Acsi 2023 nieuwe prijzen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Martin-FR
, Datum:
08.11.2022 15:58
Vooraf: wij kamperen meer dan 30 jaar voornamelijk in Frankrijk.
Wij maken in onze zoektocht naar campings gebruik van oa de acsi campinggids. Ook de CampingCard gids. Deze biedt ons voordelen.
Zo kwamen wij eens op een camping in Frankrijk die ons een voordelige prijs bood.
Wat bleek: de camping was vol met Nederlanders die ook graag het voordeel wilden, zoals wij. De camping was vol Nederlanders.
Maar de camping was ook vol.
Nu kijk ik anders in mijn zoektocht naar geschikte campings. Waar wil ik staan en wat vraagt de camping. Hierbij hou ik in gedachte dat de camping eigenaar uiteindelijk een bedrijf runt en dus winstgevend moet zijn.
Één aspect er even uitgelicht. Consumenten vragen wifi op de camping voor een normale prijs of inbegrepen bij de staanplaatsen. Ik heb eens gesproken met een campingeigenaar die mij vertelde wat hij zou moeten investeren om wifi beschikbaar te maken op de hele camping voor iedereen. Ik heb geen bedragen meer paraat maar het was gigantisch.
Nu kijk ik met een andere bril naar prijzen. Prijzen van campingplaatsen, gidsen, apps ....
Anyway: ga lekker kamperen. Pak je tent of vouwwagen of caravan en geniet. En ja: dat heeft een prijs....
Aan jou alleen de afweging of jij de prijs goed vindt voor het gebodene. En die afweging is persoonlijk.
Geplaatst door: J
, Datum:
08.11.2022 16:29
Wij zijn blij met de papieren gids. Hoop niet dat die gaat verdwijnen.
Kijkt gezelliger om campings uit te zoeken dan een app.
Met een app werken we niet graag, zeker niet onderweg. Telefoonbereik valt in de bergen nog weleens weg en dan is alle info zoek.
En alles wordt duurder, wat maakt dat kleine bedrag uit op een paar weken vakantie. Paar nachtjes kamperen en het is terug verdiend.
Heb je weleens naar de hoogseizoentarieven aan de kust gekeken? Die bedragen zijn echt abnormaal aan t worden. Maar ja, zolang er vraag is ….
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
08.11.2022 17:10
Wanneer je eind mei/begin juni op vakantie wil gaan is het fijn wanneer je niet op een bijna lege camping staat...... Dus zoeken wij heel vroeg in het voorjaar 2 verschillende eindbestemmingen en gaan we met het Acsi boekje en de laptop thuis aan de slag..... Schrijven de belangrijke beoordelingen/opmerkingen over in het boekje en de cijfers die gegeven zijn........ Natuurlijk ligt het niet vast wanneer wij vertrekken...maar een goed begin is het halve werk..... Vlak voor vertrek beslissen wij welke kant wij uit gaan......vaak komen we toch ergens anders uit dan thuis uitgezocht....Maar alleen de voorpret alleen al...Dus boekje moet blijven. Onderweg veranderen we nog wel eens....met name wanneer het weer tegenvalt...... Maar dan biedt de app weer uitkomst..... En natuurlijk de ervaringen die staan op de site van Camping-Frankrijk....
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
08.11.2022 17:30
Om alleen te roepen dat de ACSI "miljoenen" verdient lijkt het alsof ze geen kosten maken...
En prima als je geen boek meer wilt maar alleen de app wilt gebruiken. Maar als je een vakantieganger bent die veel in voor en naseizoen wilt kamperen op zo'n camping, en dat ook nog kan in deze dure tijden ;-) , dan emmer je toch niet over die prijsverhoging?
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
08.11.2022 22:39
Boekjes gaan bij oud papier nadat we de kortingskaart eruit hebben gehaald. Wij gebruiken uitsluitend de app op de iPad, dat is lekker groot en goed te lezen. Wij reizen op de bonnefooi en dan is het gewoon zo handig. En de app is offline te gebruiken, je bent dus helemaal niet afhankelijk van een telefoonverbinding zoals eerder werd gesuggereerd.
Deze app en die van Archies zijn onze bron van info tijdens het rondtrekken.
