Olie op kampeerplek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
10.07.2022 13:48
Om te beginnen vermeld ik dat het zeker niet voor alle campers geldt.
Op een camping aan de westkust hebben we een plek geweigerd omdat er gelekte motorolie op/in het gras lag. Gelukkig ontdekten we het en voorkwamen dat de vloer van de caravan en het "tapijt" onder de luifel besmeurd werden. Dit gemeld bij de receptie. Tot onze grote verbazing werd er geen aktie ondernomen. Sterker nog, enkele minuten later werd de plek weer aan een kampeerder toegewezen. Uiteraard hebben we de mensen er op gewezen en ook zij voorkwamen dat hun eigendommen besmeurd werden.
We kregen de zekerheid dat een camper de veroorzaker was van deze vervuiling. Aangezien het aantal campers toeneemt stel ik voor de plekken voor campers en caravans gescheiden te houden. En ..... oude, motorolie lekkende auto's niet meer toe te laten op de plekken.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
10.07.2022 15:19
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
10.07.2022 15:46
En alle auto's op de parkeerplaats?!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
10.07.2022 19:14
Ik ben ervoor om alleen elektrische auto's met caravan of tent toe te laten, want die lekken geen olie.
, Datum:
10.07.2022 19:31
Mee eens Bert. Er is dan waarschijnlijk geen caravan meer te zien! 🤣
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.07.2022 19:41
Wat zou de actieradius van een elektrische auto met caravan zijn?
Anyway, probleem van die elektrische karretjes is dat we straks een enorme afvalbelt met zware metalen krijgen. Maar goed, daar merk je op de camping niets van...
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.07.2022 19:49
Behalve dat er nu al campings zijn
Waar de prijs vd electro schrikbarend duur is
En dat word met alle opladers nog erger
En ook niet campers dus gewone auto,s lekken olie
Of hadvu gezien dat het van een camper kwam?
Dan had u de bezitter moeten aanspreken
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
10.07.2022 20:08
En wat is de volgende stap? Scheiden van caravans en vouwwagens? Ik vind dit echt rudicuul. Dat er 1 camper olie heeft gelekt betekent niet dat ze allemaal lekken etc. Een auto kan ook lekken.
, Datum:
10.07.2022 20:19
Precies! Wat een onzin topic!
Geplaatst door: marian
, Datum:
10.07.2022 21:26
@janmat, Omdat dit 1x gebeurde wil je dat er zulke maatregelen genomen worden? Beetje kampeerder inspecteert de plek voor hij deze inricht. Ik kampeer met een tent, maar heb sterk het idee dat de TP erg tegen campers is. Ook auto's kunnen olie lekken. Ook vraag ik me af wat u voor ogen heeft met dit topic. Uw hart luchten, waarschuwen?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.07.2022 23:22
Iedereen met het vliegtuig en met een parachute eruit boven de camping. De parachute kan dan tussen de bomen meteen als tent en hangmat/bed fungeren.
Geplaatst door: afvalemmertje
, Datum:
12.07.2022 12:54
Het probleem was op te lossen geweest door er een oude krant overheen te leggen. maar ja, het blijft vies, jammer dat de camperaar niet op de hoogte was dat zijn wagen lekte, wie weet stond hij de volgende dag met pech langs de kant.
Wat mij wel ergert is dat men zich zo aan alles ergert. We zijn op vakantie, wees lief voor elkaar.
Die caravanner naast ons die al zijn vuile water gewoon loosde en een ongelooflijke stank veroorzaakte bleek dat helemaal niet expres te doen maar gewoon een probleem met opvang van vuilwater te hebben. Hij was blij dat wij hem erop attendeerde. zo kan het dus ook.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
12.07.2022 13:24
@Afvalemmertje
Jij ergert je dat anderen zich zo ergeren? 🤔
Ik erger me soms ook aan gezeur maar ook aan de schijt-aan-alles-mentaliteit.
