Hitte en droogte (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.07.2022 20:07
Telegraaf.nl: Fransen mogen tanden niet meer poetsen met kraanwater.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/174650284/fransen-mogen-tanden-niet-meer-poetsen-met-kraanwater
In vele delen van het zuiden van Frankrijk is het heet, dor en dor droog.
Nu zijn er al vakantiegangers ter plekke, merk je wat van water op rantsoen? En zijn er zaken waar we alvast rekening mee moeten houden?
Ook voor onderweg zullen we tijdens de reis rekening moeten houden met de hitte..
Hoe bereiden jullie je voor?
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
05.07.2022 20:23
Hi Mermaid. Geen ervaring, wij verblijven dit jaar wel even in Frankrijk, maar zitten voornamelijk in Spanje. En als ik de temperaturen zie hou ik wel een beetje mijn hart vast. Ik weet het, als het regent zijn we ook niet blij, maar dit is wel heel extreem!
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
05.07.2022 20:35
Nog een geluk dat de zeespiegel zal stijgen de komende decennia :-)
Net terug van vrijdag na 3 weken Côte d’Azur.
Er kwam nog steeds water uit de strand douches en ook op de campingsplaats kwam nog water uit het kraantje.
Ook uit het kraantje in de caravan waarmee wij onze tanden poetsen oa.
Zelfs nog naar het Lac St-Croix geweest en daar ook nog genoeg water.
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
05.07.2022 22:11
Net terug van een maand Frankrijk. Bourgogne, Drome,Languedoc-roussillon, Vaucluse, Bourgogne aangedaan.
Nergens iets gemerkt van waterschaarste. Er hangen wel blaadjes op, op diverse campings met het verzoek om zuinig met water om te gaan . Maar dat hebben we eerder ook wel vaker gezien
Geplaatst door: Kea
, Datum:
05.07.2022 22:51
Een telegraaf artikel over een klein moeilijk te bereiken bergdorpje. Sensatie krant.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
05.07.2022 23:45
Jaren geleden toen ik in het vreemdelingenlegioen zat en er een gebrek aan water was in de woestijn, kon in je lege veldfles plassen.Als je daarbij een pilletje deed, kon je je eigen urine drinken en op zo'n manier overleven in de woestijn.
Misschien wat voor op de camping.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
05.07.2022 23:50
Gaat idd helemaal weer nergens over...
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
06.07.2022 07:52
Mensen, lezen wat er staat aub en niet alleen de sensationele tittel :
- Een deel van het leidingwater wordt noodgedwongen met tankwagens aangevoerd, waardoor de kwaliteit van het drinkwater niet is gegarandeerd.
- Daarom mag het water ook niet worden gedronken of gebruikt voor de bereiding van babymelk of rauw voedsel, besloot de gemeente Bargemon in het bergachtige achterland van de Côte d’Azur. De inwoners kunnen bij het gemeentehuis flessen water halen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.07.2022 09:59
Inderdaad, sensatie-artikel. 1 klein dorpje met een hele specifieke situatie. Betekent overigens niet dat je niet zo zuinig mogelijk met water moet om gaan, overal.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
06.07.2022 23:05
Ik zit sinds vandaag in de Bourgogne maar heb de afgelopen 2 weken niets gemerkt over beperkt water gebruik in de Gard, Ardèche, Hérault en Tarn. Wél is open vuur en houtskool bbq strikt verboden door de droogte en er wordt met regelmaat gepatrouilleerd met helikopters.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.07.2022 09:24
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
07.07.2022 22:00
Ik maak me meer zorgen om bosbranden dan een tekort aan kraanwater🤔😔
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.07.2022 19:16
Frankrijk kreeg in juni voor de eerste keer dit jaar te maken met een hittegolf. Er zijn al hitterecords gebroken, maar ook de komende dagen beloven de temperaturen de hoogte in te schieten. Vooral in het zuidwesten van Frankrijk wordt het puffen en zweten met temperaturen tot 40 graden in onder meer Bordeaux. Volgens het Franse weerstation Météo France zullen de warme temperaturen zeker tien dagen aanhouden. In het noorden van het land is het een tikkeltje koeler met een gemiddelde temperatuur van 30 tot 34 graden.
Bron AD
Dat is wel erg warm. In Spanje wordt het nog warmer. Hopelijk zitten de voorspellers flink mis.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
12.07.2022 19:28
Wij zitten momenteel in de Vendee en daar is het de afgelopen dagen erg warm en vandaag zelfs 38 graden. De komende dagen is de voorspelling dat het nog warmer gaat worden!
Caravan en voortent zijn net kokende ovens. En het is ook veel te warm om buiten maar iets te ondernemen. Schaduw zoeken en af en toe het zwembad in.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
13.07.2022 08:57
Vorig jaar hadden we een tamelijk verregende zomer, weten jullie nog?
Is het dan nooit goed? Of klagen kampeerders altijd om te klagen?
, Datum:
13.07.2022 11:54
, Datum:
13.07.2022 11:58
, Datum:
13.07.2022 12:03
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
19.07.2022 19:21
We zitten dus aan lac Serre Ponçon, maar dat waterpeil is 10 meter gezakt, het ziet er niet uit...!! Het komt omdat er nauwelijks sneeuw is geweest en het is kurkje droog.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
19.07.2022 22:49
Wij zitten in Veynes. En wilden komende week op lac Serre Poncon een boot huren en daar varen. Is dat nog mogelijk?