kleine of groote ergenisen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® defonz
, Datum:
25.07.2022 20:34
Terug van de camping een paar kleine of grote ergenisen
Wat is het voor de een s'avonds wat bij kletsen tot ? uur met bij horende decibels na de nodige drank en daar naast een buur die op tijd wil gaan slapen om s'morgens vroeg te vertrekken
we spreken niet over de jeugd ,Het sanitair een uur na de poetsdienst terug niet al te propere wc en douches
de afwas bakken achterlaten met nog slierten spagetie en de nodige saus erbii, over elkaars terein lopen de korste weg natuurlijk
word ik oud of word iedereen zelfzuchtig ik en de rest kan stikken
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2022 20:44
1 extra (klein) dingetje wat ik persoonlijk wat raar/ vervelend vind: (zeer) late aankomst, bijv. 20.30 uur. Zit je net lekker aan tafel, komt er een nieuwe buurman tot een uurtje of tien z'n plaats inrichten. Maar extra glaasje wijn en uitzicht op gestuntel met stokken van de bungalowtent maakte veel goed. Bleken overigens hele lieve mensen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
25.07.2022 20:50
Geplaatst door: Andre
, Datum:
25.07.2022 22:28
Hahaha ben ik de enige die soms de "vind ik leuk" optie mist??
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2022 22:51
Qua properheid hebben Franse campings de afgelopen decennia een flinke inhaalslag gemaakt, was nodig ook...
Voor het overige wordt de kamperende klant steeds veeleisender: geen honden op de camping, geen kinderen op de camping, Nederlandstalig vermaak voor de kidz, het zwembad moet de vergelijking met het tikibad ruimschoots kunnen doorstaan (ook als de camping aan zee ligt), geen lelijke campers op de camping, eigen sanitair op de plek.
De tijd dat kamperen nog een ontdekkingsreis was, lijkt voor veel mensen lang vervlogen. Gelukkig meldt zich hier af en toe nog iemand die al een camping geboekt heeft en zich afvraagt of daar in de buurt nog wat te beleven valt:-)
Maar ja, bij het schrijven van die laatste alinea dringt tot me door dat ik ook oud wordt. Geluk bij een ongeluk: dat heeft ook voordelen. Als ik nu op de camping een kind hoor blèren weet ik twee dingen:
1: het leeft gelukkig
2: het is het probleem van iemand anders
Geplaatst door: Noa
, Datum:
25.07.2022 23:21
Als je tegen al die dingen niet kan, kletsende buren, late aankomst, vroege vertrekkers, sanitair dat niet zo is als thuis en ga zo maar door, dan wordt het tijd voor een vrijstaand privé vakantiehuis i.p.v. een camping
, Datum:
26.07.2022 00:11
Ook een leuke vind ik: Het sanitair was gedateerd en zou vervangen moeten worden, maar was wel proper.
Mensen hebben liever sanitair met een trespawandje waar je de voeten van je poep of plasgenoot kan zien met bijpassende geluiden dan een ouderwetse muur met gedateerde tegeltjes.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
26.07.2022 07:30
Dan nu geen ergernis, maar vermaak wat wij momenteel op de camping hebben. Er staan nl. 2 plaatsen van ons vandaan een " campingburgemeester" en zijn vrouw.
Iedereen kent er wel zo eentje, denk ik. Nou, dit is er een met een sterretje!
Hij en zijn vrouw houden de hele dag iedereen in de gaten, hij vliegt gelijk op als iemand iets doet wat hij niet goedkeurt en zijn vrouw spreekt de campingdirectie aan als die af en toe langs rijdt om te klikken als er volgens haar iets bij een ander niet klopt.
Wij vermaken ons, met velen om ons heen, er vreselijk mee.
Maar hen groeten of met een vriendelijke opmerking benaderen, heeft geen succes. Ze zeggen niets terug of reageren niet. Wij hebben vanaf dag 1 het een paar keer geprobeerd, maar zijn ermee gestopt. Ze schijnen met 1 ander echtpaar contact te hebben, die hier ook een vaste staanplaats heeft in het seizoen.
