kleine of groote ergenisen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
27.07.2022 02:20
Ik erger me niet zo snel, het meeste hoort gewoon bij kamperen. Je zit nu eenmaal niet in een geisoleerd huis, dus hoor je uiteraard meer.
En campers die je het uitzicht benemen? Ergens in Duitsland stonden wij met onze bescheiden camper van ruim 6 m. tegenover een grote caravan, langer dan onze camper, en daar stond nog een bus voor ter grootte van een buscamper..... Dus wie benam er meer uitzicht??
Een campingburgemeester niet gezien dit jaar. Wij noemen zo iemand een campingfuhrer.... omdat de eerste keer dat wij die zagen het in Duitsland was.
Waar ik me wel over verbaas, waarom gaan ze op sommige campings het sanitair 's morgens om half 9 poetsen!! De drukste tijd van de dag! Doe dat 's morgens om 7 uur, dan is het nog veel rustiger, of na 10 uur! Maar niet op de drukste tijd van de dag!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
27.07.2022 11:31
Ik lees al deze ergernissen met grote verbazing. Ik erger me niet zo snel. Wij gaan ook vaak met de boot op vakantie en in vaak lig je in een haven gewoon in een stadje langs de straat. Alle boten naast elkaar. Soms zelfs rijen dik. Je moet over elkaars boot heen om op de kant te komen. Dus iemand die over mijn plek loopt boeit me niet. We zitten overigens in een chalet.
Soms lig je op een plek zonder stroom. Mensen doen hun motor aan om hun telefoon te kunnen opladen. Sommigen hebben een aggregaat mee dat maakt een hoop herrie . Heel wat meer dan een airco.
Kinderen, kletsende en drinkende mensen het hoort er bij. Waterscooters of speedboten vindt ik irritant maar die heb je niet op de camping.
Loslopende honden of honden aan zo’n lange lijn dat ze om mijn ontbijttafel heen scharrelen en voor mijn deur poepen daar erger ik me wel aan.
Oh ja en ik heb een hartgrondige hekel aan mensen die zich overal aan ergeren.
Geplaatst door: scg
, Datum:
27.07.2022 13:08
Haha, leuk om te lezen. Ik erger mee ook aan veel dingen zoals buscampers met schuifdeuren, voetballende jeugd vlak bij onze plek, blaffende honden, schreeuwende kinderen, luidruchtige buren en ga zo maar door. Iemand anders die dit leest, zou denken: niks aan dat kamperen. Maar toch blijven we kamperen, omdat die irritatie momenten meestal maar even zijn. De ergernissen hebben gelukkig nog niet de overhand bij ons.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
27.07.2022 14:52
Ook ik erger me niet zo snel!
Ik moet hard lachen om de camping burgemeester!! Jaren geleden toen we nog met zijn tweetjes waren zonder kinderen stonden we op een camping bij de Gorges du Verdon. Na een aantal dagen kwam een ouder echtpaar aan met een mega caravan! Enorme voortent, enorme luifel, tv, oven, koelkast, alles erop en eraan. Mensen deden de hele dag helemaal niets! Als wij dan terug kwamen van een uitje werden de stoeltjes gedraaid zodat ze naar ons konden kijken. Uiteindelijk een waslijn met handdoeken eraan er tussen gespannen om nog een beetje privacy te behouden. Het begrip camping burgemeester kende ik niet, wij noemenden ze monsieur Les yeux :-)
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
27.07.2022 14:59
Ik zou me maar wat graag ergeren aan al deze kleine dingen, maar helaas geen kampeervakantie voor ons dit jaar. Dus bedenk bij al dat ergeren maar dat je een luxeprobleem hebt...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.07.2022 18:19
Onder elke ergernis zit een wens of een verlangen. Als je die nou eens zou uitspreken...
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.07.2022 18:27
@Fammeij, Helemaal mee eens! Dat is een waarheid als en koe!
Geplaatst door: campertjes
, Datum:
28.07.2022 13:30
Heel herkenbaar allemaal, zoals het verhaal van digi-oma (ik heb overigens het 1000 'plekken boek' van frankrijk nog steeds). @scg; die schuifdeur, helaas, hebben wij ook, sorry. En al die campingbewoners die graag willen zien en weten wat jij aan het doen bent, mensen kijken, prima hobby.