Heel jammer dat er geen keuze is of je de boekjes wil. Het maakt me niet uit dat ik dan nog steeds de volle prijs moet betalen maar het is gewoon zonde van het papier. De ACSI campingapp (dus zonder de korting) is wel los te koop zonder de boeken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.11.2022 00:32
Paar punten:
- Acsi is veel groter dan alleen de uitgifte van een kortingkaart of een campinggids, zit als ik het goed heb bijvoorbeeld ook in georganiseerde reizen voor caravans en (bemiddeling bij) verhuur van mobilhomes.
- Zo maar roepen dat een bedrijf miljoenen winst maakt slaat nergens op, zo lang je de context niet kent. Je kunt best een miljoen winst maken, en er gaan dagen voorbij dat ik zo veel geld niet uitgeef:-), maar als ik dat miljoen haal haal bij een omzet van een miljard (ik noem maar wat) is datr een verdraaid slechte beloning van je ondernemersrisico. Dan snap ik dat je meer geld binnen wilt halen.
- Ten overvloede: ik heb geen enkele aanwijzing dat het slecht gaat met Acsi, al weet je het in deze rare tijden maar nooit.
- Maar bovenal, de bottom line: alles is een kwestie van marktwerking. Zij doen een aanbod, tegen een prijs die zij redelijk vinden in de huidige markt. Dat mag, maar jij bent een volwassen mens en jij weet of je die prijs er voor over hebt en of je je die prijs überhaupt kunt veroorloven. Misschien moet je je vakantiegeluk elders zoeken. Maar als er genoeg mensen zijn die dat moeten doen, zal Acsi andere keuzes moeten maken.
Geplaatst door: scg
, Datum:
09.11.2022 10:24
Het is toch niet meer van deze tijd om je leden te verplichten om 2 dikke boekwerken af te nemen, die vervolgens bij de meeste mensen regelrecht de kliko in gaat. Ik wil best de volledige prijs betalen, maar ik wil die boeken niet. Maar dit is niet mogelijk bij Acsi. Voor mij reden genoeg om niet meer mee te doen. Dan betaal ik maar wat meer voor de camping (wat overigens in het voor en na-seizoen reuze meevalt).
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.11.2022 11:04
Jammer dat ACSI niet zo snel is met het bijwerken van de campingcard.nl website. Op deze site kun je ook filteren op campings die de ACSI Campingcard accepteren. Het grootste deel van de campings accepteert ook het volgende jaar de kaart, maar een klein deel valt af en er komen ook wel weer nieuwe campings bij. Binnenkort hopen wij de informatie op deze site te kunnen updaten.
De kosten voor exploitatie van de ACSI websites vallen erg mee en de prijs die campings moeten betalen voor vermelding in de ACSI gids en de CampingCard gids zij best stevig. Daar zit dus een flinke marge op. In het totaal worden 9.400 campings in 30 landen in de gidsen vermeld. De jaarlijkse inkomsten van campings loopt dus in de miljoenen. Daarnaast zijn er nog extra inkomsten van campings die extra in beeld willen komen en inkomsten van kampeerders die voor gidsen en apps betalen.
De organisatie maakt veel gebruik van vrijwilligers. De hoeveelheid personeel die ze in dienst moeten hebben valt reuze mee.
Dan zij er nog inkomsten uit magazins, verzekeringen, Touroperating (Suncamp), inkomsten uit boekingen die via ACSI / camping.info lopen.
De marge die over blijft zal zeker in de miljoenen lopen!
Het aantal campings in de ACSI gids voor Frankrijk is momenteel 2679 en het aantal campings die de kortingskaart accepteert in Frankrijk is 1380. Op deze site staan meer dan 9000 campings vermeld, waaronder meer dan 4000 kleine campings. Veel van deze campings hebben in het laagseizoen prijzen die vergelijkbaar zijn met de prijzen van de ACSI kortingskaart, of zelfs lager.
Kijk eens verder dan alleen in de ACSI gids!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
09.11.2022 14:04
Helemaal mee eens!
En als iedereen ook eens de moeite neemt om zijn mening te schrijven om andere niet campingcard camping onder de aandacht te brengen zou heel fijn zijn voor deze site en bezoekers.
Verder zou het fijn zijn dat mensen ook niet campingcard camping gaan bezoeken zodat die ook bestaansrecht hebben en houden (er zijn er genoeg die betaalbaar zijn, zelfs in het hoogseizoen).
Anders krijgt acsi op een gegeven moment een monopoliepositie en kan nog hogere prijzen gaan vragen aan campings.