Sanitair op typische campings-voor-een-nacht dat echt vies wordt achtergelaten door vertrekkende kampeerders want dat hebben ze zelf geen last van.
Al drie keer gehad dat er bij aankomst een auto stond op de aan ons toegewezen of door ons gekozen plaats. Twee keer waren de eigenaren onvindbaar en hebben we een uur moeten wachten tot we de tent konden gaan opzetten.
Sommigen doen het er gewoon om...
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
12.07.2022 18:41
Niet bedoeld om iemand voor de benen te schoppen, maar ...........
van ons mogen ze campers toch echt op een ander (apart) deel van de camping zetten dan tussen
de caravans tenten en vouwwagens.
Dit jaar nog niet verder weg geweest dan de achterhoek (boerencampings), maar inmiddels heb ik de
neiging om al 'boos' te worden als ik weer zo'n gevaarte aan zie komen.
Omdat het vaak maar voor 1 nacht is, wordt er naar mijn idee niet echt gekeken
naar hoe men de camper een beetje "buur-vriendelijk" neer zet.
Van onze 16 dagen, hebben wij 13 dagen tegen zo'n 'muur' aan zitten kijken
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.07.2022 19:22
Was het 13 dagen dezelfde camper? En zij hebben dan 13 dagen tegen een boos gezicht moeten aankijken ;).
Als ik mij ergens aan stoor ga ik gewoon weg.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
12.07.2022 19:36
@ Bert - Een caravan pak je niet zo 1,2,3 op om te verkassen
Meeste campings in omgeving zaten ook overvol
Van de 25 plaatsen - waren er hooguit 7-8 plaatsen bezet door caravan of tent, de rest waren allen campers
Wij en aantal mede-kampeerders hebben dit ook aangegeven bij camping eigenaar, die zich
dit niet gerealiseerd had, en daarna ook geprobeerd heeft om de (grote) campers zoveel
mogelijk aan buitenrand van de camping te plaatsen.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
12.07.2022 19:50
Ik onderschrijf de stelling van Doortje wel. Door de opkomst van veel campers gaat het kampeergevoel wat verloren. Men blijft vaak hooguit 3 dagen op een camping en het leuke contact wat je wel eens had met meerkampeerders met tent of caravan is toch een stuk minder. Ook al meerdere malen meegemaakt dat men 's avonds binnen zit, de dakluiken open en tv volume op standje irritant hoorbaar. Maar zal wel bij deze tijd horen dat men weinig rekening met elkaar houdt
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
12.07.2022 19:50
Tja Doortje, een camper is ook een kampeermiddel dus mag die op de camping. Kamperend met een vouwwagen sta ik ook het liefst tussen tenten. Niet om het uitzicht maar om het geluid. Gestommel in caravans kan aardig doorklinken buiten, dus ook in een tent, maar het zou toch wat zijn als we caravans ook niet meer toelaten op campings. Dus meestal keer ik me nog lekker een keer om en laat het gestommel voor wat het is. Ik verpest alleen mijn eigen plezier met mijn irritaties.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
12.07.2022 20:07
Ik herken het gevoel van Doortje wel.
Wij stonden vorig jaar op een, overigens hele fijne, eenvoudige camping. Precies midden op het stuk waar 3 plaatsen te creëren waren, stond een knoeperd van een camper. Wij besloten er toch naast te gaan staan maar hadden al snel spijt. We keken tegen een grote witte muur. De eigenaren waanden zich ook zelf in een huis want produceerden veel geluid wat voor ons goed hoorbaar was. We zijn na een paar dagen toch maar verkast, heel spijtig want de camping was echt top.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.07.2022 22:26
Even of-topic: ik heb sinds 2 jaar op maat gemaakte oordopjes. Het kost wat, maar echt, ik slaap overal doorheen tegenwoordig. Kan het echt aanraden, zeker op de camping. Ze schijnen een aantal jaren mee te gaan (ik heb btw al nieuwe in huis voor het geval dat) en dan vallen de kosten van € 90,00 hartstikke mee.