvende" campinggasten hebben daar dan geen last cq hinder van.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.09.2022 00:36
Waar heb je last van?
Doorreis campings zijn er sinds jaar en dag, van lang voordat de camper populair werd. Herinner me bijvoorbeeld van begin jaren tachtig de municipal in Langres. Liep. Tot laat in de avond mudjevol met tenten en caravans, om de volgende dag weer helemaal leeg te lopen...
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
05.09.2022 12:37
Doorreiscampings zijn er inderdaad altijd geweest. De municipal in Metz is daar een mooi voorbeeld van.
Zelf ook gebruik van gemaakt met onze caravan ......
@ Prudence@
Maar ik denk dat jij doelt op de campers, die voor 1 (soms 2) nachtjes op reguliere campings komen
en daardoor het kampeerplezier voor een ander niet echt vergroten voor diegenen die er met pub-tentjes
of andere eenvoudige/kleine kampeermiddelen verblijven.
Ivm autopech hebben wij zuid-Frankrijk dit jaar niet gehaald, maar op 5 verschillende campings in Duitsland, Elzas
België en Luxemburg gestaan ..... en ja, overal campers.
Op internet lees ik zelfs al veelvuldig over "camper-plaag" en een ieder moet daar maar van denken wat hij/zij wil.
Helaas dit jaar een aantal 'minder leuke' ervaringen met campers rijker (helaas ook op SVR's in NL)
Voor mij een leuke klus deze winter, om campings te gaan zoeken met apart camper-veld
Het zou fijn/handig zijn, als mensen dit willen melden bij hun mening over campings
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
05.09.2022 14:47
Kunnen jullie uitleggen? Dit voorjaar gingen wij met de tent en auto kamperen. We stonden tussen de 1 en 9 dagen op een camping, nu zijn we met de camper weg, we zetten hem neer pakken onze stoelen en genieten. Wat iss het verschil precies waardoor dit voor anderen vervelend is? Afgunst omdat wij geen werk hebben? Dat je niet kunt lachen om een stommiteit bij het opzetten?
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
05.09.2022 15:22
Op het gevaar af dat ik wordt afgerekend op een kritische mening:
De ergernissen die campers kunnen veroorzaken zijn al in diverse topics aan de orde geweest. Ik denk bv. aan het feit dat ik zie dat campers meermalen verplaatst moeten worden omdat de ontvangst van de TV-satelliet (is op vakantie kennelijk erg belangrijk) niet goed genoeg is.
Juist vandaag zijn wij op onze camping in Frankrijk geconfronteerd met een camperaar die totaal niet met zijn ding kon manoeuvreren en die met behulp van 4 man circa 1,5 uur bezig is geweest om zijn camper op de plek te krijgen.
Dat heeft niets te maken met jaloezie omdat camperaars niet hoeven te werken. Dat hoef ik ook niet en wij zij zijn maar 6 weken "gewoon" met auto en caravan op pad 😀.
, Datum:
05.09.2022 15:54
Ik zie ook vaak mensen met caravans stunten met het op z'n plek zetten. Op onze huidige camping hebben de mensen naast ons ons buitenmeubilair verplaatst om hun caravan op de plek te krijgen, wat slecht gelukt is want ze staan nog steeds een stuk op onze plek. En dat meerdere keren verplaatsen voor de schotel, ja zal wel maar wat is er precies irritant aan? Wie heeft er meer redenen waarom campers irritant zijn?
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
05.09.2022 17:04
Zelf stoor ik me totaal niet aan campers of doorreis campings die ‘s avonds volstromen en ‘s ochtends weer leeg. In Scandinavië is dat laatste zeer gebruikelijk. Wij bleven wel eens een dag of 2-3 staan en dat vond men maar vreemd. We hebben een boot en dan doe je dat ook. Overdag varen en ‘s avonds een plekje in de haven.
Als je een mooie camping hebt waar je langere tijd wilt blijven is het inderdaad niet zo gezellig als je overdag op een bijna lege camping verblijft. Verder geeft het natuurlijk overlast als ‘s ochtends heel vroeg iedereen vertrekt.
Overlast van campers zou kunnen zijn dat ze iedere keer van de plek moeten voor boodschappen of een uitje. Tenminste als ze dus langere tijd op een plekje blijven. Ik denk dat het vooral voor hun zelf een nadeel is.
Campers hebben over het algemeen geen voortenten, losse keukens, feestverlichting, koelboxen ed buiten staan. Wellicht vinden mensen dat ongezellig. Ik heb echt geen idee.
