Tentje mee bij vouwwagen ivm met onderweg overnachten en compleet opbreken dag voor vertrek. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
12.08.2022 10:29
Toen wij met de tent kampeerden hadden we 2 kleine fresh&black tenten van Decathlon voor de overnachting. Dit werkte perfect omdat we toch al luchtbedden en dekbedden mee hadden. Het had niets te maken met haast want we deden het alsnog op het gemakje. We vonden het prettig om de grote tent schoon en droog ingepakt te hebben.
Met een vouwwagen zou ik er niet voor kiezen omdat je dan een dubbele kampeeruitrusting nodig hebt. Lekker op het gemakje vertrekken en onderweg 1 of 2 overnachtingen,het is tenslotte nog steeds vakantie.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
12.08.2022 12:06
Nu heb ik geen ervaring met een vouwwagen en ook niet met opgooitentjes. Ik ben het wel met Marike eens. Dan maar een uurtje later. Wij hadden gehuurd en moesten om 9 uur het huisje verlaten. Wat wij nu gedaan hebben alles ingepakt. Inderdaad zoveel mogelijk ook al de dag ervoor. S ochtends nog wat croissantjes en brood gehaald op de camping. Een kan koffie gezet in de thermoskan en zelfs eitjes gekookt. Alles ingepakt. Bij een parkeerplaats onderweg lekker ontbeten. De terug weg is ook vakantie.
Ik zou denk ik alleen het slaap gedeelte laten staan en de rest inpakken.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
13.08.2022 15:14
Wat Cornelis ook al zei: neem lekker een hotelletje met ontbijt inbegrepen.
Zo'n decathlon tent (plus de rest) moet je ook allemaal maar meenemen.
Jullie hebben al ervaring met een caravan, en je hebt een bewuste keuze gemaakt voor de vouwwagen. Dus adviezen om een camper te kopen vind ik dan wat vreemd.
Trouwens, een natte vouwwagen moet je weliswaar opzetten om te laten drogen, maar een nachtje nat ingevouwen laten is geen probleem. Afhankelijk van de vouwwagen kan je dan nog wel steeds bij je belangrijke bagage. En ook je bagage hoeft niet meer nat te worden bij de huidige wagens.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
08.09.2022 17:09
met een combi camp country is je bed wel in 1-2-3 klaar voor de nacht. het is ook in 1-2-3 ingeklapt als je wilt vertrekken. Wellicht andere vouwwagen overwegen? ;-)
Nat ingeklapt: omdat ie 1-2-3 uitgeklapt is kun je m vaak ook even onderweg openklappen als de zon schijnt, met een half uurtje pauze is ie heel eind droog.
Maar blijf je bij je eigen vouwwagen: relax vertrek een uur later ipv dat je dubbel kampeerspul meeneemt voor nacht slapen in een tent van decathlon. Wat prima tenten zijn overigens.
Je moet wel heel kneus zijn om daar 2 uur op te vouwen ;-)
Geplaatst door: M
, Datum:
10.09.2022 18:10
Wij kamperen met een tent en hebben 1 keer in ons kleine tentje overnacht….we waren verrot….doen het dus nooit meer….
Heen kiezen we voor een leuke chambre d’hotes……terugreis lukt vrijwel altijd in 1 keer.
Succes.
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
18.09.2022 16:13
wij hebben ook altijd met een vouwwagen gekampeerd, een trigano odyssee, en voor overnachting
snel opzetten, dwz zonder haringen en stangen erin,
gaat prima
nu gaan we meet een opblaasbare tent kamperen.