Ik zie er vooral de humor van in, zeker als er weer een te grote camper of caravan aankomt en de eigenaar je aankijkt met een blik van 'jij komt me toch zeker wel even helpen hè, want wij kunnen het niet met z'n tweetjes'. nou, uh, nee, dan had je een kleinere camper/caravan mee moeten nemen.
Maar voor de rest wil ik iedereen hulp bieden en amuseer ik mij kostelijk.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
28.07.2022 17:48
Geen ergernissen hier maar het omgekeerde...
Franse opa & oma tegenover halen hun kleinzoon met smartphone erbij toen ik om de meteo vroeg.
Ik zei: n'est pas un telephone, c'est une ordinateur!
Knulletje apetrots kijkend, oma (net zo trots) verteld dat zij die hem voor de verjaardag hebben gekocht 😀
Geplaatst door: Gerlf
, Datum:
28.07.2022 18:39
Dat het zwembad voor de 4e dag op rij gesloten wordt omdat er in gepoept is. Ik vind het met name voor de camping eigenaars heel erg. Kost ze handenvol geld iedere keer om het zwembad te zuiveren.
Ik vraag mezelf gelijk af; merken ouders dit dan niet? Een ongelukje kan gebeuren maar als je kind niet zindelijk is trek hem of haar dan een zwemluier aan!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
29.07.2022 14:36
Dat het bij boten normaal is om over elkaars dek te lopen maakt natuurlijk niet dat het op de camping ook maar normaal moet zijn. En als het al nodig is, is er nog verschil over hoe je dat dan doet. Op de camping onder de luifel van een ander door lopen was gewoon nooit gebruikelijk. Zelden is er ook noodzaak om dat te doen, dus gewoon raar als je dat wel doet.
Na twee campings waar wij ons enigszins hebben geërgerd aan onnodig lawaai en ander respectloos gedrag staan we nu op een camping waar heel ander publiek staat. De camping is vol, de plaatsen zijn klein en het is er zeer rustig. Sanitair wordt slechts één keer per dag gepoetst maar iedereen springt er netjes mee om waardoor vaker schoonmaken niet nodig is.
Zo jammer dat je dat niet vaker tegen komt.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
29.07.2022 22:06
Waar wij ons op campings het meest aan ergeren zijn de loslopende honden. Zowel bij de rivier als op de camping zelf. Campings die dat gedogen, komen bij ons op de zwarte lijst.
Geplaatst door: Thadude
, Datum:
30.07.2022 09:40
Vies sanitair is wel een ergenis.. dan denk ik.. komop mensen zo laat je thuis de boel toch ook niet achter voor je huisgenoten. Voor de rest. Ook 1x naast iemand met een airco gestaan die 24x7 een bak herrie maakte en dat was vooral savonds hinderlijk maar goed.. tis vakantie en je valt vanzelf in slaap 😴
Geplaatst door: Toon
, Datum:
30.07.2022 10:47
Ik kampeer nu al 45 jaar in Frankrijk en al die ergernissen die beschreven zijn heb ik al een keer gezien.
Als je daar je eigen erg aan ergert moet je niet meer gaan kamperen.
De beste manier is om je kort lontje behoorlijk te laten groeien of de hele camping voor je zelf afhuren.
Geplaatst door: gerda
, Datum:
30.07.2022 12:50
Wij gaan graag naar rustige campings buiten het seizoen om. Leuk ls er dan een jong stel komt met zo'n krijsende baby. Tenminste een kind dat 2 uur achter elkaar door blijft krijsen zonder dat de ouders er ook maar iets aan doen. Getver.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.07.2022 12:57
Voor Maram.. ook wij hebben altijd een hond meegenomen; in al die jaren dus zes verschillende Ierse Wolfshonden (niet gelijk hoor). Altijd vast, onder de luifel of naast ons in het gras vast gehouden aan een lijn in de schaduw.. Het is nogal eens voorgekomen dat dan de honden van de camping-eigenaren gezellig kwamen buurten om de bakken van onze hond leeg te slobberen/eten. Wat wij altijd deden is dat we vroegen om een plaats dicht bij water (beekje; geen zeewater natuurlijk) en helemaal achteraan op de camping en vroegen de snelste route om van de camping te komen om de hond uit te laten. Vaak kregen we een sleutel of een code, bijv. bij schuren of hek of zo.. Leuk om dan te horen dat we de hond niet hoeven te betalen want dat de campingbaas ons altijd zag weg gaan om te hond uit te laten en nog leuker wanneer hij zei dat we volgend jaar alleen maar mogen komen als we die mooie leuke hond ook meenemen.
