Olie op kampeerplek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
13.07.2022 07:26
Haha,is dit de klachten topic,mag ik dan ook ff...airco's,schotels die ze half op jouw plekje zetten( anders hebben ze geen ontvangst),muggen...maar die mogen altijd en overal kamperen.
Fijne vakantie allemaal
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.07.2022 16:45
Ook hier lees ik weer de nodige algemeenheden. Een camper is een witte muur, maar een grotere caravan niet? En camperaars houden geen rekening met anderen. Wij hebben nu 4 campings bezocht dit jaar in Frankrijk en het is waar dat het aantal campers enorm is toegenomen. Maar overal aardige mensen die (voor zover valt te overzien) rekening houden met elkaar, praatje maken etc.Misschien ligt het aan het soort campings. Niet 1 camping waar wij stonden had meer dan 50 plaatsen.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
14.07.2022 10:03
Hallo, op de meeste campings zijn de campers al afgescheiden van de overige kampeerders. En dan nog, sommige caravans zijn nog langer dan een gemiddelde camper. En dat staat er ook nog eens een zware auto bij. Als je last hebt van die camper vraag je toch gewoon of hij hem iets anders kan zetten?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
14.07.2022 10:51
Dat de meeste campings campers hebben gescheiden van andere kampeerders heb ik niet ervaren.
De gemiddelde camper is vaak niet veel groter dan een caravan ( zeker niet met de trekauto erbij).
En vragen levert 9 van 10 keer een positieve repons op. Klagen is blijkbaar makkelijker dan vragen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.07.2022 13:31
Och, ik heb ook wel eens een onhandige caravanner zijn chemisch toilet zien bijvullen met die thetford vloeistoffen; en daar flink bij morste op de kampeerplek.
Of de grapjurk die de gebruikte frituurolie in de bosjes gooide.
Ik ga er van uit dat de olievervuiling van de camper hierboven per ongeluk was, en dat de eigenaar het wellicht niet eens gemerkt heeft.
Lijkt me niet nodig om hierom allerlei regeltjes te gaan opstellen.
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
16.07.2022 09:20
Och, er zijn altijd wel dingetjes aan te merken, je staat tenslotte met z'n allen op een relatief kleine ruimte. Wij rijden in zo'n ''grote witte muur' en zetten die neer (als we op een camping staan) zoals ons dat door de uitbater gezegd wordt, dat is niet persé zomaar a-sociaal van ons. Wat mij stoort? Tentkampeerders die hun auto als kast gebruiken en iedere 5 minuten iets nodig hebben. Elke keer flitsen de lampen bij het openen en worden de deuren met een rotklap dicht gegooid, van 's morgens tot 's avonds.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
16.07.2022 11:40
Er is inderdaad altijd wel iets, kamperen is geven en nemen en we blijven nooit erg lang op dezelde plek. Wij hebben tijdens onze vakanties eigenlijk bijna altijd aardige medekampeerders ontmoet, of dat nou met camper, caravan, vouwwagen of tent was. Meestal verblijven we op wat kleinere campings. En ergernis? Ja één keer in het voorseizoen. We stonden op een camping met ongeveer 70 plaatsen, er waren 4 plaatsen bezet, heel ver uit elkaar. Wij genoten elke dag van de vele vogeltjes en het parkachtige uitzicht totdat een Nederlands stel (op die vrijwel lege camping!) hun grote vouwwagen vlak naast ons opzette en ook nog precies op de grens van de plek. We hebben ons daar wel zeer over verbaasd, maar niks gezegd, want een plek is een plek. Wij vonden het wel zeer asociaal dat zij hun auto op de lege plaats naast hun eigen plek parkeerden, zodat niemand in hun uitzicht kon gaan staan. Wij zijn twee dagen later maar vertrokken, maar waarom doen mensen dit?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
16.07.2022 11:57
Een verhaal van lang geleden van mijn jeugd toen we nog met een klein tentje op pad gingen.
We stonden op een plaats met uitzicht op de dordogne. Komen twee jonge stellen in een dure bmw aanrijden die nog nooit gekampeerd hadden.
Ze wilde eerts hun tent 50 cm naast die van ons zetten, terwijl er nog plaats genoeg was. Ik heb toen aan onze kakkerburen uitgelegd dat ze hun tent ook een stukkie verder op konden zetten.
s Avonds gingen ze uit eten en lieten de tent open staan. We zagen dat er een enorme rat hun tent binnen liep. Toen ze terug kwamen liepen de dames de tent in en kort daarna hoorde we een enorm gegil en zagen een geschrokken rat die er als een haas vandoor ging.
Onze buurtjes gooiden daarna hun tent in de wagen en gingen waarschijnlijk op zoek naar een hotel.