Benzineprijs Frankrijk gaat vanaf september tijdelijk omlaag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Toon
, Datum:
04.09.2022 16:10
De buitenlanders profiteren van de benzineprijs, maar de Fransen schieten er niets mee op.
Negentig procent rijd op diesel en betalen de volle prijs.
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
04.09.2022 21:44
Vandaag 1.66 betaald bij Total langs de tolweg!! Diesel!!
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.09.2022 22:21
Vanmorgen ter hoogte van Bulgneville langs de A31 bij Total 1.47 € per liter 95.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
04.09.2022 22:28
Wat Toon zegt klopt niet helemaal, want de diesel is wel goedkoper. Wel is het zo dat de meeste fransen een diesel hebben en zij minder profiteren dan benzinerijders.
Dus de korting pakt voor de meeste fransen een stuk minder uit.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
05.09.2022 06:55
Diesel en benzine zijn dezelfde korting. Diesel is gewoon duurder dan bezine in Frankrijk, ook in België is dit zo
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
05.09.2022 11:54
Vanmorgen getankt bij de Intermarché in Bourg-en-Bresse: € 1,47. In Frankrijk vakantie vieren, loont! 😉
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
05.09.2022 18:36
Dat het loont, is natuurlijk niet zo. Je bent hooguit goedkoper uit dan eerder in het seizoen. Je bent nog steeds duurder uit als je naar Frankrijk op vakantie gaat dan dat je in Nederland blijft. Alleen al het feit dat je veel meer kilometers maakt en in de meeste gevallen ook tol betaald, maakt het een stuk duurder. 😉
Geplaatst door: Lia
, Datum:
05.09.2022 19:00
Èn de boodschappen zijn hier ook een stuk duurder dan thuis.
Al met al kost vakantie een hoop geld.
Maar laten we ervan genieten nu het nog kan,je weet nooit hoe het volgend jaar is.
Of je dan überhaupt wel op vakantie kan qua financiën
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.09.2022 10:24
@Lia, boodschappen een stuk duurder dan thuis herkennen wij nooit zo. Ik denk dat het ongeveer vergelijkbaar is met Nederland. Het hangt ook af welke producten je koopt en op vakantie ben je al vrij snel geneigd lekker luxe dingen te kopen, wat vaker een borrelplankje maken, iedere dag een paar glaasjes wijn etc. terwijl je dat thuis hooguit in het weekend een keer doet. Maar, bijvoorbeeld wijn en kaas zijn in Fr over het algemeen goedkoper dan in Nl. Hangt dus ook van het product af. Wel viel het mij afgelopen zomer een paar keer op dat brood op sommige plekken echt duurder was dan voorheen en er waren enorme verschillen tussen de verschilldende bakkers (in een ander gebied). Maar ik kan het alleen maar indicatief zeggen, want als ik iets niet doe op vakantie is de hele tijd rekenen. Mocht het volgend jaar krap worden, dan gaan wij liever 2 weken i.p.v. 3 en dan gewoon goed dan met de hand op de knip. Dan liever een week thuis en dagtochtjes maken (NB. let wel dat dit met de idiote prijzen in Nederland misschien helemaal niet echt veel goedkoper is).
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.09.2022 18:00
Wij beknibbelen ook niet als we op vakantie zijn
Maar let wel een beetje op de prijs.
De dingen die ik op vakantie koop,neem ik vaak thuis niet mee.
Hier elke dag ijs en toetjes.
Om de dag gebak bij de bakker...
Wijn drinken we dan weer niet.
Maar ik ga niet op de centen letten als ik weg ben.
Ook wij gaan 2 keer 3 weken op vakantie.
En als dat niet meer lukt de komende jaren gaan we in mei 2 weken en in september 3 weken.
Dagjes uit in Nederland is niet meer te betalen.