Even lachen? Ooit op strand in Bretagne: zonder hond. Echtgenoot en ik zitten voor de caravan. Komt oudere man voorbij met een grote Herdershond. Hond zakt door knietjes en maakte een megagrote drol. Baas keek naar de hond, naar ons en liep weer door. We hadden al gezien dat Franse man met hond twee rijen achter ons stond. Na 10 minuten is mijn echtgenoot opgestaan, heeft de grote schep uit de disselbak gehaald, de drol opgeschept en is naar de man met hond gelopen. Daar heeft hij de drol voor de caravan gedeponeerd .Hond rook aan eigen drol, man keek even op en zei niets. wij ook niet. Was voor iedereen wel duidelijk en daarom niets gezegd. . Tegen de avond zijn we nog even gaan kijken naar de caravan van man met hond;... drol lag nog precies zo voor zijn voortent. .Hij blij ? wij blij.!......
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
30.07.2022 21:14
Wat een kostelijk verhaal @digi-oma 😅
Geplaatst door: Kampeerder
, Datum:
31.07.2022 10:38
Smakelijk gelachen om alle anekdotes met ergernissen. Zelf kampeer ik al vanaf dat ik kind was, en ondanks een paar jaar vliegvakantie toch maar weer een tent gekocht want het bleef trekken.
De campingburgemeester, de badmeester (baddictator?) from hell, schreeuwende mensen in de douches, Fransen die om 10:00 al straalkacheltjelam voor de caravan zitten, mensen die kakken naast de wc of in een urinoir, heb het allemaal gezien. Ik vraag me af waarom mensen zich daar druk over maken, je hebt toch vakantie! Lach erom, geniet van het lekkere weer en van je gezin daar gaat het ten slotte om.
Oja, en mensen met geldingsdrang en territoriumgedrag heb je ook op de drieknakenvlucht naar Italië of op Gran Canaria aan het zwembad :)
Geplaatst door: miknl
, Datum:
31.07.2022 11:38
Ergernisjes voor mij: het gedrag van sommige Nederlanders. Het is tenenkrommend. Vooral de generatie 11-14 jaar is zo extreem ‘aanwezig’. Taalgebruik, gedrag, het is me een raadsel hoe dat zo gekomen is. Aan de andere kant, als je ziet naar welke ouders ze teruggaan, wordt veel duidelijk. Goddank is het nog steeds niet de meerderheid van die groep, maar ja, ze zijn zo aanwezig dat ze de overhand lijken te hebben.
Geplaatst door: Jansen
, Datum:
31.07.2022 22:58
Dat laatste klopt wel inderdaad, zijn met terug van vakantie en dat taalgebruik (en de hoogte ervan maar daar stoor ik mij niet aan) is iets wat steeds vaker voorkomt. Stoer doen tegen je nieuwe vriend(inn)en.. maar dat maak ik in het dagelijks leven ook al vaak genoeg mee.. iets van deze tijd? Als ik met m'n dochter van 7 loop zeg ik er wat van (gewoon op een normale manier en iets in de trend van: ho ho dat taalgebruik mag wel wat minder, lopen ook kleine kinderen bij) en dan helpt dat in ieder geval totdat ze weer verder weg zijn dus veel nut heeft het verder waarschijnlijk niet maar dat is wel iets wat ik niet tolereer van mijn eigen kinderen dus dat vind ik ook dat ik er wat van moet/mag zeggen. Maar ik laat het ook meteen weer los en geniet verder van onze heerlijke vakantie!
Verder genoeg gelezen wat wel vaker voorkomt inderdaad (tot laat harde muziek/mensen dieveel geluid maken etc.), maar het is vakantie: geniet er lekker van..