zwembroek of zwemshort, eeuwige discussie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Michel
, Datum:
01.07.2022 09:56
In Avignon waren shorts toegestaan.
De eeuwige discussie gaat denk ik over het waarom.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
01.07.2022 10:53
Op vrijwel alle campings in Frankrijk zijn shorts niet toegestaan. Het komt wel voor dat daar geen, of minder, toezicht op gehouden wordt, zoals bij een aantal RCN campings. Maar dat kan van de ene op de andere dag veranderen. Franse wetgeving verbiedt het dragen van shorts in publieke zwembaden om redenen van hygiëne. De inspecteurs die de kwaliteit van zwemwater van publieke zwembaden controleren, controleren ook de kwaliteit van het water van zwembaden van campings. Om argumentatie met de inspecteurs en ander gezeur met risico tot sluiting van het zwembad te voorkomen, zijn shorts daar dus verboden.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.07.2022 15:37
Ik heb ooit begrepen van zo'n Franse inspecteur dat de verwijzing naar hygiëne het volgende betreft: de traditionele zwembroek- en badpakstof geeft (relatief) weinig textielvezels af tijdens het zwemmen. (surf)Shorts en andere, veelal katoen houdende kleding geven veel meer vezels af. Die vezels komen in het filtersysteem terecht en beperken dus de filterende werking om het zwemwater op kwaliteit te houden. Gevolg daarvan is dat het aandeel vervuiling in de testmonsters toeneemt en er eerder sprake is van een afkeur. Bijkomend probleem is de vaak hogere buitentemperatuur in Frankrijk die dan ook een versnellende invloed heeft op de aanwezige vervuiling.
In Nederland is dat kennelijk veel minder een probleem omdat met hier (vermoedelijk) andere (duurdere) en meer filtersystemen gebruikt en/of deze frequenter vervangt/verschoont.
Het probleem bij de meeste campingeigenaren is dat zij dit technische deel vaak niet kunnen of willen uitleggen en dan ontstaat er dus ook veel onbegrip.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
03.07.2022 20:32
Bij yelloh village Luberon parc zijn vanaf dit jaar zwemshorts toegestaan. Wij hebben een mail gekregen naar aanleiding van ons verblijf en dit staat uitdrukkelijk vermeld.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
05.07.2022 20:37
Zoals Marike al noemde deden die van ons het ook, short uit, in het krappe broekkie het water in en als ze eruit kwamen huppakkee de short weer gauw aan! Of het hygiënischer is weet ik niet, wij lieten ze in ieder geval niet de hele dag in die shorts lopen. Daarbuiten, met de temperaturen op dit moment? Ze gaan echt wel met dat broekje het water in!
Geplaatst door: Johan
, Datum:
07.07.2022 22:00
tja het hoort bij Frankrijk.
Wat ik veel erger vond is dat je in Toscane een badmuts op moet..
Geplaatst door: Moos68
, Datum:
08.07.2022 15:47
In mijn ogen is een zwemshort toch iets anders dan een short waar je meer over straat loopt. Een zwemshort is toch een andere stof. Mijn man zwemt ook alleen in een echte, in een sportzaak gekochte, zwemshort. dat doet hij ook in Frankrijk op de camping. En nog nooit hebben ze iets tegen hem gezegd. Maar dat kan ook komen door zijn lengte (boven 2 meter), misschien durven ze niet hahaha
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
08.07.2022 18:34
Je bent gast in het land En op de camping
Daar heersen andere wetten en regels
En die heb je gewoon op te volgen
Dus ook de zwembadregels welke ter plaatse geldig zijn
Geplaatst door: Riedel
, Datum:
08.07.2022 19:58
Geplaatst door: campertje
, Datum:
12.07.2022 13:16
Ik denk dat het ook stamt uit de tijd dat de (zwem)short net populair werd. Ik was toen nog tentkampeerder en het viel mij op dat mijn buurjongens slechts 1 kledingkeuze hadden, de net ontdekte (zwem)short, die ze bij wijze van spreken dag en nacht droegen. Tja, na een paar dagen was die echt niet zo fris meer dus als je dan het zwembad induikt is dat niet hygienisch. "nee, als we gezwommen hebben is hij door het chloorwater weer helemaal schoon geworden". Omgekeerde wereld. :)