zwembroek of zwemshort, eeuwige discussie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kat
, Datum:
27.06.2022 14:07
wij gaan binnenkort naar twee campings.
Bij de ene zijn zwemshorten toegelaten, bij de andere enkel zwembroeken.
Dat laatste zien mijn zoon echt niet zitten. Heeft er iemand een alternatief wat wel toegelaten is?
In hoeverre wordt dit nog gecontroleerd?
zijn zwemshorten worden enkel gebruikt in zwembaden, en zijn geen knielange modellen. (dus niet waar je mee over straat wandelt)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
27.06.2022 14:54
Onze zoons gingen vanaf een bepaald moment echt niet meer in het zwembad met zwembroek. Een alternatief heb ik niet kunnen vinden, het enige advies dat ik kan geven is omboeken
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.06.2022 15:33
Naast het zwembad mag je gewoon in zwemshort gaan liggen. Net voor het zwemmen doe je dan je zwemshort uit en ga je zwemmen met zo’n strakke zwembroek (met langere pijpjes ook toegestaan). Eenmaal uit het zwembad snel weer een zwemshort aan en er is niets aan de hand en niemand die je in een strakke zwembroek ziet;). Nooit gezien dat jeugd daar moeilijk over deed.
Overigens op sommige campings staat er dat je geen zwemshort aan mag, maar wordt er niet op gecontroleerd.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.06.2022 15:38
Shorts toegestaan is echt een uitzondering in Frankrijk. Het alternatief is zwemmen in open water.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
27.06.2022 15:40
Wat is er tegen om alleen in een echte zwembroek te zwemmen? Die maatregelen gelden om het zwemwater schoon te houden, dat er geen mensen het zwembad in duiken die met hun short eerst 6 uur door een grote stad hebben gelopen en op allerlei bankjes en in een park op het gras hebben gezeten.
Dat hebben wij vanaf dat de kinderen heel jong waren uitgelegd aan ze en ze accepteren dat als pubers nog steeds. In Frankrijk is het normaal, iedereen loopt er zo bij in het zwembad dus niks om je voor te schamen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.06.2022 15:45
Als alternatief voorstellen een nudistencamping met zwembad.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
27.06.2022 16:09
Tja, het is kiezen of delen. Dan zwemmen ze maar niet.
Gelukkig zwemt onze puber gewoon in zijn strakke jammer. Hij is wedstrijdzwemmer dus is het gewend. Maar dan nog. Ik zou er zeker niet voor omboeken.
, Datum:
27.06.2022 16:38
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
27.06.2022 16:52
Daar is geen oplossing voor anders dan accepteren. Frankrijk is strakke zwembroek en anders blijven we thuis.
Hier hadden ze de keus hun Speedo aan te doen of niet te gaan zwemmen. Gelukkig kan ik prima tegen mokkende kinderen 😉
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.06.2022 17:01
Een camping boeken aan een rivier. Dat vinden heel veel kinderen vaak ook nog leuker dan een zwembad.
Geplaatst door: ® Zwemshort
, Datum:
27.06.2022 17:12
Hoezo ben ik geen ECHTE zwembroek?
Wat is dan wel een een ECHTE zwembroek?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
27.06.2022 20:16
Geplaatst door: J
, Datum:
27.06.2022 20:30
Zwembroek is alleen verplicht in het water, verder mag je rondom het zwembad gewoon een andere broek er overheen aandoen.
Zo erg kan het toch niet zijn, iedereen doet mee.
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
27.06.2022 22:37
Hoewel alleen dochters, altijd op campings gestaan waar de short toegestaan is.
, Datum:
28.06.2022 08:55
In dat geval denk ik dat je veel mensen een plezier doet met een lijstje.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
28.06.2022 09:25
Nog maar eens voor de duidelijkheid: in een publiek zwembad in Frankrijk is een short verboden, dit staat ook in de regelementen van het zwembad. Iets anders is het dat sommige camping eigenaren het oogluikend toestaan. Hij loopt echter het risico bij een controle een waarschuwing te krijgen, bij de 2e keer een behoorlijke boete, en bij de 3e keer zelfs zijn zwembad te moeten sluiten. Daardoor kan het zomaar zijn dat het ene jaar het wordt toegestaan, maar het jaar daarop niet meer. Daarbij wel gezegd dat er weinig controles zijn.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
28.06.2022 09:31
Ik boek ook echt niet waar shorts niet zijn toegestaan, ik vind dat als mijn pubers zich in zwembroek niet fijn voelen, ik daar rekening mee moet houden.
En als je goed zoekt zijn ze er echt wel , ook in Frankrijk, die de regels niet streng handhaven. Ik snap die regel wel hoor, maar ja, iedereen moet zich fijn voelen in hun vakantie.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
28.06.2022 17:15
Ook meisjes hebben een moment dat ze zich niet zo heel fijn voelen in een strak badpak of een strakke bikini. De ontluikende borsten worden dan ook zo veel mogelijk verborgen, toch gaan die meisjes gewoon zwemmen op de camping of welk zwembad dan ook omdat er geen alternatief voor is.
Jongens hebben het er, in mijn ogen, gewoon maar mee te doen. Dit zijn de regels in Frankrijk dus zo gaan we het doen.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
28.06.2022 18:12
In de titel "de eeuwige discussie" dekt wel de lading.
Geplaatst door: Denniz
, Datum:
30.06.2022 23:39
Altijd leuk als er een discussie komt bij het zwembad of receptie tussen de Hollandse ouders die het allemaal onzin vinden en de zwembadmeneer en/of campingmeneer die standaard altijd door de campinggast wordt verloren en deze boos en zonder begrip rechtsomkeert maakt. De discussie bestaat meestal uit klagen, miauwen en jammeren tegen een muur van iemand die de regels herhaalt.
Short = natuurwater.