Gelukkig hebben wij veel andere en leukere dingen te doen dan op hen letten, maar als we ze toevallig weer bezig zien, is het vermakelijk en eigenlijk heel sneu. Want het is hier een keurige rustige camping zonder herrie of troep.
Wij zijn in ieder geval tot nu toe gevrijwaard gebleven van hun kritiek, maar ja, wat moeten ze ook met 2 oudjes van 80 :)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.07.2022 09:05
@Bert, inderdaad. Dat heb ik vroeger ook vaak gezien. En dan vraag je je af of degene dat thuis ook doet. Ik zag eens een aanplakbiljet bij een bakker in Kleve met de strekking dat je de wc moet achterlaten zoals je het zelf ook zou willen zien. Ik zorgde toen altijd ervoor dat het netjes was. Kleine moeite maar je doet een ander er plezier mee. Ik ben wel blij dat we nu huren op de camping. Altijd eigen sanitair.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.07.2022 09:36
@noa...je hebt helemaal gelijk!
Ik kan dag en nacht de airco laten draaien.
Tegen mijn man roepen wat voor koek hij wil.
Feestverlichting ophangen als ik zou willen.
Meezingen met de radio.
En het belangrijkste,de hond kan heerlijk vrij rondlopen.
Zwembad voor ons alleen,kan heerlijk met luchtbed in het zwembad dobberen.
Niemand heeft last van ons,en wij hebben geen last van anderen.
Niets geen ergenissen 😁
Geplaatst door: theo
, Datum:
26.07.2022 11:43
Las de ervaring van Nanka en zo hadden wij jaren geleden in Saint Vallier een echtpaar die toen wij onze tent gingen opzetten ons "welgemeende adviezen" gingen geven hoe wij de tent moesten opzetten en gingen veel mensen in de gaten houden om dan naar de patron (zoals zij hem genoemd hebben ) te gaan om te vertellen wat ze wel niet fout deden.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.07.2022 12:20
Kennelijk zijn mijn echtgenoot en ik duidelijk uit een andere eeuw. Klopt ook wel want echtgenoot wordt deze maand 81 jaar en ik ben 2 jaar "jonger".
Begonnen met een 2e-hands klapkar (lekte als een gieter - dochter en zoon mee) en daarna overgestapt naar Constuctam (wie kent hem nog) en nu voor goed Adria en kamperen beëindigd..
Heel Frankrijk in alle hoeken en gaten bezocht. Koelkast; eerst de flesje limonade in een rieten tas koelen in een riviertje dichtbij en daarna op de vrachtauto wachten die brokken afgehakt ijs kwam brengen voor de plastic koelbox.
Lachen om de landgenoten die totaal geen idee hadden hoe de voortent aan de caravan te bevestigen, of hoe de gasfles te gebruiken, maar we boden wel hulp aan..
