Caravan wegslepen naar Nederland (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
18.08.2022 12:09
Twee keer fantastisch geholpen in Frankrijk door de ANWB. Eén maal caravan total loss (niet onze schuld-Pyreneeën). Wat zijn we blij dat we toen al verzekerd waren...in zo'n geval kun je de caravan het beste in Frankrijk achterlaten; terug halen heeft geen zin, maar wat een gedoe! Zonder ANWB had het allemaal niet zo soepel gelopen. Ten eerste moest de overleden caravan worden ingevoerd in Frankrijk en worden uitgevoerd uit Nederland. ANWB- en gewone verzekering hebben alles prima geregeld. Ongeluk gebeurde op zaterdag ochtend en dinsdagmiddag kwam er al een dieplader met een nieuwe caravan uit Nederland, die we twee weken mochten gebruiken als thuiskomertje en dan in Nederland bij ons in de buurt konden terugbrengen. We mochten oude onderdelen uit de overleden caravan meenemen en de caravan uit Nederland was helemaal kant- en klaar ingericht. De ANWB-mensen hebben alles geregeld; we moesten alleen wat formulieren invullen en liefst wat foto's sturen als dat mogelijk was. Ooit wel eens gereden met een caravan, twee mensen en een supergrote hond en vier gasflessen, twee voortenten en de inhoud van de overleden caravan. Gelukkig hadden we toen nog een Opel Frontera Doet wel pijn wanneer je dierbare caravan op een Franse dieplader weg wordt gehaald.
Eigenaar camping had nog nooit zo'n grote auto/vrachtwagen op zijn terrein gehad. En wij hebben nog een leuk stukje vakantie gehad en toen we thuis waren was alles al geregeld en met medewerking van verzekering en ANWB.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
18.08.2022 14:49
Ik wil dit topic graag even ïnpikken" om te waarschuwen voor het volgende. Veel mensen gaan op stap naar het buitenland met de auto, waarop een hulpverlening van het automerk zit, en denken dan goed te zijn verzekerd. Op de eerste plaats, deze hulpverlening is uitsluitend voor de auto, en niet voor de aanhanger / vouwwagen / caravan.
Je zult dus zelf voor vervoer van deze middelen moeten zorgen.
Verder houden de meeste merkgebonden hulpverleningen in: slepen naar een dichtbijzijnde merkgarage, en verhelpen van het probleem daar. Een kennis van mij werd "verplicht" een nieuwe motor te laten plaatsen. Hij ging hier niet mee akkoord, en moest zelf voor vervoer van auto en caravan naar Nederland zorgen. Met alle hierbij komende kosten van o.a. 2 dagen hotel, eigen reiskosten e.d.
Daarom deze waarschuwing, kijk voor u af reist de papieren na waar u recht op heeft. Het is allemaal vaak niet zo mooi als het er uit ziet.
Geplaatst door: Jaap j.
, Datum:
18.08.2022 15:48
We zijn uitstekend geholpen door euroservice van ons automerk toen we een keer autopech hadden aan het begin van de terugreis vanuit Frankrijk.
Vouwwagen werd terug gebracht naar camping, auto naar garage vervoerd. Na 2 dagen bleek spoedige reparatie niet haalbaar, vervangende auto werd met trailer voor de camping afgeleverd. Keuze was afhalen in Montelimar (we stonden in Die) met taxi of tegen vergoeding laten afleveren op camping, maar ook voor het afleveren geen rekening ontvangen.
Nu maar even gecheckt of caravan/ vouwwagen ook in dekking zit, dit staat er in de voorwaarden voor onze auto en gelukkig zijn deze ook voor pech meegenomen in de dekking.
• Kosteloos als je fabrieksonderhoud laat doen bij je Mazda dealer
• Zeven dagen per week, 24 uur per dag door heel Europa
• 12 maanden of 15.000 km dekking (afhankelijk wat je het eerst bereikt) bij de Mazda2 Hybrid
• 12 maanden of 20.000 km dekking (afhankelijk wat je het eerst bereikt) bij alle overige Mazda modellen
• Vervangend vervoer in binnen- en buitenland
• Inclusief pechhulp voor caravans en aanhangers, indien gekoppeld
• Snelle noodreparatie, ook van je aanhangwagen of caravan
• Als een noodreparatie niet voldoet, transporteren we je Mazda
naar de dichtstbijzijnde Mazda dealer of erkend reparateur
• Je krijgt juridische bijstand bij een ongeval
• Bij letsel- of overlijdensschade in het buitenland waarbij de wederpartij
aansprakelijk is, biedt Mazda Euro Service je juridische bijstand
, Datum:
18.08.2022 16:04
Aanvulling op vorige bericht;
Daarnaast hebben we natuurlijk een (doorlopende) reisverzekering die overige zaken dekt zoals kosten extra overnachtingen e.d.. Ook medische kosten in het buitenland gedekt via ziektekosten verzekering. Snap niet dat sommigen op reis gaan zonder reisverzekering, voor de kosten hoef je het niet te laten en als je een doorlopende neemt kun je t ook niet vergeten en is een weekendje weg in eigen land ook automatisch gedekt.
, Datum:
18.08.2022 16:59
@ Jaap j,
Even uit jouw voorwaarden:
• Als een noodreparatie niet voldoet, transporteren we je Mazda
naar de dichtstbijzijnde Mazda dealer of erkend reparateur
Daar zit net de kneep. Je bent verplicht de auto daar te laten repareren. Wil je dat niet heb je een probleem.
Dat is precies waar ik voor wil waarschuwen.
, Datum:
18.08.2022 17:03
Ik zie trouwens nog een addertje onder het gras:
• 12 maanden of 20.000 km dekking (afhankelijk wat je het eerst bereikt) bij alle overige Mazda modellen
Dus als ik 25 000 km heb gereden na mijn laatste servicebeurt?
, Datum:
18.08.2022 17:15
@ Herman.
Aan elke garantie en verzekering zitten voorwaarden. Als je bijv. de banden van je caravan niet tijdig vervangt vervalt ook dekking bij schade aan je caravan door klapband.
Als de auto onderhouden wordt volgens onderhoudschema is dekking van toepassing, logisch toch? Dus niks addertje onder t gras. Zou mooi zijn als je m niet goed laat onderhouden en wel verwacht dat verzekering zomaar alles dekt. Het is ook nog eens gratis, daar horen wel spelregels bij.
Onze auto is niet gerepareerd in Frankrijk maar (kostenloos) naar NL getransporteerd omdat reparatie er niet op korte termijn in zat. Waarschijnlijk heeft de goede bemoeienis van de dealer ook positieve invloed gehad.
, Datum:
18.08.2022 18:22
Het is niet mijn bedoeling op iedere feit apart in te gaan. Er zullen uitzonderingen zijn. Mijn bedoeling is alleen te waarschuwen, en om goed na te gaan waar je recht op hebt en waarop niet. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan omdat je denkt dat alles goed geregeld is. En iedereen doet er maar mee wat hij / zij / het er mee wil doen.