Veel jeugd 16-20 jr, goed zwembad, toeristisch gebied en max 1000 km (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Tanja1975
, Datum:
26.08.2022 12:21
J., heb je soms ook een concrete naam van een camping in die regio’s die geschikt is voor de leeftijdsgroep 16-20 en waar veel jeugd is?
Geplaatst door: J
, Datum:
26.08.2022 14:08
Wij kwamen, inmiddels al wel 10 jaar geleden, regelmatig op camping Bois soleil in St Georges de Didonne.
Soms op camping Ideal.
Er waren toen altijd volop jongeren, voornamelijk Fransen maar ook Nederlanders die het samen allemaal heel gezellig hadden .
Hoe het momenteel is kan ik je niet vertellen .
, Datum:
30.08.2022 10:37
Dankjewel maar die camping is niet wat ik zoek (te kleinschalig).
Geplaatst door: J
, Datum:
30.08.2022 13:09
Dat kan.
Jullie zoeken echt een megagrote camping dan?
In Argeles, camping le Soleil heeft ook wel alles wat je zoekt.
Is wel net wat verder rijden.
Geplaatst door: ® Syl12
, Datum:
30.08.2022 13:20
@Tineke, Ik heb een vraagje volgende week gaan wij richting camping de l"Arche in Anduze, we zijn er in Juni geweest en het is goed bevallen, met onze 11 jarige. Ik heb nog even getwijfeld om naar Ile de Re te gaan, maar het weer wordt daar wel iets minder.
Nu zie ik elke keer Yelloh Village les Rivages voorbij komen. Is dat ook echt een aanrader? Kan het een beetje tippen aan de l'Arche? Zelf neig ik er na om hier eerst even een paar dagen of een week heen te gaan.. Mooie plekken zag ik met prive sanitair. We hebben dan wel een camper maar vinden privé sanitair net iets fijner.
Is de rivier bij Yelloh village net zo mooi en fijn als op de l'Arche?
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
30.08.2022 16:29
@Syl12, De rivier bij Les Rivages is onvergelijkbaar met de rivier bij L'Arche. Bij L'Arche is een groot deel van de rivier (200 meter) diep en goed zwembaar, en je kunt er van de rotsen springen. Bij Les Rivages is de rivier ondiep, niet zwembaar en je kunt er niet van de rotsen springen.
Bekijk ook de foto's die we op de campings gemaakt hebben.
L'Arche: https://photos.app.goo.gl/S6ZEajIdFqjeqbvo2
Les Rivages: https://photos.app.goo.gl/wWzku4eVGe22VUsf6
Les Rivages is zeker een mooie camping in een mooie omgeving. De plaatsen met privé-sanitair liggen een eindje van de rivier af. Mooi zwembad complex met een relax-zone voor 18+.
L'Arche heeft in één van de sanitair gebouwen 4 prachtige cabines met privé-sanitair.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
30.08.2022 16:48
Maar daar zijn de prijzen op camping de l’ Arche dan ook naar. Het is een heel dure camping gezien de kleine plaatsen die het biedt. Je betaalt in principe alleen voor de faciliteiten en de mooie locatie aan de rivier. Als je geen gebruik maakt van al die faciliteiten is de camping te duur. Beter om standaard tarieven te hanteren en bijvoorbeeld bij gebruik van zwembad e.d. extra te laten betalen. Maar ja, dat gaat ‘m toch niet worden, ben ik bang.
Geplaatst door: ® Syl12
, Datum:
30.08.2022 16:52
@Tineke, bedankt voor je reactie, jammer dat de rivier bij les rivages niet net zo zwembaar is. Dat vonden wij mij de l'Arche wel echt heel erg fijn!
Ik ga de foto's eens even bekijken, bedankt!
Geplaatst door: Riedel
, Datum:
30.08.2022 18:47
Wij zijn in 2019 en 2020 op Les Rivages geweest en de Dourbie is juist een heerlijk zwembare koele rivier. Genoeg diepe stukken, bomen langs de kant waar touwen zijn omgehangen om het water in te slingeren. Stroomafwaarts met de banden/luchtbedden en uitstappen bij de camping verderop. Daarnaast een prachtig zwembad met ruimte genoeg. Mijn pubers hebben het daar echt enorm naar hun zin gehad!
, Datum:
30.08.2022 19:01
@Riedel,
Wij hebben er dit jaar foto's gemaakt. Bekijk de foto's. Niks geen bomen met touwen er aan. We zijn er ook in 2014 en 2019 geweest. Ook toen een ondiepe rivier met enkele plekjes die net diep genoeg waren om te zwemmen.
Hier zijn de oude foto's: https://photos.app.goo.gl/aTGFCUOLKOJjrl5U2
Geplaatst door: Kimg
, Datum:
30.08.2022 19:08
Wij stonden half augustus op Les Rivages met een rivier plek L11, toen kon er ook gezwommen worden in de rivier en ook met de banden op de rivier. Wij konden vanaf onze plek er op, ipv het strandje van de camping. De Prive sanitair plekken liggen precies aan de andere kant maar is niet ver lopen.
Geplaatst door: Riedel
, Datum:
30.08.2022 19:32
@Tineke, het is niet mijn bedoeling er een welles nietes gesprek van te maken. De rivier bij L’Arche is zeker dieper, maar om te stellen dat de rivier bij Les Rivages niet zwembaar is, dat klopt gewoon niet en is geen juiste informatie. Het zou toch jammer zijn wanneer iemand op basis van die informatie niet voor Les Rivages kiest.
, Datum:
02.09.2022 14:05
Ik vind beide campings eigenlijk te ver maar heb ik de verschillen even zo goed samengevat?
L’Arche in Anduze:
Wel van de rotsen springen, met banden op rivier kan ook
Geen balletje gooien in zwembad
Gezelligheid dorpje Anduze is 2,5 km lopen
Geen avondentertainment (shows, muziek)
Les Rivages in Millau:
Niet van de rotsen springen, met band rivier afdrijven kan wel
Wél balletje gooien toegestaan in het zwembad
Avond entertainment (optredens/muziek) op camping
Gezelligheid in dorpje Millau op loopafstand (met café Golf voor de jeugd op 15 min lopen).
Ik ben nog zoekende voor geschikte campings wat dichterbij…
Geplaatst door: Bert
, Datum:
02.09.2022 19:05
Over gezelligheid kan je twisten, maar Millau is zeker geen dorpje.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
02.09.2022 21:36
, Datum:
03.09.2022 08:59
, Datum:
19.09.2022 15:56
@Bert, hoe zou je Millau dan omschrijven?
Aanrader of juist niet?
@Tineke, die camping scoort niet hoog op Zoover en op Tripadvisor ook verouderde recensies. En ook lees ik dat de omgeving niets aan is.
Trekt me niet zo dus helaas.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
19.09.2022 17:56
Millau is toch wel een behoorlijke stad. Als je van de ene kant naar de andere kant gaat lopen ben je toch wel een uur onderweg.
Geplaatst door: An
, Datum:
19.09.2022 21:01
Ben wel geen Bert maar wel groot fan van Millau en omgeving. Leuke stad, veel te doen in de omgeving. Wij hadden 2 vakanties nodig. Ga