Wat inpakken voor mobilhome (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
31.05.2022 21:56
Wij gaan binnenkort een extra weekje naar Frankrijk (verderop in de zomer wat langer), en wegens het nu even niet beschikbaar zijn van een trekhaak niet met ons vouwwagentje maar in een mobilhome.
Dat is even anders inpakken.... ik kom niet veel verder dan kleren, handdoeken, beddengoed, toiletgerei, spelletjes. Alle kampeermeuk hoeft niet mee. Of vergeet ik dan nog iets essentieels? Graag advies van ervaren mobilhomers!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.05.2022 22:12
Altijd een fijn mes mee, omdat ik graag kook en er meestal niet iets fatsoenlijks beschikbaar is.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
31.05.2022 22:31
Ja echte Hollanders hè, dus wij nemen een blok kaas en een kaasschaaf mee + de Senseo. Idd ook een paar scherpe mesjes.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
31.05.2022 22:46
Hoi Hanna, hetzelfde geldt (nu in Lourmarin? in een mobilhome) voor ons als normaalgesproken tentkampeerders.
Onmisbaar voor ons: de 5-standen kampeerstoelen met beensteunen, eigen slaapzakken (=schoner) en eigen hoofdkussens (= schoner èn fijner liggen).
Huishoudelijke tip: waslijn+knijpers meenemen.
Veel plezier!
Geplaatst door: ® Lavendel
, Datum:
01.06.2022 08:50
Wij ook tentkampeerders en vorig jaar in mobile home. Alle bovenstaande tips hadden wij ook mee. Daarnaast nog een snijplank en een braadpan. En ik was blij dat ik die meegenomen had wat de pannen in de mobile home lieten echt te wensen over.
Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Wij gaan toch weer met de tent dit jaar al had de mobile home ook wel voordelen.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
01.06.2022 08:53
Bij veel stacaravans vind je van die kuipstoeltjes. Als je de ruimte hebt in de auto zou ik zeker een paar verstelbare camping- of tuinstoelen meenemen.
, Datum:
01.06.2022 08:57
Ha, fijne tips! Snijplank, mes, braadpan gaan op het lijstje. Onze eigen lekkere klapstoelen ook. Ik neem zelf dekbedhoezen mee, dan moet het goedkomen toch?
, Datum:
01.06.2022 08:59
En waslijntje en knijpers, inderdaad altijd handig!
Geplaatst door: As
, Datum:
01.06.2022 14:54
Naast ongeveer alles wat al genoemd is: schaar, koekenpan en/of wok en een kussen voor op het ligbed bij de stacaravan. De laatste legde we 's nachts op het bed van de jongste, dat had een knetterharde matras.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.06.2022 19:14
Voor een weekje nemen wij niet veel extra dingen mee. Wat wel altijd mee gaat zijn de (kleine) nespresso, de melkschuimer en opladers/snoeren. Volgens ons zijn alle andere dingen, zoals een kaasschaaf, (vlees)mes en kampeerstoelen voor een weekje niet echt noodzakelijk. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
01.06.2022 19:29
Wij verblijven meestal in een Mobil home en kopjes/glazen neem ik meestal mee. Soms dacht ik wel eens ach die laat ik thuis maar mooi dat er dan bijna niks is. Ook pannen met name de wokpannen van het kamperen gaan mee. Extra handdoek om neer te leggen in de badkamer. Inderdaad scherpe messen zijn ook handig.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
01.06.2022 21:02
Wij nemen altijd een waterkokertje mee. Vaak is er geen waterkoker of kerel dan moet je theewater koken in een pannetje of in de magnetron.
Eventueel ook theepot of thermoskan als je die wilt gebruiken die is er meestal ook niet.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
01.06.2022 23:06
Kijk eerst eens in de inventarislijst vd mobilehome op de website van de camping. In de meivakantie waren we weer op Rcn Domaine de la Noguiere. Bij de mobilehome vd camping stonden heerlijke stoelen, fijne ligbedden, een goed gevulde keuken met prima pannen en braadpan, messen, snijplank etc.
Mn eigen kussen ben ik erg aan gehecht dus die ging mee. Maar verder niks gemist.
Succes en veel plezier!
, Datum:
02.06.2022 10:01
Fijn, die ideeen. De inventarislijst komt niet verder dan ‘batteries de cuisine’ dus ik ga maar een goede wokpan meenemen. Alleen, onze campingwok is gewend aan gas. Volgens mij hebben mobilhomes geen gas maar elektrische platen. Zou die pan het daarop dan wel doen? Ook weer zo’n vraag van een nitwit. :-)
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
02.06.2022 15:57
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een stacaravan gezeten met een elektrisch fornuis, altijd gewoon op gas. Dus die wokpan kan gewoon mee. Kan je op foto’s van de stacaravan niet toevallig zien wat voor fornuis er staat?
, Datum:
03.06.2022 09:28
Goed te weten Yvon, wok gaat mee! En inderdaad nu je het zegt zie je bij/onder die mobilhomes soms gasflessen staan.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
05.06.2022 19:45
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.06.2022 21:37
Geen ervaring met een mobilhome maar wél met een huisje. Altijd eigen dekbedden en kussens mee. De aanwezige dekbedden gebruiken wij om op te liggen. Uiteraard met hoeslaken erover.. En inderdaad ook altijd een wokpan mee.
In Frankrijk kun je fantastische messen kopen dus die hoef je dan alleen mee terug te nemen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.06.2022 07:26
Goed mes inderdaad, je eigen fijne kurkentrekker, 2 fijne wijnglazen, tafelkleedje. Veder kom ik niet. En anders neem je het bij de eerste keer boodschappen gewoon even mee.
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
06.06.2022 09:00
Een tafelkleed, dat staat zo gezellig op je terras. Kaarsjes of sfeerlampje voor avonds, ipv de grote lamp boven de deur.