Veel jeugd 16-20 jr, goed zwembad, toeristisch gebied en max 1000 km (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Tanja1975
, Datum:
19.08.2022 15:03
Op zoek naar DE tip !
We denken alvast na over een volgende zomervakantie.
We willen niet te ver rijden, max 1000 km vanuit zuid-oost Brabant en we zoeken een geschikte camping voor jeugd tussen de 16 - 20 jaar.
Een heel belangrijk criterium is dat er voldoende leeftijdsgenoten (Nederlandstalig is wel makkelijk) zijn en dat er ‘s avonds iets ondernomen wordt met een groepje jeugd. Voetballen, chillen, naar een riviertje of het strand oid (geen drankfestijnen).
Een zwembad (waarin je ook met balletje mag gooien en een opblaasband mag), met glijbanen, een voetbalkooi en huuraccommodaties zijn in elk geval gewenst.
Op loopafstand van een gezellige boulevard, of toeristisch stadje zitten vinden wij als ouders leuk, en vindt de jeugd ook leuk om er ‘s avonds even op uit te lopen en ijsje te halen enzo.
En als er ‘s avonds een keer een muziek-/zangshow op de camping is, vind ik ook altijd wel gezellig om even te gaan kijken.
Zuid Frankrijk vinden we te ver, en ook Millau is nog ruim 1100 km voor ons. Ik lees veel hier over Les Rivages, die me ook geschikt lijkt, maar ik vermoed dat man het te ver vindt. Dus ik zoek in eerste instantie wat meer dichterbij.
De Vendee zijn we nog nooit geweest en iets direct aan het strand is ook leuk voor de afwisseling. Zijn er campings daar direct aan het strand, in toeristisch gebied en leuk voor pubers/oudere jeugd?
Wie heeft er geschikte ideeën, in de Vendée of andere regio’s?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
19.08.2022 15:15
Het volgend jaar is nog ver weg
Lees regelmatig eens hier de site door
Heb je voorpret. ,kan je je eigen mening vormen
Ipv het te laten voorkauwen en steeds de zelfde campings te zien langs komen
Een noem je zelf al ,Wedden dat er nog 1 in Anduze is
En met opblaas banden ed ih zwembad
Zijn die altijd te kleine zwembaden
Nog kleiner, niet doen dus, gewoon in de rivier
Geplaatst door: Bert
, Datum:
19.08.2022 15:58
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.08.2022 16:54
Ik weet niet of dit te ver is voor jullie, maar wel geschikt lijkt mij:
- Camping Rives d’Arc in Vallon pont d’Arc
- Camping Soleil Vivarais in Ruoms
- Camping La Bastide en Ardèche in Ruoms
- Camping La Plage Fleurie in vallon pont d’Arc
- Camping Le Ranc Davaine in Saint Alban Auriolles
- Camping la Grand Terre in Ruoms
- Camping Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’Arc is ook een fantastische camping en op loopafstand van Vallon pont d’Arc, maar daar kwam toen jeugd tot ongeveer 14 jaar (kan nu anders zijn?).
, Datum:
19.08.2022 16:55
Ja, die camping l’Arche had ik net zo goed ook in de openingspost kunnen noemen. Maar ook die is dus vanaf ons nog ruim 1100 km, dus hoewel populair voor de jeugd, zet ik em nog onderaan het nog niet bestaande lijstje.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
19.08.2022 16:58
@Bert, bedankt, maar die camping voldoet niet helemaal. Geen bal en/of opblaasdingen in het zwembad (natuurlijk wel in de schitterende rivier!), meer dan 1000 km (1050 km), het is wel 2.5 km lopen naar Anduze (veel mensen vinden dat te ver, maar een ijsje kun je ook op de camping kopen), er is 's avonds geen muziek-/zangshow.
Dus ondanks dat het een perfecte camping voor de jeugd is, gaat dit 'm niet worden.
Deze camping voldoet prima, als het weer niet zo belangkijk is. Voldoet ook niet aan alle wensen, maar komt een heel eind.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/doucier/chalain/
Foto's: https://photos.app.goo.gl/DJSONxeDaN0DllDD3
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
19.08.2022 17:12
, Datum:
19.08.2022 18:04
Dankjewel Tineke.
Goed om te weten dat op l’Arche ook geen balletje gooien mag. Dat is toch wel saai vinden de pubers, als je in het zwembad alleen maar baantje trekken in feite. Die klooien juist graag, beetje balletje gooien of een frisbee, of op een band hangen.
En 2,5 km afstand voor een leuk dorpje/boulevard is voor mij niet echt op loopafstand. Kijk, een keer zou ik dat best doen, tis ook weer geen wereldafstand, maar niet elke avond bijvoorbeeld.
Is beide (balletje gooien, loopafstand) bij les Rivages beter ?
Domaine de la Chalain zijn we al eens geweest, jaren geleden. In mijn herinnering niet perse een camping voor oudere jeugd. En ook wel slecht weer gehad in de Jura, en we misten de ligbedden bij het zwembad. Daar hoeven we dus niet terug.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
19.08.2022 18:38
Geplaatst door: KimG
, Datum:
19.08.2022 18:45
Camping Les Rivages in Millau, aan rivier, balletje gooien mag, op loopafstand van Millau, hele actieve omgeving en ook voor de jeugd, veel tieners die samenkomen en ‘s avonds naar de Golf café gaan, tot ca 1.00 uur en daarna terug naar de camping
, Datum:
19.08.2022 19:33
Pinede in Die, heb ik al eens gekeken, trekt me niet zo. Lijkt me vrij kleinschalig.