Nogmaals ik stoor me er niet aan.
Geplaatst door: Cor1956@
, Datum:
05.09.2022 19:21
@Ivo, ik verwijs niet naar het verplaatsen van de losse schotels, maar wel naar het meerdere keren verplaatsen van de complete camper incl. de daarop voorgemonteerde schotel.
En dat onder luidkeels gemopper, een constant draaiende diesel en het vervolgens weer waterpas krijgen van dat grote witte ding.
Laat voor ons de TV dan maar zitten of gebruik een alternatief via wifi.
, Datum:
05.09.2022 20:04
En dat gedoe met die schotel komt zo vaak voor dat de hele groep camperaars er op afgerekend moet worden? Ik vind dit een raar topic, over een kam scheren van een groep mensen die als enige overeenkomst de soort kampeermiddel hebben.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.09.2022 20:35
Wij hebben gekampeerd met tent, vouwwagen en caravan.
Wij hebben er nooit last van als campers ergens maar 2 nachten staan. Misschien gingen ze wel weg omdat ze zich aan ONS ergerden ...
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.09.2022 20:42
Even een tegengeluid: dit jaar voor het eerst met een gehuurde camper op 12 (!) campings geweest. Op alle campings maximaal 2 nachten verbleven. Om te beginnen verlieten wij nooit de plek meer met de camper als we eenmaal aangekomen waren. Daar hadden we zelf geen zin in en zou evt. overlast kunnen veroorzaken voor buren, gedoe met stroomvoorziening etc. Wij hadden inderdaad fietsen bij ons en kwamen vaak in de ochtend rond 11 uur op de nieuwe camping aan. En de volgende dag fietsen (kon niet overal) of wandelen in de omgeving of zwemmen o.i.d. en dan de dag erna weer weg (nooit voor 9.30 in de ochtend, dus ook daar geen overlast...). Boodschappen deden we onderweg tussen 2 campings in. Ik weet zeker dat we nergens gestaan hebben waar we overlast v.w.b. uitzicht van buren veroorzaakten (vaak ook grote caravans overigens, maar soms ook tenten of zelfs kleine tentjes). Gelukkig stonden wij vrijwel overal op kleinschalige campings met heel veel ruimte en vooral bedoeld voor rustzoekers, dus het concept overlast is dan sowieso ver te zoeken. En ondanks dat het de eerste keer was hebben wij maar op 2 of 3 campings echt moeten wurmen om de camper op de gewenste (schaduw)plek te krijgen, maar op andere plekken hooguit 3 of 4 keer steken en voila staan. Dan nog even op de blokjes en dat hele inparkeren duurde hooguit 5 a 10 minuten per keer denk ik. Minder lang dan sommige caravans met hun mover bezig waren :). Campers op een apart veld? Liever niet. Juist leuk als het allemaal een beetje door elkaar staat. Maar, nogmaals misschien hebben wij makkelijk praten omdat wij bijna overal op hele royaal bemeten campings waren met ruime plaatsen en vaak maximaal 50% - max 70% vol. In een ander topic heb ik de campingtips gegeven. Wat je wel hebt met een camper is bij vertrek langs de achterkant van het toiletgebouw (meestal daar) om grijs water te lozen of water bij te vullen. Maar, zoals gezegd is dat bijna overal op een plek die zo gekozen is dat bijna niemand er overlast van heeft.
Op vrijwel iedere camping hebben wij een praatje met buren of andere kampeerders gemaakt, dus dat camper-vooroordeel (wat ik eerder ergens las) kan ik ook niet aan bijdragen. Sterker, op 2 campings een avond met buren een (flinke) borrel gedronken en de volgende dag (of daarna dus) weer door, ondanks de gezelligheid (wij houden niet van het kleffe ook).
Conclusie: niet iedereen en alles over 1 kam scheren s.v.p. Er bestaan niet DE campermensen of DE caravanmensen.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
06.09.2022 07:33
Ik erger me niet zo snel aan iets, het is een kwestie van leven en laten leven.
Meer één ding ergert mij mateloos, en dat is het constant open en dicht schuiven van de zijdeuren van de meestal kleine campertjes.
Overdag ok, maar moet dat echt zo vaak vroeg in de morgen en laat in de avond?
