Route (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Pascal3
, Datum:
04.08.2022 15:37
Goedemiddag wij zitten ruoms maar nu gaan we naar huis nl hoe kunnen we het beste rijden met caravan richting privas of is dat met caravan pittig of gewoon naar verviers
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
04.08.2022 17:02
Kijk even op je navigatie......
Geplaatst door: Wima
, Datum:
04.08.2022 17:13
Sorry, ik kan je met deze vraag niet helpen. Maar als voorgaande reactie voortaan de norm is hier kun je het hele forum wel opdoeken.
Tegenwoordig is alles op te zoeken via digitale wegen. Ik dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar vooruit te helpen. Aan dit soort antwoorden heeft niemand iets, dus laat ze aub achterwege en scroll door.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.08.2022 17:23
Helemaal eens met Wima. Bovendien klopt de reactie ook niet, want je navigatie gaat je niet vertellen of dat een slimme route met caravan is, tenzij je een speciale camper- of vrachtwagennavigatie hebt, gaat die uit van een gewone personenauto.
Wat je wel kunt doen is de route bekijken op Google streetview. Daar kun je zelf bekijken of jij die route ziet zitten met caravan. Want een ervaren caravanrijder kan hier zo meteen wel roepen dat die route geen enkele probleem is, als jij minder ervaring hebt en ook niet gewend bent aan heuvelachtig terrein is dat voor jou misschien heel anders.
Geplaatst door: La
, Datum:
04.08.2022 17:27
De vraag stelling is ook wel onduidelijk
Richting Privas , of Verviers
Het een is Frankrijk Verviersbimo België
Als het gaat om de Ardeche uit te gaan zui ik zeggen richting Aubenas rijd gemakkelijker
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.08.2022 17:30
Vergeten
Van Aubenas richting Le Theil, Montelimar
Geplaatst door: Henk10
, Datum:
04.08.2022 17:57
Zeker weten via Aubenas (of Villeneuve de berg), richting Montelimar.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
04.08.2022 18:01
@Peter van het Hurktoilet, bij onze navigatie kun je bij extra instellingen aanvinken dat je rijdt met aanhanger. Auto is van eind 2017. Ik ontdekte het ook pas deze vakantie dat die mogelijkheid erop zat.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
04.08.2022 18:44
Sorry...ik was wat kort door de bocht..... maar inderdaad onduidelijke vraag. Maar Privas of Verviers...en we vertrekken NU????
Zal voortaan gewoon scrollen......
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
04.08.2022 18:50
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik snap de reactie van Ina wel een beetje. Het soort vragen dat af en toe gesteld wordt.....het lijkt alsof de zelfredzaamheid steeds meer afneemt bij sommige Frankrijkgangers. En maak betere zinnen, gebruik hoofdletters, punten, komma's en vraagtekens, dat maakt de vraag leesbaarder.
Geplaatst door: J
, Datum:
04.08.2022 19:09
Route die “labrador” aangeeft is met caravan goed te rijden.
Vooral niet Le Theil inrijden, dat is geblokkeerd maar als je de borden Montellimar volgt gaat het met caravan goed.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
04.08.2022 19:25
@Nanka,
Pas hier mee op. De meeste navigatiesystemen, die een mogelijkheid hebben om aan te geven of je met een "aanhanger" rijdt, rekenen dan alleen maar met een andere gemiddelde snelheid. Het systeem kijkt niet of de wegen berijdbaar zijn voor een "aanhanger" , zoals b.v. lage tunneltjes / smalle wegen / zeer steile wegen etc.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
04.08.2022 20:17
@ Herman. IK kan ook het item "Tunnels mijden" aanklikken in het systeem als ik b.v. Rouen nader
Geplaatst door: Jack
, Datum:
04.08.2022 23:03
Beviel de route héén niet omdat jullie een andere route terug willen rijden ??
Inderdaad, wat men eerder aangaf, kijk waar je tegenop ziet ivm stijgingen op Street view . Succes
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
05.08.2022 05:09
Zal ik dan maar antwoord geven op de gestelde vraag. Vanuit Ruoms kan je beter naar Verviers rijden en in Verviers de borden volgen naar de A7. Dit wordt allemaal heel goed aangegeven. Via Privas zou ik niet doen met een caravan, dat is best wel een pittige rit met flinke stijgingen en dalingen. Le Teil is afgesloten voor auto's met caravans, staan ook verbodsborden en er zijn grote betonblokken op de weg die het doorrijden wat bemoeilijken.
Ik heb de route via Verviers in juni dit jaar nog gereden. Is iets omrijden maar wel relaxt.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.08.2022 07:38
Pascal bedoeld waarschijnlijk viviers. Via Viviers- Montelimar is goed te rijden met caravan. Ik zou dus via Viviers gaan en niet via Privas.
Weet iemand waarom je niet via Le teil- Montelimar Noord (daar snelweg op) kunt rijden? Is dat alleen dit jaar? Want normaal gesproken rijdt dat altijd goed met caravan.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
05.08.2022 10:19
Omdat Le Teil tegenwoordig, zeker al het tweede jaar, is afgesloten voor auto's met caravans. Er staan borden die dit aangeven en er zijn betonnen chicanes geplaatst op de weg die het echt spannend maken om daar langs te manoeuvreren. Vorig jaar ben ik ook onaangenaam verrast door die chicanes. Het heeft iets te maken met de smalle binnenstad van Le Teil. Dus doorrijden naar de afslag Montelimar/Verviers en dan richting Ruoms en terug in omgekeerde volgorde uiteraard.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.08.2022 10:41
De verwarring zit hier in het heraaldelijk geschreven
VERVIERS, dit ligt in Belgie , en word veelvuldig genoemd in de omleiding route voor Luik
en hier word dus VIVIERS bedoeld . gelegen onder Le Theil/Montelimar
Geplaatst door: Zee-arenD
, Datum:
05.08.2022 10:57
Via Viviers rijden gaat prima. Is mooie route.
Le Teil is afgesloten na enkele aardbevingen met behoorlijke schade in het stadje.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
05.08.2022 13:39
En nu zit iedereen zich druk te maken om een antwoord te formuleren op een beetje domme vraag en Pascal3 (de vragensteller) reageert niet eens!!!