De campings in de Ardèche ga ik eens bekijken, zijn dat wel echte campings voor oudere jeugd of meer tot een jaar of 14-15?
Camping les Rivages mag je dus wel met een balletje gooien, dat is goed om te weten.
Maar wel gezellige, toeristische omgeving?
Nog ideeën voor een andere omgeving, of aan het strand?
, Datum:
19.08.2022 23:30
Als alles wat eigenlijk niet mag in het zwembad
Mag ik dan ook als Labrador in het zwembad
En jullie bandjes lek bijten
Geplaatst door: Bert
, Datum:
20.08.2022 06:59
@Labrador. Als je maar een gewone zwembroek draagt en geen short met lange pijpen. Of anders moet je naar een nudistencamping gaan, daar mag je zonder zwembroek. zwemmen.
, Datum:
20.08.2022 09:55
@Bert ,👍 doe ik
Mijn punt is ,iedereen denkt de verboden welke bij een altijd te klein zwembad
Te mogen aanpassen naar eigen behoefte
Ballen gooien , opblaas walvissen,krokodillen en grote banden
Dat er daar geen ruimte in het bad voor anderen overblijft , so wath
Zeg je er iets van krijg je meestal te horen doe niet zo flauw,,
Maar als ik dan zeg , als jullie dit alles mogen , dan mag mijn hond ook wel in het zwembad
En dan zie je ze raar kijken ,en word het antwoord
Doe eens normaal man , dat doe je niet en dat MAG niet
Nou die ballen en andere drijvers ,net als colaflesjes en bierglazen in het zwembad
MAG ook niet.
Zie je dus een Labrador in het zwembad zwemmen🙈🙈
Geen ballen oid in het water, ik bijt ze kapot 😎😎😎
, Datum:
20.08.2022 11:04
Nou, wij hebben gewoon ervaren dat het dan voor jeugd saai is als er niks mag in het zwembad. Bij een klein zwembad kan ik het me voorstellen, dat is druk en hectisch.
Maar daarom zoek ik er nu specifiek naar dat her bij een volgende camping wél mag, of dat je het strand op loopafstand hebt. Wij gingen nl. nu veel meer naar het strand omdat ze daar met een luchtbed konden en balletje overgooien.
In Griekenland mocht het ook gewoon in het zwembad (was wel voorjaar en een heeeel groot bad).
Maar goed, nu graag weer serieuze tips voor leuke campings.
Italië mag trouwens ook !
Geplaatst door: Kimg
, Datum:
20.08.2022 11:18
Les Rivages ligt heel toeristisch, vanuit de camping loop je zo naar Millau, het klimbos en vele sportieve activiteiten. Het is met name een actieve omgeving voor watersporter (kano varen, canoying, paraglide ) maar je kan ook dorpjes bezoeken in de omgeving. De camping ligt heel levering en de oudere jeugd maakt snel connecties.
Wij staan na Les Rivages nu op La Bastide in de Ardeche, ook een levendige omgeving alleen moet je wel meer de auto pakken. Nu is het wat rustiger maar de jeugd mag voor op de camping samen komen en daar tot 3u chillen samen. Balletje gooien mag hier ook in het zwembad en veel te doen ook in omgeving, lekker levendig.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.08.2022 22:08
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.08.2022 09:51
Camping Rives d’Arc ligt op loopafstand van Vallon pont d’Arc (15-20min) en er komt ook zeker oudere jeugd.
Camping La Grand Terre in Ruoms zijn wij in 2020 geweest. Dit was wel tijdens Corona, maar toen genoeg NL jeugd gezien. De camping ligt prachtig direct aan de rivier, alleen niet op loopafstand van een dorpje.
La Bastide en Ardèche, La Plage Fleurie en Le Ranc Davaine heb ik geen eigen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat het ook populaire campings zijn waar jeugd komt. Zo heeft La Bastide en Ardèche een speciale plek waar de jeugd komt.
Hoe het zit met het ballen gooien in het zwembad geen idee. Ik kan mij voorstellen dat op veel campings het niet is toegestaan om met ballen en banden erin te gaan. Dit zorgt vaak voor veel irritaties onderling en het bad is sneller vol, maar weet dus niet of het is toegestaan.
, Datum:
21.08.2022 16:33
Dank, dit zijn allemaal campings regio Ardéche.
Nog meer tips in andere regio’s?
Is Le Fayolan of La Guyonnierre iets? Al heeft de Jura niet min voorkeur gezien het weer en we zijn er al eens geweest.
Niet echt toeristische omgeving op loopafstand denk ik hè?
Heeft de Vendee iets in de richting? Of moet je dan nog zuidelijker zoeken meer richting Biarritz ofzo (maar dat is wel weer ver).
Geplaatst door: J
, Datum:
25.08.2022 13:26
Charente Maritime, omgeving Royan, St Georges de Didonne volop campings.
Meestal geen opblaasboten of ballen in zwembad toegestaan, maar de oceaan is op heel korte (loop) afstand.