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
06.09.2022 10:32
Ik begrijp wel een beetje waar de starter van dit topic tegenaan loopt. Heeft in mijn ogen niet echt alleen met campers te maken maar meer met het publiek op doorreis. Wij hebben het ook meegemaakt dit jaar. Het doorreispubliek staat vroeg op en breekt niet al te zacht de boel op, zich er niet van bewust dat niet iedereen vroeg op staat, zelfs niet andere mensen op doorreis. Ze gaan nog even lekker douchen, maar 'vergeten' de trekker even door de douche te halen, de wc-borstel te gebruiken want daar is de schoonmaker (m/v) voor. Ze komen hier voorlopig niet meer terug dus het kan ze niks schelen.
De camping speelde daar best goed op in. Sanitair werd om 06:00 gepoetst en om 09:00 gewoon nog eens. Wij kwamen hier voor een paar dagen maar dit zou voor ons nooit een camping voor een langer verblijf kunnen zijn door de onrust van de alle vertrekkende en aankomende gasten. Niet het aankomen en vertrekken was voor ons hinderlijk maar het gedrag van de mensen die er daardoor steeds meer een doorgangscamping van maken.
, Datum:
06.09.2022 17:25
Grappig een doorgangscamping is dus te herkennen aan het vieze sanitair
Geplaatst door: Jaapj
, Datum:
06.09.2022 18:07
Laatste kan ik wel beetje beamen. We stonden niet op een echte doorreiscamping maar door een deel van de gasten wordt de camping wel voor een korte periode gebruikt. Tegen het eind van de vakantie kwamen er meer gasten die slechts 1 of 2 nachten stonden en het viel ons beide op dat het sanitair rommeliger en viezer werd. Tevens meer lawaai s avonds laat door kinderen. Blijkbaar komen deze mensen om praktische redenen naar de camping en niet voor de gemoedelijke en rustige sfeer.
Er waren zeker meer campers en daardoor meer aankomsten/ vertrekken, op zich geen last van gehad maar het voelt minder gezellig.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.09.2022 22:41
Om eerlijk te zijn heb ik meer last van campers op de weg, dan campers op de camping 😄
Het is net of zijn ze allemaal begrensd op 80 km. per uur. Vooral de wat oudere modellen … en stinken dat die doen. Errug milieuvriendelijk (not). En dan betaal je, met een euro 6 dieselmotor, zoveel aan wegenbelasting … onbegrijpelijk.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
07.09.2022 18:54
Elke twee maanden begint iemand weer een stukje over irritatie over campers en de reacties zijn hetzelfde. Het lijkt wel een demonisering (en nee ik heb geen camper).
Ik heb geen last van campers. Ze blijven eerder op hun plek staan en gaan met de fiets er op uit.
Misschien een apart veldje maken voor mensen die zich irriteren aan mensen die een camper hebben.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
11.09.2022 20:21
ik kan er wel naar uitkijken naar een camper.... Voor het kindertijdperk bleven we altijd 1-3 nachten op een camping met klein tentje.
Nu willen de kinderen niet zoveel verkassen. Afgelopen zomer met continu 36 graden had niemand van ons de puf om überhaupt te verkassen.
Kennissen met 1 kind zag ik dit jaar met de camper gaan... mijn nichtje met de camper naar Noorwegen. Heerlijk!! Van onze vouwwagen vind ik het fijn dat we meteen gebruik kunnen maken van het fornuis. Ook onderweg bij een stop. Maar als ik later zonder een aanhanger zou kunnen rijden; graag! In een pauze wel gestrekt op bed kan en iets kan koken of warmen. Heerlijk lijkt me dat. Nu nog teveel kinderen mee daarvoor maar lijkt me ideaal voor weer een trekkend bestaan. Niet te groot zodat je er ook normaal een dorpje of stadje mee in kan rijden.
Dus over paar jaar: we komen er aan ;-).
, Datum:
11.09.2022 20:56
Wij zijn net overgestapt van tent naar camper. En het is heerlijk, je stopt als je moe bent hoeft niets op te zetten of klaar te maken. Die gele blokken gebruiken we niet. Het enige dat we moeten doen is dakraam dichtmaken, losse spullen opbergen en stroomloskoppelen. Echt zo fijn.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.09.2022 14:00
Het gevaar van een camper is wel dat die in 2030 naar de schroot kan brengen, omdat diesels overal geweerd worden of dat de dieselprijzen zo hoog zijn dat het niet meer te betalen is door de groene agenda.
Ik heb daarom gekozen voor een lichte caravan die in de toekomst door een elektrische wagen kan worden voor getrokken, terwijl ik eerst van plan was en bus om te bouwen naar camper.