Franse gasten ook geholpen en zeker dat heel oude echtpaar met een nog oudere tentje zonde caravan die kwamen voor een reuma behandeling in het dorp. .Natuurlijk help je net, als dat Franse echtpaar waarvan de vrouw direct naar kennissen liep om die te begroeten en de man stond stuntelen met de voortent. Leek ons niet zo aardig en we vonden het wel sneu, dus ging m'n echtgenoot ging helpen en toen vertelde de man dat zijn vrouw haar laatste reis maakt i.v.m. zware kanker. 'sAvonds bij een borrel rustig en lang gepraat. Praatje maken bij de afwas of bij de stenen bak voor de handwas. Oudere dame vraagt of ik "telefoonkaarten" (jawel) had voor haar kleinzoon en hoe ik de wasborstel moest gebruiken., Veel met de familie gekletst en veel meer Franse uitdrukkingen van haar geleerd. Honden mee... buurman of buurvrouw wilden wel een uurtje oppassen wanneer we even weg wilden. Zijn mijn man en ik aan het "boulen" Jawel hij is hier ook lid van een vereniging - dan werden we uitgenodigd voor een pittig potje NL/FR. en toen jaren geleden Nederland met voetbal won van Frankrijk kwamen de Franse kampeerders ons feliciteren.- Nog steeds zijn er berichtjes van mensen die me dierbaar zijn. Kamperen in Frankrijk moet dus ook nu nog voor iedereen leuk kunnen zijn. Fijne vakantie
'
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.07.2022 14:50
@digi-oma, heel herkenbaar qua openstaan voor Fransen en dan dus andersom wat terugkrijgen. Ook meegemaakt op 2 campings. En als je dan in een ander jaar weer kwam was het meteen bonjour en ca va. Je was meteen 1 van ze. En dat boulen ook meegemaakt. Heel vroeger mocht ik als jeudige samen met een Franse jongen meedoen met het toernooi van de volwassenen (gebrek aan jeudige deelnemers). We deden het zo goed dat we tot in de finale kwamen en dat ook wonnen. De ene helft van de Franse tegenstander was not amused maar de ander gaf een handdruk en was blij voor ons. Daarna veel bonjours van anderen gehad.
Geplaatst door: thadude
, Datum:
26.07.2022 15:35
tiepvauten in de topic titel ;-)
Geplaatst door: marian
, Datum:
26.07.2022 15:51
ahhh herkenbare verhalen. Dat hadden wij dit jaar. Zaterdag voor we vertrokken kwam er een stel uit lille, met caravan. Binnen no time arriveerde een bus met jong stel en dochter en nog een stel rond de 40. Het stel met caravan was beiden 73 en de rest bleken de hulptroepen. Het stel uit lille stond al 25 jaar op deze camping en altijd op plek 7. Caravan was opgehaald uit de stalling dichtbij. Beiden konden amper lopen en de rest kwam dus alles optuigen en neerzetten. Zij stalden hun stoel en gaven instructie. Binnen een paar uur kwamen ze melden dat ze elke maand juli op plek 7 stonden, al 25 jaar en dat iedereen die op de camping kwam door hen gevraagd werd ze mammi en pappi te noemend. Nou nee, dat gingen wij niet doen. En helpen, nou bij nood, maar niet op afspraak. Ze hielden alles in de gaten en draaiden desgewenst hun stoel bij om alles goed te zien. Later de campingeigenaar gesproken. Camping 4 jaar terug gekocht en amper in staat hun verworven rechten af te nemen. Gekscherend gevraagd of plek 7 voor volgend jaar juli al geboekt was , anders wilden we wel een optie hahahah. Hij zei, nee nog niet, maar ben bang dat dat me niet gaat lukken
Geplaatst door: An
, Datum:
26.07.2022 17:37
Geen ergernissen, integendeel. Wel helpende medekamperrders. Altijd problemen in t begin met elektriciteit, altijd hulp. Lekke band vouwwagen, hulp van de buurman. Kortom, ik hou van kamperen
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
26.07.2022 18:12
@thadude. Nee hoor, het zijn heeeele grooooote ergernissen!
, Datum:
26.07.2022 19:35
Typefouten vallen vaak meer op dan denkfouten.
Geplaatst door: Toon1
, Datum:
26.07.2022 23:40
Denkfouten zijn moeilijker op te sporen dan typefouten.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.07.2022 00:17
De grap van een camping is natuurlijk dat je eerst met het nodige leedvermaak hebt gezien hoe de nieuwe buren hun tent opzetten dan wel hun caravan op de plek manoeuvreren, waarna je het niet meer kunt aanzien en besluit de helpende hand te bieden. Eeuwige dankbaarheid (voor de duur van de vakantie) is je beloning. Zo bezien is het wel jammer dat ze movers voor caravans uitgevonden hebben:-)