Geplaatst door: Martin-FR
, Datum:
09.11.2022 16:55
Helemaal eens met Bert!
Zo was mijn eerdere bijdrage ook bedoeld.
Ik maak (ook) gebruik van de acsi campingcard gids en app, maar zeker ook van andere gidsen.
Er zijn er verschillende.
Zo vind ik soms een camping die is aangesloten bij de CC en ik voordeel geniet.
Maar het kan ook zijn dat ik een camping anders gevonden heb.
Even los van een gids of app..
Ik heb zoveel respect en bewondering voor mensen die een camping hebben en exploiteren.
In de meeste gevallen zijn dat mensen die met passie en tomeloze inzet een eerlijk en mooi product aanbieden.
Geplaatst door: lafaente
, Datum:
28.11.2022 20:18
Elke camping betaald om met de Assi card mee te doen ook nog 750,- euro per jaar!
Geplaatst door: ® Alex4
, Datum:
08.04.2023 07:48
Het zou niet slecht zijn als acsi de juiste prijzen van de campings zou weergeven vele campings rekenen extra kosten onder om het even welke noemer dit is soms meer dan 25% van 4 tot soms 8€ en meer nu heb ik voor 8dagen 32 € extra betaald en moest dan nogeens 3€ extra voor het ledigen van wc cassette
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
08.04.2023 12:33
Op de website van campings staan de tarieven vermeld incl. de extra bijkomende kosten.
Die vallen buiten het ACSI Card tarief en hoeven daarom ook niet vermeld te worden door ACSI.
Wel geven ze volgens mij aan dat een camping extra kosten in rekening kan brengen.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
08.04.2023 13:20
Wel vreemd. Omdat ik niet weet waarvoor de € 32,-- is kan ik hier niets over zeggen, maar legen van een tank hoort m.i toch wel onder het ACSI tarief te vallen. Ik zou hierover zeker contact opnemen met ACSI.
, Datum:
08.04.2023 14:33
Het ledigen van een tank kan onder millieuheffing vallen en dat hoort dus niet bij de ACSI prijs.
Net zoals bijvoorbeeld TB daar ook niet onder valt.
, Datum:
08.04.2023 20:02
Op de website van campings staan de tarieven vermeld incl. de extra bijkomende kosten.
Die vallen buiten het ACSI Card tarief en hoeven daarom ook niet vermeld te worden door ACSI.
Wel geven ze volgens mij aan dat een camping extra kosten in rekening kan brengen.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
10.04.2023 11:58
Ok, het is prima dat er voor extra dingen z.a. wifi, eigen sanitair, grotere plaats etc. moet worden bijbetaald. Maar ik vind dat basisvoorzieningen zoals plaats, stroom ( evt. gemaximeerd), was- en toiletgelegenheid in het ACSI tarief moeten vallen. Dus ook legen van chemisch toilet. Als ik verder "luxe" dingen wil tegen bijbetaling is dat eigen keuze.
Openheid en doorzichtige prijzen, dat willen we toch? Anders
hebben ACSI tarieven geen zin meer, worden het lok prijzen.
, Datum:
10.04.2023 14:05
Sja, het is maar net wat je verwacht voor de basisprijs.
ACSI is daarin echt heel transparant.
En eerlijk gezegd, we kamperen sinds eind jaren 80 vorige eeuw maar nog nooit hebben we moeten betalen voor het legen van ons chemisch toilet. Ook niet op ACSI campings.
Maar nogmaals, een camping mag altijd zelf bepalen voor welke (extra) dienstverlening betaald moet worden.
, Datum:
11.04.2023 10:04
Sja, het is maar net wat je verwacht voor de basisprijs.
ACSI is daarin echt heel transparant.
En eerlijk gezegd, we kamperen sinds eind jaren 80 vorige eeuw maar nog nooit hebben we moeten betalen voor het legen van ons chemisch toilet. Ook niet op ACSI campings.
Maar nogmaals, een camping mag altijd zelf bepalen voor welke (extra) dienstverlening betaald moet worden.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
04.07.2023 16:30
Kreeg vandaag bericht dat ik me kan aanmelden voor de digitale editie van de campingcard geen gidsen, geen card. Had afgelopen jaar nog wel een camping die de card inneemt tot de dag van vertrek. Dat lukt hier niet mee.